Jag är också nöjd med min. Förutom med däcken som verkligen suger.Ringde till minibike ang däcken i förra veckan då sa de att det går ut sig med tiden, efter en 15-20 mil eller så. Nu har jag kört 14 men utan förbättring på däcken. Sen att de inte håller luften är ju ett annat problem. Att man inte ska få bättre spindelleder för dessa pengar köper jag inte. de är ju reggade för väg eller hur. Kan aldrig tänka mig att bilprovningen släpper i genom detta. På bilar får det ju inte ens antyda till glapp så får man ombesiktning. Är det anurlunda på atv pga lägre topphastighet?Skulle inte tro det de är ju reggade som mc för bövlen, bör ju vara samma regler , eller?Kort sagt bra atv för pengen föruton däck och spindelled.Andra däck hade nog vart guld.Är det någon som försökt balansera däcken?Tror inte det gör någon skillnad faktiskt för de är ju orunda.Funderar på att dreva om med 16 kugg fram.Funkar det bra, blir den inte för slö då?Kan någon som bytt ta en när bild på framdrevet och slänga upp så kanske man kan få rätt drev vid mcbutiken utan att ta med det gamla.
Att man inte ska få bättre spindelleder för dessa pengar köper jag inte. de är ju reggade för väg eller hur. Kan aldrig tänka mig att bilprovningen släpper i genom detta. På bilar får det ju inte ens antyda till glapp så får man ombesiktning. Är det anurlunda på atv pga lägre topphastighet?Skulle inte tro det de är ju reggade som mc för bövlen, bör ju vara samma regler , eller?
Mac vilken däck storlek har du bak på crossdäcken....räcker det med 225/40 - 10 tror du? (18 x 10.00 - 10) på väg däck?
Citat från: "zupe"Att man inte ska få bättre spindelleder för dessa pengar köper jag inte. de är ju reggade för väg eller hur. Kan aldrig tänka mig att bilprovningen släpper i genom detta. På bilar får det ju inte ens antyda till glapp så får man ombesiktning. Är det anurlunda på atv pga lägre topphastighet?Skulle inte tro det de är ju reggade som mc för bövlen, bör ju vara samma regler , eller?Tjena, självklart ska inte spindellederna glappa. Frågan är bara, tryckte du i fett i dem innan du började köra med den? Iom att detta är lågprisgrejer så gäller det att vara nogrann med att smörja osv för materialen de har valt lär inte vara av högsta kvalitè och kör man med en spindelled smörjtorr så sliter man tämligen fort ut den... Då hjälper det ju tyvärr inte att smörja i efterhand.Men om du tryckte i fett i dem innan du började köra med dem så är det bara till att begära nya på garantin...Ni som begär grejer på garanti får gärna skriva i tråden hur ni blir bemötta av de olika åf runt om i landet.