Kör ALLTID med ena foten (eller handen om handtaget på styret även tar bak...) på bromsen och träna på att använda denför att få ner framhjulen igen, kommer man för högt så räcker inte motorbromsen för att få ner hjulen. Nu är de ju inte hela världen att gå för högt med en fyrhjuling iom att de oftast finns något som tar imot innan den går runt helt, så den blir bara stående på högkant. Värre är de med 2-hjulingar, där kan de gå sönder väldigt mycket om man inte är beredd med foten.
Citat från: "BigBadGrizzly"Kör ALLTID med ena foten (eller handen om handtaget på styret även tar bak...) på bromsen och träna på att använda denför att få ner framhjulen igen, kommer man för högt så räcker inte motorbromsen för att få ner hjulen. Nu är de ju inte hela världen att gå för högt med en fyrhjuling iom att de oftast finns något som tar imot innan den går runt helt, så den blir bara stående på högkant. Värre är de med 2-hjulingar, där kan de gå sönder väldigt mycket om man inte är beredd med foten. på raptor 660 funkar det utan problem att köra med motorbroms på bakslangarna(kört över 3 km på de viset) men kanske inte på dinli.
Citat från: "BigBadGrizzly"Kör ALLTID med ena foten (eller handen om handtaget på styret även tar bak...) på bromsen och träna på att använda denför att få ner framhjulen igen, kommer man för högt så räcker inte motorbromsen för att få ner hjulen. Nu är de ju inte hela världen att gå för högt med en fyrhjuling iom att de oftast finns något som tar imot innan den går runt helt, så den blir bara stående på högkant. Värre är de med 2-hjulingar, där kan de gå sönder väldigt mycket om man inte är beredd med foten.ja vi har ju sett dig köra tvåhjuling.
Citat från: "bojan"Citat från: "BigBadGrizzly"Kör ALLTID med ena foten (eller handen om handtaget på styret även tar bak...) på bromsen och träna på att använda denför att få ner framhjulen igen, kommer man för högt så räcker inte motorbromsen för att få ner hjulen. Nu är de ju inte hela världen att gå för högt med en fyrhjuling iom att de oftast finns något som tar imot innan den går runt helt, så den blir bara stående på högkant. Värre är de med 2-hjulingar, där kan de gå sönder väldigt mycket om man inte är beredd med foten. på raptor 660 funkar det utan problem att köra med motorbroms på bakslangarna(kört över 3 km på de viset) men kanske inte på dinli.Kör långsamt och gå förbi balansläget...då räcker ingen motorbroms.
Citat från: "BigBadGrizzly"Citat från: "bojan"Citat från: "BigBadGrizzly"Kör ALLTID med ena foten (eller handen om handtaget på styret även tar bak...) på bromsen och träna på att använda denför att få ner framhjulen igen, kommer man för högt så räcker inte motorbromsen för att få ner hjulen. Nu är de ju inte hela världen att gå för högt med en fyrhjuling iom att de oftast finns något som tar imot innan den går runt helt, så den blir bara stående på högkant. Värre är de med 2-hjulingar, där kan de gå sönder väldigt mycket om man inte är beredd med foten. på raptor 660 funkar det utan problem att köra med motorbroms på bakslangarna(kört över 3 km på de viset) men kanske inte på dinli.Kör långsamt och gå förbi balansläget...då räcker ingen motorbroms.nej de e sant.ska man gå över balansläget måste man ju självklart använda broms :wink: