Hur hårt ska man dra den stora bulten som sitter på framaxeln, som håller hjulen på plats?Det är ju inga spänn lager så man ska väl dra den så att brickan kan löpa fritt. Drar man hårdare kommer ju lagret att gå sönder. Eller?Jag satte båda brickorna på utsidan av fälgen då de inte passar på insidan. (för stor diameter på brickan tar i packboxen i stället för lagret).Men nu till problemet på vänster sida var jag tvungen att palla i mellan med ytterligare två brickor pga att axeln var för lång så låssplinten var inte i närheten av muttern. Kollade på det idag. Och det såg inge bra ut. Brickorna har legat och skavt i varandra och muttern som verkar var mjukare än brickorna hade slitis rejält. Har bara kört typ tio mil hur ska det här sluta om ett par hundra mil?Verkar dumt att inte ha spänn lager så man kan dra åt ordentligt.Borde man inte fixa en bricka som går i packboxen på insidan också?Inte så bra att lagret ligger och nöter på axeln.Kanske bättre att palla fler brickor på insidan istället? För nu ligger brickorna och nöter på gängorna på axeln. Ett annat alterna tiv är ju att borra ett nytt hål för splinten längre in på axeln och skippa alla extra brickor.Vad tror ni är bästa lösningen?
Ingen som bytt till helsystem än?
har någon kollat vad det är för drev fram?? tänkte byta till ett med mer kugg så man får lite mer fart...den går ju starkt på 4:ans vxl i 40-50. varvar ju 7000-8000 orginal i 80km\h... Och har någon en aning om hur fram vagnen ska stå för stabilast framfart? hade diff på 5cm... den är ställd som en plog :?
Citat från: "Push"Ingen som bytt till helsystem än?Har väll inte kommit än?!Iaf som jag skrev tidigare plockade jag bort katten och det blev en rejäl skillnad!! körde utan problem upp den i 95km/h (utan att pressa den!!). Blev rejält mycket starkare också!Fick även hem ett paket med 110:es munstycke och ett öppetfilter som var både koniskt och ovalt som jag slängde på! Testade att flytta runt brickan på trottelnålen och tyckte den gick bäst på max soppa! (Det är ju lite beroende på temepraturen ute!) Känndes mycket starkare än innan. Tycker själv att den går betydligt bättre nu än org!! Han inte köra så mycket idag för jag skulle till jobbet! Men imorgon blir det att ta en test den ordentligt!! Inte från Power On men tänkte om något byggt något eget.... Kul att ni fått lite sprutt på maskinerna, är ju halva nöjet att få pilla lite, och finjustera //Danne
Jag har en bricka på in sidan sedan lager sedan mässingshylsa sedan bricka sedan mutter sedan låspinne...blev du klokare ? Shocked
Tog bort "katten" också nu ikväll så man får väll se om det blev någon skillnad!!
CiteraJag har en bricka på in sidan sedan lager sedan mässingshylsa sedan bricka sedan mutter sedan låspinne...blev du klokare ? ShockedNä fattar inte?Vad har du andvänt för bricka innför lagret? de som foljde med var ju aldeles för stora.Mässingshylsa? Vad har du fått den ifrån fick du den med?Det fick inte jag. Det jag fick var två brickor till varje framaxelCiteraTog bort "katten" också nu ikväll så man får väll se om det blev någon skillnad!!Hur fick du veck den? Var du tvungen att svetsa dit en bit nytt rör eller?