Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Köra på bakhjulen  (läst 34737 gånger)

Utloggad race

Köra på bakhjulen
« skrivet: 18 mars 2007 kl. 23:20:28 »
tänkte höra om ni har några bra trix på hur man ska göra för att få upp quaden på bakslangarna?? ska man lägga en foten/benet på sadeln och det andra benet ska vara kvar på bromsen och sen gunga upp den om man säger?? har aldrig provat hehe..

Kör en dinli 450 fas2 -07:D (Och är mer än nöjd om någon undra)
CF Moto Z6 -11 (såld)
Yamaha Raptor 700SE -08 (såld)
Dinli 450 -07 (såld)
SMC 250 -05 (såld)
Hi-bird 200 -06 (såld)

Utloggad bojan

Köra på bakhjulen
« Svar #1 skrivet: 19 mars 2007 kl. 06:07:14 »
tjenare!om man vill åka på bakslangarna så är de ett tips att börja med att sätta upp ett ben på sadeln.spelar dock ingen roll om det är "bromsbenet" för att man reser ju upp den så långt att man är precis på gränsen attt stegra över,där har man de ultimata läget som gör att man kan åka hur långt som helst o bara reglera med gasen o behöver inte använda bromsen.Sen underlättar det om man har ganska lågt lufttryck(04-05kg) om man ska svänga när man åker påbakslangarna.Sen kan man ju även bara ställa sig upp o dra upp den ,eller sitta ner. men personligen tycker jag att man har bättre kontroll o bättre sikt när man står upp eller på ett knä.man kan även stå på båda knäna. men de e inget att rekomendera förän man har kontroll. :)
uad e ju tokroligt! raptor 660,hmf syst,knixade gasare,durablue spacers,qmax nerfbars,renthalstyre,handtagsvärme,isdäck...SÅLD

Tarzan

  • Gäst
Tarzan
Köra på bakhjulen
« Svar #2 skrivet: 19 mars 2007 kl. 07:38:42 »
Tycker att kjell kan lägga in sitt veto här oxå!  :lol:

Utloggad race

Köra på bakhjulen
« Svar #3 skrivet: 19 mars 2007 kl. 10:22:27 »
okej tack för infon=) får väl ge mig på det och prova någon dag:S hehe
CF Moto Z6 -11 (såld)
Yamaha Raptor 700SE -08 (såld)
Dinli 450 -07 (såld)
SMC 250 -05 (såld)
Hi-bird 200 -06 (såld)

Tarzan

  • Gäst
Tarzan
Köra på bakhjulen
« Svar #4 skrivet: 19 mars 2007 kl. 10:33:59 »
Citat från: "race"
okej tack för infon=) får väl ge mig på det och prova någon dag:S hehe

Synd att du inte bor närmare... då kunde vi träna samtidigt... och filma lite... = grymt rolig film  :D

Utloggad race

Köra på bakhjulen
« Svar #5 skrivet: 19 mars 2007 kl. 10:55:47 »
haha ja den hade nog blivit "hur man inte ska göra vid bakhjulskörning" :D
CF Moto Z6 -11 (såld)
Yamaha Raptor 700SE -08 (såld)
Dinli 450 -07 (såld)
SMC 250 -05 (såld)
Hi-bird 200 -06 (såld)

Utloggad Hubbe

Köra på bakhjulen
« Svar #6 skrivet: 19 mars 2007 kl. 12:24:55 »
Här finns fler som behöver öva... :oops:
Man är så jäkla rädd att tippa maskinen bara, skulle behöva en längre grab-bar så den kan rädda en om man håller på att slå över.
Tänkte öva utan kameror... :wink:
-----------------------------------------
utan hjul...

Utloggad Moco

Köra på bakhjulen
« Svar #7 skrivet: 19 mars 2007 kl. 13:05:17 »
Citat från: "Hubbe"
Här finns fler som behöver öva... :oops:
Man är så jäkla rädd att tippa maskinen bara, skulle behöva en längre grab-bar så den kan rädda en om man håller på att slå över.
Tänkte öva utan kameror... :wink:


Men det är väl inte hela världen om den slår över? Sitter du med ett ben uppe på sadeln är det väl bara att hoppa av och låta den slå runt, sen vända den rätt igen.
FX 700, DMC Afterburner Quiet, K&N Luftfilter
Dyno Jet munstycke 124,128, Nerf bars
Bagagerack, Maxxis gatdäck
----------------------
www.kapten.dk

Utloggad Hubbe

Köra på bakhjulen
« Svar #8 skrivet: 19 mars 2007 kl. 13:37:28 »
Citat från: "Moco"
Citat från: "Hubbe"
Här finns fler som behöver öva... :oops:
Man är så jäkla rädd att tippa maskinen bara, skulle behöva en längre grab-bar så den kan rädda en om man håller på att slå över.
Tänkte öva utan kameror... :wink:


Men det är väl inte hela världen om den slår över? Sitter du med ett ben uppe på sadeln är det väl bara att hoppa av och låta den slå runt, sen vända den rätt igen.


Det är ju massor med skit på som kan gå sönder om man lägger den på rygg. Då kan det snabbt bli dyrt.
-----------------------------------------
utan hjul...

Utloggad race

Köra på bakhjulen
« Svar #9 skrivet: 19 mars 2007 kl. 15:23:05 »
ja precis, min har ju bara hunnit rulla ca 50 mil så den är ju ganska så fin fortfarande hehe=) men man måste ju prova för att lära sig;)
CF Moto Z6 -11 (såld)
Yamaha Raptor 700SE -08 (såld)
Dinli 450 -07 (såld)
SMC 250 -05 (såld)
Hi-bird 200 -06 (såld)

Utloggad 250 barossa

Köra på bakhjulen
« Svar #10 skrivet: 19 mars 2007 kl. 16:11:54 »
Det är väl bara att dra pluggen på en dinli och gasa 8O

Utloggad race

Köra på bakhjulen
« Svar #11 skrivet: 19 mars 2007 kl. 16:36:16 »
japp pluggen är dragen men har inte vågat köra så hårt med den då den fortfarande håller på att köras in=)
CF Moto Z6 -11 (såld)
Yamaha Raptor 700SE -08 (såld)
Dinli 450 -07 (såld)
SMC 250 -05 (såld)
Hi-bird 200 -06 (såld)

 


Online just nu.

173 gäster, 1 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
ra
Flest online idag: 181. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme