Instämmer med ovanstående om batteriet vilket resulterar i att den inte orkar ge tillräcklig gnista för att starta. Kolla elektrodavståndet på tändstiftet, lite mindre gap = lättare att ge gnista.Exempel som på min hjuling.. Rekomenderat stift är NGK DPR7EA vilket tillverkas med ett avstånd på 9mm men avståndet som passar för just min maskin är 6mm .. det gjorde en himmla skillnad på startvilligheten.När det var varmt så startade den utan problem med 9mm men så fort det blev lite fler minusgrader så orkar den inte ge gnista. Nytt stift ihopknackat till rätt avstånd hjälpte som sagt.I alla fall för mig..
Min 250 funkar utmärkt till minus 10-11grader men när det närmar sig -15 så startar den inte fast startmotorn går runt! men om jag använder manuella startsnöret så tartar den innan jag dragit färdigt första draget!!MvhMats Jonsson
Citat från: "Bushmaster"Min 250 funkar utmärkt till minus 10-11grader men när det närmar sig -15 så startar den inte fast startmotorn går runt! men om jag använder manuella startsnöret så tartar den innan jag dragit färdigt första draget!!MvhMats Jonssonfinns det dragsnöre på smc250, har precis köpt en men inte har jag sett nått dragsnöre.. Har oxå problem att starta min när det är kallt ute
Det minsta man bör göra är väl att vrida ut bränsleskruven ett halvt varv.