Troligt scenario är att det kommit vatten i elmotorn som styr detta, sitter på framdiffen, prova spraya 5-56 i kontaktstycket, mycket troligt det har börjat ärga.För mig hände det en gång att den hade hamnat i ett låst läge, lossade bara den och manuellt flyttade tillbaka den, så fungerade det igen sen, tog väl typ 5min.
Hej!Hade låss 2/4wd växlaren, satten den manuellt i 2wd, switchade till 4wd på knappen och den flyttade över, switshade till 2wd på knappen men inget händer och larmet börjar pipa efter 1 minut, manuellt flytta över och larmet försvinner men den vill altså inte switcha över till 2wd, jag hör ett tickande ljud när knappen står i 2wd läge.Sprayade 5;56 på kontakten.Körde mig ett varv, switchade fram o tillbaks med 2/4wd knappen och då så jag plötserlig att den kom i 2wd, switchade tillbaka till 4wd och igen till 2wd som inte funkade. Så av ca 20 fram o tillbaks switchande så funkade det en gång.Låter på mig som om att det är dålig kontakt någonstans?
Fråga:Vars får man köpt en shift controller?https://www.google.se/search?q=linhai+shift+controller&sxsrf=ACYBGNSMPoGZT31iyGBPkMaXuoPHvC38Rw:1579008090725&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=kQmZ2TWmYsZesM%253A%252CqLYb1Iux-IvBWM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kSc87-vikHdxAhWYiEYpezLzPWiXg&sa=X&ved=2ahUKEwizleHCl4PnAhUSmIsKHer0C9YQ9QEwAHoECAoQBQ#imgrc=kQmZ2TWmYsZesM: