inte såå svårt -behövs ingen avdragare,motorkåpan kan kärva på vissa -bara att bryta lite försiktigt, sen behövs en stor hylsa till bakre kopplingen tror det var 40 mm hylsa -underlättar om man har mutterdragare...
Mutterknack är guld värd när man ska ha bort variator och koppling. För att komma åt den stora fjädern i kopplingen använde jag mig av ett skruvstäd för jag hade ingen så stor hylsa. Sen var det bara till att använda armstyrka för att få isär den. Och på samma sätt när jag skulle sätta ihop den igen. Det var ritat med tuschpenna på så det var lätt ser hur hårt den ska dras.
Jag bor i lägenhet och har bil och fyrhjuling stående i ett flerbilsgarage, och där finns knappt ett vägguttag och taskig belysning. Drevbyte, förgasarjustering, cykeldator och handskyddsmontering är väl det som utförts där... Så den mekningen som utförs där är ganska begränsad. Jag har den stora Kamsa Tools väskan och den spänner jag fast på lasträcket (har inte fått packboxen än, dom påstår att den är restad och har varit det sedan jag köpte den i midsommar förhoppningsvis har den kommit på måndag när jag ska in på service) och åker till min svågers lager med en liten verkstad där det finns tillgång till diverse verktyg inkl. tryckluft. Nackdelen (eller är det kanske en fördel) är att jag alltid måste bli klar för annars kommer jag inte hem igen. Dessutom vet man aldrig när han behöver komma fram så det går inte att lämna något isärskruvat någon längre tid.Variator bytet var gjort på ca. halvtimme. Mycket enklare än när jag bytte på min Gilera Runner och bara använde handkraft.
du kör med insatsen i ixildämparn eller?
tycker den går bättre med insats i - jag borrade fler hål + större i insatsen