ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Skötsel »
  • Ämne: Inköring av atv
Import, sjöfrakter, förtullningar
Spela harpan, kul spel helt enkelt
« föregående nästa »
  • Svara
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: [1] 2  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Inköring av atv  (läst 4387 gånger)

Utloggad hurtig

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 66
  • Total likes: 0
    • Visa profil
hurtig
Inköring av atv
« skrivet: 10 juni 2005 kl. 16:10:53 »
  • Citera
Jag ska hämta min raptor 660 nästa vecka, JIIIIIIPPIIIIIII å äntligen!!!!

Tänkte hör lite om inkörning av den. Läste förut ett inlägg men hittar inte de nu, där var det nån som sa att man skulle tömma ur syntetoljan å köra på mineral istället, varför???

kom gärna med övriga tips!!!
Anmäl till moderator   Loggat
amaha Raptor 660 -05
Trinity Racing helsystem
Gyt-R luftfilter
Bestyckad förgasare
Falun / Stockholm
Hurtig

Utloggad QL

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 420
  • Total likes: 0
    • Visa profil
QL
Inköring av atv
« Svar #1 skrivet: 10 juni 2005 kl. 16:18:42 »
  • Citera
Har hört detsamma från annat håll. Men har ingen aning om varför....  :roll:
Anmäl till moderator   Loggat
GB Blade 425 4x4
SYM TrackRunner 200 2x4

Tidigare ATV innehav:
Suzuki KingQuad 700
Linhai Allroad 300
Lifan 250 kopia

Utloggad roadkill

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 505
  • Total likes: 0
    • Visa profil
roadkill
Inköring av atv
« Svar #2 skrivet: 10 juni 2005 kl. 18:04:56 »
  • Citera
Citat från: "QL"
Har hört detsamma från annat håll. Men har ingen aning om varför....  :roll:


Här kommer det ...läs o begrunda.....

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

/Roadkill
Anmäl till moderator   Loggat
/Roadkill
-------------------------------------------------------
Kawasaki BF-750 camo edi,itpfälg med vägdäck,orgfälgar+589or,Trailwolf"vinter"däck på orgfälg,vägreggad,Copperhead vdi-cdi,spacers,kromad växelknopp....

Utloggad hurtig

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 66
  • Total likes: 0
    • Visa profil
hurtig
Inköring av atv
« Svar #3 skrivet: 10 juni 2005 kl. 19:23:07 »
  • Citera
Citat från: "roadkill"
Citat från: "QL"
Har hört detsamma från annat håll. Men har ingen aning om varför....  :roll:


Här kommer det ...läs o begrunda.....

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

/Roadkill


Ojdå vilken sida!!!

Men jag fattar fortfarande inte varför man ska använda mineral istället för syntet.

och kan man gå tillbaka till syntet efter man har kört mineral???
Anmäl till moderator   Loggat
amaha Raptor 660 -05
Trinity Racing helsystem
Gyt-R luftfilter
Bestyckad förgasare
Falun / Stockholm
Hurtig

Utloggad roadkill

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 505
  • Total likes: 0
    • Visa profil
roadkill
Inköring av atv
« Svar #4 skrivet: 11 juni 2005 kl. 12:43:27 »
  • Citera
Citat från: "hurtig"
Citat från: "roadkill"
Citat från: "QL"
Har hört detsamma från annat håll. Men har ingen aning om varför....  :roll:


Här kommer det ...läs o begrunda.....

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

/Roadkill


Ojdå vilken sida!!!

Men jag fattar fortfarande inte varför man ska använda mineral istället för syntet.

och kan man gå tillbaka till syntet efter man har kört mineral???



