ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Can-Am/Bombardier (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Funderingar på en Outlander 650
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: [1] 2 3  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Funderingar på en Outlander 650  (läst 13304 gånger)

Utloggad Danne The King

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 279
  • Total likes: 3
  • Kön: Man
    • Visa profil
Danne The King
Funderingar på en Outlander 650
« skrivet: 29 augusti 2019 kl. 22:29:44 »
Nu har det gått några år sen man hade hjuling och det börjar kännas som det kan vara dags att skaffa sig en igen.
Har tittat på annonser ett tag men inte riktigt slagit till. Med det här inlägget bekräftat ja kanske för mig själv att det ni ändå är dags nu  :D

Hade en Outlander 800 XT -11 förra gången och var nöjd med den. Lite hetsig när man körde i skogen så man fick ligga på bromsen ibland men annars var jag väldigt nöjd med den.

Funderar nu på en Outlander 650 XT -18 eller -19.

Ni som har lite koll kanske kan svara på lite frågor.
Hur är den nyare 650?
2019 har väl fått en del uppgraderingar vad jag förstått men är de stor skillnad mot modellen innan (tex -18)?
Kommer jag sakna de extra hästkrafterna som 800 hade (ca 10?) eller räcker 650 bra?
Ska inte leka så mycket men vill ju ha lite drag ibland. Annars blir de nog mest "mysiga skogspromenader" och plogning.
Kommer det att vara en helt ny hoj i jämförelse mot min tidigare -11?

Lär väl bli en T3B reggad då ja förstått att de är vanligt idag, och de är väl bra eller? Den tidigare var terrängreggad.
Hur är det med strypning? Man får max köra 50 men dom går typ 100? Är de bara på XT eller även PRO?

Nåt annat som är bra eller dåligt värt att veta?
Anmäl till moderator   Loggat
Se & lär - Kungen är här!
_________________________________
Kymco KXR 250 -04 (såld)
Can-am Outlander 800R XT -11 (såld)
Can-am Spyder RSS -15 (såld)
Can-am Outlander 650 PRO+ -20

Utloggad Diesel Nordlöf

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 177
  • Total likes: 11
  • Kön: Man
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
Diesel Nordlöf
SV: Funderingar på en Outlander 650
« Svar #1 skrivet: 30 augusti 2019 kl. 10:05:39 »
Eftersom 570 och 650 bägge är på 650cc så skulle jag köpa en 570 och sen Maptun mjukvara som laddas in via diagnosuttaget, då får du 65hk i din ”570” och en maskin som blir ganska rapp (riktigt stor skillnad mot original). Med tanke på att modell 650 kostar ca 30’ mer än modell 570 så känns det dessutom ganska prisvärt. Jag gjorde så när jag köpte min Outlander 570 PRO -18

Jag sålde en uppsättning Carlisedäck som jag hade över till en kille som idag har en 650 G1, när han nyligt provkörde en ny 650 G2 tyckte han att det var tröttare än hans gamla G1, men jag själv har ingen aning om hur gamla motorerna presterar kontra de nya. Men gissningsvis är väl den 800 du hade innan klart rappare än nuvarande 650 som säljs

Det finns en generell åsikt om att köp så mycket effekt du har råd med, jag kan väl instämma i den åsikten om man köper maskin primärt för nöjeskörning. Min ekonomi räckte dock inte längre än till en 570 med Maptun mjukvara, adderar ju oavsett vad man köper för motor inte sällan på rätt mycket pengar i tillbehör. Jag klarar mig till 100% med den effekt jag har på ca 65hk för det jag gör, man har tappat fästet långt innan motorn ger upp, men absolut hade det varit kul med ännu mer när man väl gasar på. Jag köpte dock primärt inte maskinen för bara nöjesköra eller köra i gyttja etc, då hade man nog haft nytta av ännu mer effekt särskilt om man avser sätta på däck med mönster likt paddlar.

Fördelen med -19 kontra en -18 är
* Att den har 5cm bredare framvagn
* Du får även handtag/tumvärme som standard
* Skärmbreddare original
* -19 har även knapp för att växla mellan snäll/mindre snäll/aggressiv karaktär på motorn.

