fan spindelleder ska man ju inte smörja inte på bilar iaf det ända man smörjer då e lagrerna å så som e ve bromsskivan..så tror inte mans ka behöva sätta på fett på en atv om man inte behöver de påp en bil men men ja vette fan
Citat från: "V-master"fan spindelleder ska man ju inte smörja inte på bilar iaf det ända man smörjer då e lagrerna å så som e ve bromsskivan..så tror inte mans ka behöva sätta på fett på en atv om man inte behöver de påp en bil men men ja vette fanTjena tittar man på bilden nedan ser man klart och tydligt att det sitter en smörjnippel på den övre spindelleden.Sen kan man nog inte jämföra en modern bil med en kina-atv för lägsta möjliga pris. På en modern bil är både spinelleder,styrleder och hjullager smörjda från fabrik och man kan inte smörja dem. Men om det sitter en smörjnippel är det självklart att det ska tryckas in fett i den.
Du behöver ha en fettspruta.http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=389670Den typen funkar kanon för jobbet.Ev kan man köpa till en sån här för att komma åt bättre.http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=389669
MAn brukar säga att man ska pumpa i tills det kommer ut lite fett vid lagret axeln eller vad det nu är man fettar.
Ja, kolla på damasken, hur den liksom sväller upp. ev. kan det komma ut lite fett mellan damasken och själva "Bulten" som går in i styrspindeln. Känn lite på damasken samtidigt som ni trycker i fettet så känner ni när det är lagom.
Nu har jag pratat med MiniBike angående däcken på hjulingen. Han lät inte så imponerad över att jag sa att jag tyckte att det skulle gå på garantin! Jag undrade vad som deras garanti på 1år innefattade, han sa att det var på fabrikationsfel och han ansåg att detta INTE var ett sådant men då sa jag att om nått så är ju detta som är just ett fabrikationsfel för denna hojj är ju gjord för att gå efter väg. tycker att man ska kunna hålla sig där och inte stutsa av den!! Han lät lite avvaktande och ville att jag skulle skicka ett mail till dom?! Men jag sa att det kunde han väll lika järna ta per telefon men han sa att han måste höra med de andra som jobbar där! Han menade också att det var däck för någon hundring som satt på hojjen och att det är skillnad på däck för 1000:-/st och det stämmer nog men det hör inte hit. Ska ta och skicka ett mail till dom men antar att det inte blir några däck från dom.. Tycker det är fånit att skriva 1år garati om det inte gäller?! :? //Daniel