Japp man "sliter" in ringarna bättre med mineralolja och får där med en
"Tätare" cylinder-rar,med tanke på att "inkörningen" är över på ca 1-3 timmar så är det inga som helst problem att gå tillbaks till syntet igen, har själv tillämpat denna teknik på min BF utan några problem alls...effektiviteten kan jag dock inte svära för då jag inte har några gemförelseobjekt för stunden 8) men de e ju nåra BF på gång så man får väll bjuda till dans senare under sommaren :D  :D

/Roadkill
Anmäl till moderator   Loggat
/Roadkill
-------------------------------------------------------
Kawasaki BF-750 camo edi,itpfälg med vägdäck,orgfälgar+589or,Trailwolf"vinter"däck på orgfälg,vägreggad,Copperhead vdi-cdi,spacers,kromad växelknopp....

Utloggad hurtig

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 66
  • Total likes: 0
    • Visa profil
hurtig
Inköring av atv
« Svar #5 skrivet: 11 juni 2005 kl. 16:38:49 »
  • Citera
Citat från: "roadkill"
Citat från: "hurtig"
Citat från: "roadkill"
Citat från: "QL"
Har hört detsamma från annat håll. Men har ingen aning om varför....  :roll:


Här kommer det ...läs o begrunda.....

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

/Roadkill


Ojdå vilken sida!!!

Men jag fattar fortfarande inte varför man ska använda mineral istället för syntet.

och kan man gå tillbaka till syntet efter man har kört mineral???



Japp man "sliter" in ringarna bättre med mineralolja och får där med en
"Tätare" cylinder-rar,med tanke på att "inkörningen" är över på ca 1-3 timmar så är det inga som helst problem att gå tillbaks till syntet igen, har själv tillämpat denna teknik på min BF utan några problem alls...effektiviteten kan jag dock inte svära för då jag inte har några gemförelseobjekt för stunden 8) men de e ju nåra BF på gång så man får väll bjuda till dans senare under sommaren :D  :D

/Roadkill


Thx!!! saker å ting börjar klarna nu!!!

vad använder du för märke på oljan???
Anmäl till moderator   Loggat
amaha Raptor 660 -05
Trinity Racing helsystem
Gyt-R luftfilter
Bestyckad förgasare
Falun / Stockholm
Hurtig

Utloggad Boshboo

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 29
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Boshboo
Inköring av atv
« Svar #6 skrivet: 12 juni 2005 kl. 13:40:11 »
  • Citera
8) Syntetojan sabbar lamellerna och är mycket dyrare än gammal  hederlig mineral olja, dessutom är den elak mot gummi och packningar. Syntet eller matolja har man i stekpannan inte i motorn punkt slut.
 8)  8)  8)
mvh Boshboo
Anmäl till moderator   Loggat
oshboo

Utloggad Witlock

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 78
  • Total likes: 0
    • Visa profil
    • Http://www.bilboden.com
Witlock
Inköring av atv
« Svar #7 skrivet: 29 december 2005 kl. 06:46:58 »
  • Citera
Citera
The best thing you can do for your engine is to change your oil and filter after the first 20 miles. Most of the wearing in process happens immediately, creating a lot of metal in the oil. Plus, the amount of leftover machining chips and other crud left behind in the manufacturing process is simply amazing !! You want to flush that stuff out before it gets recycled and embedded in the transmission gears, and oil pump etc...


Svar: Hur fungerar det..????


Citera
What's The Best Way To Break-In A New Engine ??
The Short Answer: Run it Hard !


Svar: Alla man pratar med säger kör lungt och variera körningen m.m.!
Svaret jag fick ifrån Mr2T tror det var formulerat såhär: Kör den som om den var inkört m.m & den behöver inte köras in. Som en annan person skrev: Frågar du 3st personer får du 3st olika svar..! Jag har lärt mig under alla år att om inkörning är A & O..! Bättre inkörning gör att motorns gång och hållbarhet m.m blir bättre i längden. Men vems råd ska man prova..? Går det sönder p.g.a ett dåligt råd, vem ska man då beskylla..?
Man kan jue inte beskylla han som get en rådet för att ett råd är ett råd och man väljer själv vilket som är det bästa rådet..! Men vad har ni som köpt nya maskiner gjort..? Vilket råd har ni valt m.m..?

Som en vis man sa till mig: *Det är inte alltid det bästa rådet som är smartaste rådet*



Citat från: "Boshboo"
Syntetojan sabbar lamellerna och är mycket dyrare än gammal  hederlig mineral olja, dessutom är den elak mot gummi och packningar. Syntet eller matolja har man i stekpannan inte i motorn punkt slut.

mvh Boshboo



Svar: Måste fråga: Varför skulle syntetolja förstöra lamellerna m.m..?
Har faktiskt aldrig hört att en syntet olja ska förstöra saker i en motor..!
Fick ett svar av Nonne på skånequad när jag frågade vad man ska köra med för olja: Jag kör sjölv med Shell Advance ultra 10w-40 (helsyntet mc olja). Kan du ge mig ett bra argumet varför syntet olja är dåligt..? Lite varför den  som du skriver tar sönder saker i motorn m.m.!
Och att oljan är dyrare är jue inget argumet direkt. Detta är inget påhopp utan jag vill ha ett bättre svar utan en massa smileys m.m..! Och gäller det bara 4T eller 2T med..? Har kört med syntet olja i min cross m.m och jag har aldrig haft några problem..? Och gäller det alla motorer..?

Tacksam för svar..!
 


//Witlock
Anmäl till moderator   Loggat
* WILL WHEELIE FOR BEER **

Utloggad Witlock

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 78
  • Total likes: 0
    • Visa profil
    • Http://www.bilboden.com
Witlock
Inköring av atv
« Svar #8 skrivet: 29 december 2005 kl. 07:22:27 »
  • Citera


Hittade detta kitet på internet..! Är det Yamaha´s egen olja må tro..? Och vad tycker ni om kitet, är det något att satsa på..?
 


//Witlock
Anmäl till moderator   Loggat
* WILL WHEELIE FOR BEER **

Utloggad Jocke72

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 985
  • Total likes: 0
    • Visa profil
    • http://boive-racing.com
Jocke72
Inköring av atv
« Svar #9 skrivet: 29 december 2005 kl. 09:31:50 »
  • Citera
Syntet kan innehålla friktionsreducerande tillsatser vilket gör att motorn inte slits in riktigt. Men å andra sidan, kommer den med den oljan från fabrik så funkar det med all säkerhet att köra in motorn på den. Men vill du vara 102% säker så byt till en bra mineralolja under inkörningsperioden.


För övrigt är syntetolja överlägset mineralolja på alla punkter. Att den skulle förstöra packningar var aktuellt för decennier sen, gäller inte på en modern motor. Lamellerna vet jag inte vart det är taget ifrån då alla sporthojar går uteslutande på syntet. Däremot har det varit några fall där man blandat i egna tillsatser, som Slick50, där kopplingen börjat slira. Men det är inte syntetoljans fel...

Syntetolja har även den sitt ursprung i mineralolja, det är inget kemiskt hopkok utan en förfinad mineralolja. Om vi inte pratar Esterbaserade syntetoljor som är ett annat kapitel (om än inte lika vanligt).


Kör själv Yamalube (helsyntet) i min rätt hårt trimmade Raptor och det fungerar lysande.


/J
/J
Anmäl till moderator   Loggat
33 - Boive-Racing.com

Sponsrad av:
Denada
Verktygsboden

Utloggad Mr2t

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1838
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Mr2t
Inköring av atv
« Svar #10 skrivet: 29 december 2005 kl. 10:16:53 »
  • Citera
Citat från: "Jocke72"
Syntet kan innehålla friktionsreducerande tillsatser vilket gör att motorn inte slits in riktigt. Men å andra sidan, kommer den med den oljan från fabrik så funkar det med all säkerhet att köra in motorn på den. Men vill du vara 102% säker så byt till en bra mineralolja under inkörningsperioden.


För övrigt är syntetolja överlägset mineralolja på alla punkter. Att den skulle förstöra packningar var aktuellt för decennier sen, gäller inte på en modern motor. Lamellerna vet jag inte vart det är taget ifrån då alla sporthojar går uteslutande på syntet. Däremot har det varit några fall där man blandat i egna tillsatser, som Slick50, där kopplingen börjat slira. Men det är inte syntetoljans fel...