Jag faceliftade min delvis till en -19 genom att köpa handtag/tumvärme för 1800kr (fick bra pris på original), spacer 1” för 1000kr, skärmbredare för 1192kr

Jag är förövrigt sjukt nöjd med min PRO, lågväxeln är riktigt bra, inga problem att köra riktigt sakta med den i skogen, väldigt stor skillnad mot de med ”original” utväxling på lågväxeln. Även rejäl i fjädring och hela maskinen är liksom väl fungerande. Ska man klaga på nått är det väl värmen de ger ifrån sig, men på det hela taget är det inget direkt problem


Hoppas mitt svar ger något ledning på vägen i alla fall :)
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Danne The King

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 279
  • Total likes: 3
  • Kön: Man
    • Visa profil
Danne The King
SV: Funderingar på en Outlander 650
« Svar #2 skrivet: 1 september 2019 kl. 11:43:20 »
Citat från: Diesel Nordlöf skrivet 30 augusti 2019 kl. 10:05:39
Eftersom 570 och 650 bägge är på 650cc så skulle jag köpa en 570 och sen Maptun mjukvara som laddas in via diagnosuttaget, då får du 65hk i din ”570” och en maskin som blir ganska rapp (riktigt stor skillnad mot original). Med tanke på att modell 650 kostar ca 30’ mer än modell 570 så känns det dessutom ganska prisvärt. Jag gjorde så när jag köpte min Outlander 570 PRO -18

Jag sålde en uppsättning Carlisedäck som jag hade över till en kille som idag har en 650 G1, när han nyligt provkörde en ny 650 G2 tyckte han att det var tröttare än hans gamla G1, men jag själv har ingen aning om hur gamla motorerna presterar kontra de nya. Men gissningsvis är väl den 800 du hade innan klart rappare än nuvarande 650 som säljs

Det finns en generell åsikt om att köp så mycket effekt du har råd med, jag kan väl instämma i den åsikten om man köper maskin primärt för nöjeskörning. Min ekonomi räckte dock inte längre än till en 570 med Maptun mjukvara, adderar ju oavsett vad man köper för motor inte sällan på rätt mycket pengar i tillbehör. Jag klarar mig till 100% med den effekt jag har på ca 65hk för det jag gör, man har tappat fästet långt innan motorn ger upp, men absolut hade det varit kul med ännu mer när man väl gasar på. Jag köpte dock primärt inte maskinen för bara nöjesköra eller köra i gyttja etc, då hade man nog haft nytta av ännu mer effekt särskilt om man avser sätta på däck med mönster likt paddlar.

Fördelen med -19 kontra en -18 är
* Att den har 5cm bredare framvagn
* Du får även handtag/tumvärme som standard
* Skärmbreddare original
* -19 har även knapp för att växla mellan snäll/mindre snäll/aggressiv karaktär på motorn.

Jag faceliftade min delvis till en -19 genom att köpa handtag/tumvärme för 1800kr (fick bra pris på original), spacer 1” för 1000kr, skärmbredare för 1192kr

Jag är förövrigt sjukt nöjd med min PRO, lågväxeln är riktigt bra, inga problem att köra riktigt sakta med den i skogen, väldigt stor skillnad mot de med ”original” utväxling på lågväxeln. Även rejäl i fjädring och hela maskinen är liksom väl fungerande. Ska man klaga på nått är det väl värmen de ger ifrån sig, men på det hela taget är det inget direkt problem


Hoppas mitt svar ger något ledning på vägen i alla fall :)
Tack för ett bra inlägg!

Att 570 och 650 skulle vara i stort sätt samma maskin hade ja inte koll på, har bara kollar på de yttre samt på 570 tidigare. För de har ju annat avgassystem osv vill ja minnas och se väl lite "mindre" ut?

Värme i handtagen är inget jag saknat tidigare men är kanske skönt när man kör på vintern.
Annat som jag också gärna sätter på är handskydd, nåt extraljus och kanske en korg baktill och så blir de ju en plog.
Att den är 5cm bredare är säkert bra för körningen men lite synd ändå då ja tror att de få centimeterna gör att den inte får plats på min släpvagn, men de går säker att lösa :)
Effekten i sig är inte jätteviktig men ja vill inte känna att de blir tråkigt. Sällan att man använder all effekt eller kör fort osv men vill ändå att de finns där.
Den 800 ja hade var ja väldigt nöjd med så vill inte att en ny som nu är 8-9 år nyare blir tråkigare utan att de känns som nåt nytt och fräscht, men så ska de väl kanske inte behöva bli.
De olika växlingslägena låter som en bra grej och lär ju göra att man tar sig fram lite skönare i skogen och inte behöver ligga på bromsen.

Du säger att det är stor skillnad på lågväxeln på PRO i jämförelse på den låga på XT. Antar att en "superlåg" är bra vid skogsarbete osv men en "vanlig" låg bör väl funka bra vid vanlig körning i skogen eller?

Intressant att öka effekten enkelt med mjukvaran (även om ja har haft dålig erfarenhet av de på andra fordon) men vill man verkligen de på en helt ny hoj?
Hur gör du med garantier, service och framtida besiktning? Får du ta bort och lägga in på nytt varje gång?

Bör väl vara fler som kör nyare 570 och 650 här men det verkar lite halvdött här (mot hur de var för nåt år sen då även jag var mer aktiv här).
Hade varit kul att höra från fler.
Har kollat en massa på Youtube men tycker inte ja hittar några bra videos med tester osv på vanlig 650 utan är oftast XMR osv.

Får se när det blir ett köp. Antar att de kommer ut en del demomaskiner under hösten så väntar kanske tills dess. Måste sälja min extra bil först också men är väldigt sugen på en ny hoj. Vågar inte riktigt in på butikerna då de finns risk att ja "råkar" slå till på nåt lite för fort :)
Tycker den svart/gråa med röda bågar är för jäkla snygg också, så den liksom ropar på mig när ja kommer i närheten haha :)
Anmäl till moderator   Loggat
Se & lär - Kungen är här!
_________________________________
Kymco KXR 250 -04 (såld)
Can-am Outlander 800R XT -11 (såld)
Can-am Spyder RSS -15 (såld)
Can-am Outlander 650 PRO+ -20

Utloggad Diesel Nordlöf

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 177
  • Total likes: 11
  • Kön: Man
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
Diesel Nordlöf
SV: Funderingar på en Outlander 650
« Svar #3 skrivet: 1 september 2019 kl. 17:35:14 »
Jag har förutom min endast kört modellen som heter 570 DPS (de är alltid orangea tror jag) och lågväxeln på den anser jag vara helt ojämförbar med den i PRO. Jag kan smyga omkring i 4 km/h och upplever att variatorremmen är rejält inkopplad medan på andra modellen pratar vi typ 6-7km/h för samma körning, det är väldigt stor skillnad i upplevelse. Då pappa har just en vanlig 570 så har jag haft anledning att testa skillnaderna mer än en gång😊 En annan sak som stör mig på de orange är den mjuka fjädringen och markfrigången. Jag tycker de egentligen är mest dugliga som vägfordon.

Det tar kanske 5 sekunder att lossa sättet, 5-10 sekunder att pillra fram diagnosuttaget, 2 minuter att växla mjukvara. Så om man vill växla mellan original och inte är det inte direkt en stor apparat. Men jag har haft min inne hos Can Am med optimeringen i och de har inte sagt något. Den beter sig som en original men betydligt starkare och bättre acceleration.

Värme i handtagen är guld, det gör stor skillnad, men något som är helt otroligt komfortabelt är Deluxe vindrutan, jag har en sådan och vinddraget är i princip borta, ibland ställer jag mig upp bara för att liksom, och då slår vinden emot som sten i bröstet.

Jo just det, en 570 DPS ABS MAX har jag också provat, samma "dåliga" lågväxel där. Men lågväxeln fungerar ju utan problem om man inte ska köra där det är rätt dåligt underlag, väg, åker osv spelar det ingen roll.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Danne The King

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 279
  • Total likes: 3
  • Kön: Man
    • Visa profil
Danne The King
SV: Funderingar på en Outlander 650
« Svar #4 skrivet: 19 september 2019 kl. 12:26:03 »
Ja har nog bestämt mig nu och det kommer att bli en 650 XT (ABS) -19 trots allt.
Den blir lite dyrare än 570 men nu när modellerna för -20 kommer går det säkert att hitta bra demomaskiner till lite lägre pris.
Hittar inget negativt med 650 XT i jämförelse med andra (mer än priset) och jag kan inte komma ifrån att jag är riktigt förtjust i hur den ser ut med kombinationen svart och rött  :D
Extra låga växeln som PRO har är nog inget jag kommer att sakna. På min tidigare 800 fanns inte ens de 3 lägen man kan ändra nu så det blir nog bra.
Nu gäller de bara att få till en bra deal någonstans.
Som tillbehör tänker ja handtagsvärme, bukskydd, ett par räcken (låg fram och högre bak) och så blir det nog en mjuk väska från typ Biltema då priset på original är lite galet.
Och så en plog så klart. Frågan är vilken storlek som kan bli bra på plog. Är 152 cm de vanligaste?
Anmäl till moderator   Loggat
Se & lär - Kungen är här!
_________________________________
Kymco KXR 250 -04 (såld)
Can-am Outlander 800R XT -11 (såld)
Can-am Spyder RSS -15 (såld)
Can-am Outlander 650 PRO+ -20

Utloggad skogsvarelse

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 290
  • Total likes: 19
  • Skicka Fullt!
    • Visa profil
skogsvarelse
SV: Funderingar på en Outlander 650
« Svar #5 skrivet: 19 september 2019 kl. 14:36:28 »
Varför en maskin med ABS ??

Du är medveten om att en abs maskin saknar lyssningsbar diff utan använder bromsarna som på en bil för att båda hjulen ska slira någorlunda jämt. Modeller utan abs har en visco lock som gör så båda hjulen drar fram.  Så en abs maskin lär tugga bromsbelägg när det slirar i skogen med all skit som lägger sig i bromsarna samtidigt.

Jag ser abs som ett av can am's sämsta val de kunde gjort md tanke på hur de gjort med maskinerna och prislappen blir inte direkt trevlig när maskin har abs heller.  Jag själv hade aldrig tagit en maskin med abs då jag anser det förstör maskin och är ytterligare en sak som riskerar att krångla och kosta pengar. 

Du väljer vad du vill och tycker du abs är en bra sak som är värd att ha så är det upp till dig, men jag hade aldrig tagit en maskin med abs
Anmäl till moderator   Loggat
släppa gasen
- Vad är det ???

Utloggad Danne The King

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 279
  • Total likes: 3
  • Kön: Man
    • Visa profil
Danne The King
SV: Funderingar på en Outlander 650
« Svar #6 skrivet: 19 september 2019 kl. 18:00:01 »
Citat från: skogsvarelse skrivet 19 september 2019 kl. 14:36:28
Varför en maskin med ABS ??

Du är medveten om att en abs maskin saknar lyssningsbar diff utan använder bromsarna som på en bil för att båda hjulen ska slira någorlunda jämt. Modeller utan abs har en visco lock som gör så båda hjulen drar fram.  Så en abs maskin lär tugga bromsbelägg när det slirar i skogen med all skit som lägger sig i bromsarna samtidigt.

Jag ser abs som ett av can am's sämsta val de kunde gjort md tanke på hur de gjort med maskinerna och prislappen blir inte direkt trevlig när maskin har abs heller.  Jag själv hade aldrig tagit en maskin med abs då jag anser det förstör maskin och är ytterligare en sak som riskerar att krångla och kosta pengar. 

Du väljer vad du vill och tycker du abs är en bra sak som är värd att ha så är det upp till dig, men jag hade aldrig tagit en maskin med abs
Jag förstår hur du menar med att de sliter en del på bromsbeläggen men annars tror ja inte de behöver vara något dåligt.
Försökte hitta lite tester på nätet men de enda ja hittade var det här ifrån North bike, och på dom låter de också som något bra... men smaken kan ju ofta vara delad.
Anmäl till moderator   Loggat
Se & lär - Kungen är här!
_________________________________
Kymco KXR 250 -04 (såld)
Can-am Outlander 800R XT -11 (såld)
Can-am Spyder RSS -15 (såld)
Can-am Outlander 650 PRO+ -20

Utloggad skogsvarelse

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 290
  • Total likes: 19
  • Skicka Fullt!
    • Visa profil
skogsvarelse
SV: Funderingar på en Outlander 650
« Svar #7 skrivet: 19 september 2019 kl. 20:37:01 »
Stjäl en del effekt när det bromsar istället för låser och låter bedrövligt. har sett videor på Facebook där det skriker så in åt hellvette från bromsarna när det slirar i skog.

