Som den nybörjare man är fÃ¥r man väl blotta sig med lite okunniga frÃ¥gor. (Har aldrig kört med 4-hjul förr förutom bil och lastbil...).Jag fick hem min Badboy frÃ¥n Power on ATV för nÃ¥gra veckor sedan och har haft diverse problem....1. Styrleden vänster fram glappar som bara den... Vet nÃ¥gon om det finns nÃ¥gon styrled pÃ¥ Biltema som passar o.k? 2. Bromsarna är mitt största problem. De har turats om att ligga pÃ¥. Men jag fick det att bli o.k genom att lägga brickor pÃ¥ olika ställen vid bromsokens infästning. MEN!!! Idag skulle jag justera höger fram... MIn 1-Ã¥rige son "hjälpte till"... När jag tittade bort fick han tag pÃ¥ bromsoket och plockade med sig bromsbacken (eller vad den heter - den metall bit med broms kloss som "sitter löst" i bromsoket). Han knallade i väg nÃ¥gonstans i trädgÃ¥rden och gömde den. Jag har letat i 3 timmar, men han har lyckats gömma den för gott verkar det som... Eftersom han inte pratar ännu, sÃ¥ talar han inte om var den är... SÃ¥ nu fÃ¥r jag köra obromsat... det känns sÃ¥ där... (eftersom vätskan läcker ur om jag bromsar). Har nÃ¥gon en aning om det gÃ¥r att fÃ¥ tag pÃ¥ reservdelar till bromsarna utan att bli ruinerad? Och var?3. Mitt näst största problem är ljuddämparn. De första milen var den en ljuddämpare... men nu (efter ca: 10 mil) har den förvandlats till en ljudförstärkare. Den puttrar som värsta Harley Davidsson. Infästningen verkar vara o.k (även om den inte verkar gjord för den här maskinen... svÃ¥r som fan att fÃ¥ dit). Vad finns det som kan gÃ¥ sönder i dämparen? (Nu blottar jag min okunskap..). SÃ¥ vitt jag förstÃ¥r gÃ¥r det ju inte att komma in i den och laga nÃ¥got som eventuellt har spruckit eller sÃ¥??? Vad skall man göra? Kan man dämpa ljudet pÃ¥ nÃ¥got billigt vis...dvs bygga pÃ¥ nÃ¥got (jag saknar svets). PengatillgÃ¥ngen är lÃ¥g just nu (pappaledig...).4. En frÃ¥ga.... hur snabbt kan ni köra pÃ¥ landsväg utan att era maskiner börjar vobbla sÃ¥ det känns olustigt? Som van 2 hjulingsÃ¥kare, sÃ¥ känns det fan inte bra att köra den här snabbare än 60 km/h... Det vobblar sÃ¥ jag fÃ¥r hÃ¥lla i mig för glatta livet... Kan ha att göra med styrleden (spindeln) som är glapp.5. FöljdfrÃ¥ga... lufttryck i däcken??? Kineserna skriver i instruktionsboken att det skall vara 1 kg... är det bra? Det känns som om däcken är rätt "tomma". Samtifigt tror jag All on ATV sade 0,5 kg för terrängkörning... Vad är behagligast för landsväg? SÃ¥g att nÃ¥gon skrev 0,5 - 0,6 bar (är det översättningsbart till kilo? - mer okunskap). I terrängen känns nuvarande tryck (1 kg) bra. Den river pÃ¥ som fan i snabba svängar och man kan fÃ¥ sjyssta ställ :-)6. Det är sÃ¥ jäkla länge sedan jag höll pÃ¥ att mecka med förgasare... Sedan crossdagarna pÃ¥ slutet av 1980-talet... Vad tycker ni är optimal inställning?Vad har ni för varvtal pÃ¥ tomgÃ¥ngen? __________________________________________________För övrigt var det punka pÃ¥ vänster bakdäck vid leverans...SÃ¥ jag har haft min beskärda del av trubbel tycker jag...men den är kul som attan att köra terräng med!!! KLarar min vikt (90 kg) aldeles prima!!!Känns som ett bra köp trots allt strul...SÃ¥g tidigare i forumet att ni disskuterat regskyltplacering och bagagemöjligheter, sÃ¥ jag skickar med ett par bilder pÃ¥ hur jag löst det...SKYLT (se bild):Jag tog en gammal skylt hÃ¥llare frÃ¥n MC, jag hade liggande hemma, för att slippa borra i regplÃ¥ten. Borrade istället i fästet pÃ¥ Badboyen. Sitter kanske lite lÃ¥ng ner, men det är ju toklätt att justera eftersom skylthÃ¥llaren har massor av olika hÃ¥l. Det kan vara ett tips.BAGAGERACK (se bild):Jag köpte ett "standard" bagagerack för bakplacering för 900:- pÃ¥ All on ATV. Det är inte "kompatibelt" med BAdboy:en, men jag sÃ¥gade till lite fästen av plÃ¥t, krökte dem, lade gummi mellan och sprayade det hela med matsvart motorblocksfärg frÃ¥n BILTEMA.. Det blev helt o.k. Jag valde att luta det lite, för att ha det ur vägen sÃ¥ mycket som möjligt.(Bild borttagen i citat, klicka för att se bild..)(Bild borttagen i citat, klicka för att se bild..)
kan då bara säga gott om importlagret i luleå, jag och min polare har haft lite småbekymmer som ni andra men inget som stoppat oss från att köra så vi ringde dom å frågade om vi kunde komma in senare när vi eventuellt upptäckt fler fel å de var inga problem, hadde dom inne nu i veckan å lämmnade ett A4 med fel såsom swinglager/hjullager/hastighetsmätare/obalans/styrleder/spindelleder/avkörd kjedja-kjedjesträckare..en vecka senare har dom fixat allt det plus bytt däck på polarens som läckte vilket vi inte ens reflekterat över.. samt fixat en del andra småsaker vi inte tagit upp.dom har en stor verkstad å en kunnig tekniker verkligen berömm ska dom ha.. sålde min maskin igår å sa att ja skulle göra så till teknikern på imporlagret å han sa ja de e bara säga åt den nya ägarn å komma in om han får problemde e fn service!!tycker vissa ÅF ni har där nere verkar riktigt luriga...