Syntetolja har även den sitt ursprung i mineralolja, det är inget kemiskt hopkok utan en förfinad mineralolja. Om vi inte pratar Esterbaserade syntetoljor som är ett annat kapitel (om än inte lika vanligt).


Kör själv Yamalube (helsyntet) i min rätt hårt trimmade Raptor och det fungerar lysande.


/J
/J


Jag kunde inte sagt det bättre själv =)


Angående inkörningen så tror jag inte en sekund på att den behövs köras in över huvudtaget. Dagens toleransmått i motorn är så små så små så små så att det går att belasta motorn med fullt pådrag så fort den nått arbetstemperatur.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Witlock

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 78
  • Total likes: 0
    • Visa profil
    • Http://www.bilboden.com
Witlock
Inköring av atv
« Svar #11 skrivet: 29 december 2005 kl. 10:27:25 »
  • Citera
Citat från: "Jocke72"
Syntet kan innehålla friktionsreducerande tillsatser vilket gör att motorn inte slits in riktigt. Men å andra sidan, kommer den med den oljan från fabrik så funkar det med all säkerhet att köra in motorn på den. Men vill du vara 102% säker så byt till en bra mineralolja under inkörningsperioden.


För övrigt är syntetolja överlägset mineralolja på alla punkter. Att den skulle förstöra packningar var aktuellt för decennier sen, gäller inte på en modern motor. Lamellerna vet jag inte vart det är taget ifrån då alla sporthojar går uteslutande på syntet. Däremot har det varit några fall där man blandat i egna tillsatser, som Slick50, där kopplingen börjat slira. Men det är inte syntetoljans fel...

Syntetolja har även den sitt ursprung i mineralolja, det är inget kemiskt hopkok utan en förfinad mineralolja. Om vi inte pratar Esterbaserade syntetoljor som är ett annat kapitel (om än inte lika vanligt).


Kör själv Yamalube (helsyntet) i min rätt hårt trimmade Raptor och det fungerar lysande.


/J
/J




Svar: Tackar för ett bra svar..!

Är alla Yamalube helsyntet eller finns det i mineral olja också..? Och hur vet man att det är syntet olja..! Den oljan på bilden är 10W30 är det syntet eller vanlig..? Och är det bara vid inkörning man ska köra på mineral olja..? Och varför är det bättre att köra på syntet än vanlig..! Vad skiljer det i motor gång m.m eller sliter Oljerna olika på motorna..?

Ursäkta om jag börja klydda till det med fråger men jag är ganska seg av mig att fatta m.m :)..!
 


//Witlock
Anmäl till moderator   Loggat
* WILL WHEELIE FOR BEER **

  • Svara
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: [1] 2  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Skötsel »
  • Ämne: Inköring av atv
 


Online just nu.

115 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 335. Flest online någonsin: 1428 ( 3 augusti 2022 kl. 09:05:40)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
  • Jennil: Hej någon som har plast kåpor till suzuki lt250r? Helst 1986? Men funkar mellan 85-92 maila mig isåfall, ultra_jens@hotmail.com
    18 februari 2023 kl. 09:40:29
  • Mrhandsome: Tja, har två Suzuki Lt-f4wd (250cc) som jag säljer i delar om du söker något kan ni nå mig på hv.alexandersson@gmail.com eller 0709955029
    3 januari 2023 kl. 21:41:56
  • Grusbus: Någon som vet var man hittar en sprängskiss på Outlander 570 -18 så man ser hur vinschen är monterad?
    30 december 2022 kl. 17:06:41
  • Grusbus: Hej
    30 december 2022 kl. 15:56:40
  • klant: Hej ,har en Cf moto 800 2016 letar efter exra uttag för ljusramp.vad sitter den?
    27 november 2022 kl. 15:13:49
  • Mrhandsome: Hej, är det någon som har en reservdelsmotor till en Suzuki lt-f 250 eller 300 eller bara motorblocken så köper ja dom gärna mvh Hugo Ni kan maila mig på hv.alexandersson@gmail.com
    26 november 2022 kl. 22:57:26
  • Emgyll: Hej! Har köpt en Viarelli 550 gtx som är svårstartad kall såg att nån haft liknande problem och undrar ifall någon kommit på nått med felet? Och va är dom vanliga felen folk haft med dom? :)
    7 november 2022 kl. 23:02:27
  • Bibbi: Har ett problem med min polaris sportsman 500 -12. Bränsleslangen verkar ha släppt .den läcker bensin (dropp). Har skruvat bort en hel del för att komma åt men är ändå extremt trångt för att se vart den ska sitta på förgasarn förmodar jag. Dessutom hur kommer man åt till att byta tändstift.
    23 oktober 2022 kl. 16:36:01
  • Bibbi: Hej
    23 oktober 2022 kl. 16:32:04
  • Jote: hej låst växel låda  5 ans växel på en ODES 400 kubik tipps på åtgärd + växelknappen på retur funkar inte växel motorn går bara åt ett håll tog bort och provade
    15 oktober 2022 kl. 16:06:27
  • Mrhandsome: Hej är det någon som har någon defekt fyrhjuling som är till salu alltid smidiga affärer Maila mig på hv.alexandersson@gmail.com
    25 september 2022 kl. 10:38:08
  • Mrhandsome: Hej, är det någon som har en Reservdelsmaskin  Suzuki LT250 till salu det behöver inte sitta en motor i och den kan va i hur dåligt skick som helst maila mig på hv.alexandersson@gmail.com
    25 september 2022 kl. 10:35:52
  • Philip_M: Säkert en självklar fråga för många. Ska dreva upp min kinahjuling till 15 kugg fram (sitter 14 orginal). Det enda drevet jag hittat med samma axel dimension är ett 15 kugg till en 428 kedja. Kan detta funka till en 520 kedja? Eller släpper kedjan? Har inte fått drevet än så inte kunnat mäta. Tack för svar
    4 september 2022 kl. 10:15:48
  • tåsta: polaris sportsman 400
    13 augusti 2022 kl. 15:32:19
  • Pelle77: Hej har en grizzly 700 eps -15. Ställde in den i garaget och 2 dagar efter skulle jag starta den. Då går motorn runt men får fellod Er_1 och bränslepump startar ej och tror  inte jag har gnista hellrr. Byttbatteri och kollat att pumpen går genom bygling av relä.  Vad  tror ni?
    4 augusti 2022 kl. 19:40:42
  • Mathiast: Tjena! Köpte mig en 450 2008a för två veckor sen, idag hade jag lite tid över så passade på att byta olja + filter, allt gick vägen tills jag skulle provköra efteråt. Två skruvar sa hejdå och ville inte vara med längre, de på luckan till oljefiltret, ena går nog att ta bort med polygrip men den andra den ända ”långa” bulten gick av läääängst in, har kanske 20-50mm kvar av bulten längst in och andra änden sköt ut. Några tips på att få ut den längre bulten smidigt? Eller är de bara till att riva hela skiten
    29 maj 2022 kl. 20:03:02
  • Mrhandsome: Maila mig på hv.alexandersson@gmail.com
    24 maj 2022 kl. 21:11:38
  • Mrhandsome: Hej, är det någon som har en Reservdelsmaskin  Suzuki LT250 till salu det behöver inte sitta en motor i och den kan va i hur dåligt skick som helst mvh Hugo
    24 maj 2022 kl. 21:10:48
  • Thony: Citera
    Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️

    19 april 2022 kl. 12:53:47
  • Bora: Hej har en pgo x rider äldre där kablarna lossade från CDi fem stycken vet någon hu dom sitter sv/röd ,röd,grå,blå,blå/gul tacksam för hjälp
    10 april 2022 kl. 17:31:46
  • Fredrikth: Hallå! Lyckades dra på mig en liten specialare, yamaha raptor med en r1 motor på :D haft lite strul med förgasarna och nu vill den inte gå alls.. motorn dör om man nuddar gas. (Okunnig som fan) någon som vet vad det kan bero på?
    31 mars 2022 kl. 03:15:45
  • Högdahl: Hmm kolla ebay inom EU eller googla typ " Yamaha parts EU" men vet ej om det skiljer mycket i pris
    9 mars 2022 kl. 16:07:03
  • pellle87: Finns det nån bra EU sida för oem yamaha delar? eller måste man gå via yamaha center?
    26 februari 2022 kl. 16:44:46
  • Bamsefarsan: Jag vill köpa en begagnad can-am outlander xmr 1000r , har du en du vill sälja? joakim.nyholm@icloud.com
    25 februari 2022 kl. 21:39:43
  • Mrhandsome: Är det nån som har en cdi box till en Kawasaki kvf 400 2001 isåfall mejla mig på hv.alexandersson@gmail.com
    25 januari 2022 kl. 17:34:50
  • Emil88: Någon som hade kunnat hjälpa mig?
    25 januari 2022 kl. 16:45:11
  • Högdahl: Du har en symbol där du kan bifoga bilder i
    24 januari 2022 kl. 20:05:37
  • DunderBrass: Hur fasen lägger man upp bilder i sin tråd? Använder mobil.
    24 januari 2022 kl. 01:18:21
  • Mrhandsome: Ifall ni har någon defekt fyrhjuling kan ni mejla mig på hv.alexandersson@gmail.com
    15 januari 2022 kl. 17:17:53
  • Mrhandsome: Hej är det någon som har någon defekt fyrhjuling som är till salu mvh Hugo
    15 januari 2022 kl. 10:13:28
  • stroma: Hej! är det någon som åker access 450 här?
    14 januari 2022 kl. 10:48:05
  • sklir: hej ska byta växellådsolja på hisun 500 vart tömmer man och fyller på ???
    9 januari 2022 kl. 11:46:07
  • matte711: Goes 520
    29 december 2021 kl. 19:46:46
  • Jupiter: Här va de livat. 😁
    11 november 2021 kl. 20:08:55
  • Larsa570: POLARIS 570 FRÅN 2018
    6 november 2021 kl. 12:03:34
  • Tobbe85a: Servo
    3 oktober 2021 kl. 16:22:53
  • vretstorpsbo: Hej Jag har ett suzuki 250 projekt som behöver delar. Någon som vet om det finns någon atv - skrot ? Det är bl a en gaffel till bakre kardanknut som saknas. Till att börja med.... En verkstadshandbok vore också bra!
    30 september 2021 kl. 15:34:47
  • Vippen: Hej! Jag har en 125cc fyrhjuling som går på högsta varv när jag startar den.. måste ha choken helt öppen för att få igång den, kan inte göra något för att få ner varvandet.. har testat vrida på bränsle/luft skruven men inget händer, det är en trottelförgasare. Snälla hjälp då jag vill få den att gå bra innan vintern, mvh Ville
    29 september 2021 kl. 01:00:52
  • Limme: Tjena ja va ute å körde min fyrhjuling och sen så stanna den av den böööuuhhh sen dog den och ja kolla så ja int råka he på killswitchen men de va de ej och sen kolla ja om den hade nå gnista och nej det hade den ej ja ha kolla cdin och den får ström till den 13volt och sen kolla ja spolen och de ja gjorde va att ja satt röd på spolens fäste asså coilen och satt den svarta där kabeln gå in ti spolen där den svartvita å den gröna som är fast lödad i en liten pinne och då visa multin 0.1 ti 0.2. Äre statorn som ä trasig?
    27 september 2021 kl. 20:53:24
Import, sjöfrakter, förtullningar
Spela harpan, kul spel helt enkelt
  • SMF 2.0.18 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder
    SimplePortal 2.3.7 © 2008-2023, SimplePortal | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info