Det testet du såg där ska du ta med en nypa salt då det är en handlare som vill sälja maskiner med abs som gjort. Tveksam till att de skulle säga något negativt om maskinen utan bara lyfta fram det positiva för att sälja den. Sen abs funkar för svampplockning och tömma brevlådan och normal köra då den inte behövs men när den behöver jobba så tycker jag det ser bedrövligt dåligt ut. Abs är förlåtlig på en bil som är tänkt för väg och inte skogskörning.

https://www.youtube.com/watch?v=zxanv2poc28&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3Pf5BKiXLMn1yaLOrNzietGikao1hPBQkxUPUY-TqoTTHnT-0x2ak9EFU Rycker väldigt och skriket blir värre ju mer det behövs bromsas för att driva jämt. På en del videor på facebook så hörs skriket från bromsarna mer än motorljudet.
Anmäl till moderator   Loggat
släppa gasen
- Vad är det ???

Utloggad Danne The King

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 279
  • Total likes: 3
  • Kön: Man
    • Visa profil
Danne The King
SV: Funderingar på en Outlander 650
« Svar #8 skrivet: 20 september 2019 kl. 00:29:40 »
Citat från: skogsvarelse skrivet 19 september 2019 kl. 20:37:01
Stjäl en del effekt när det bromsar istället för låser och låter bedrövligt. har sett videor på Facebook där det skriker så in åt hellvette från bromsarna när det slirar i skog.

Det testet du såg där ska du ta med en nypa salt då det är en handlare som vill sälja maskiner med abs som gjort. Tveksam till att de skulle säga något negativt om maskinen utan bara lyfta fram det positiva för att sälja den. Sen abs funkar för svampplockning och tömma brevlådan och normal köra då den inte behövs men när den behöver jobba så tycker jag det ser bedrövligt dåligt ut. Abs är förlåtlig på en bil som är tänkt för väg och inte skogskörning.

https://www.youtube.com/watch?v=zxanv2poc28&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3Pf5BKiXLMn1yaLOrNzietGikao1hPBQkxUPUY-TqoTTHnT-0x2ak9EFU Rycker väldigt och skriket blir värre ju mer det behövs bromsas för att driva jämt. På en del videor på facebook så hörs skriket från bromsarna mer än motorljudet.
Okay... de låter ju inte bra.
Men är de inte lite konstigt att man inte kan hitta fler tester, varken på film eller i skrift.
Tycker de testas och jämförs men allt på Youtube annars.
Och så hade de varit intressant att höra någon som själv har de vad dom säger om det, men forumet här verkar ju ha halvdött på senare år tyvärr.
Anmäl till moderator   Loggat
Se & lär - Kungen är här!
_________________________________
Kymco KXR 250 -04 (såld)
Can-am Outlander 800R XT -11 (såld)
Can-am Spyder RSS -15 (såld)
Can-am Outlander 650 PRO+ -20

Utloggad Diesel Nordlöf

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 177
  • Total likes: 11
  • Kön: Man
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
Diesel Nordlöf
SV: Funderingar på en Outlander 650
« Svar #9 skrivet: 20 september 2019 kl. 07:58:32 »
650cc motorn och maskinen som sådan är jättetrevlig enligt min uppfattning. Det enda jag jag avundsjuk på från kompisens Grizzly 700 -12 är att han har bättre svängradie, men det är ett marginellt problem, snarare ett "problem" då Can Am har mer normal svängradie.

Angående ABS är det nog en bra grej om man vägkör väldigt mycket och kan hamna i ett läge då man behöver bromsa väldigt hårt. Ungefär som att man inser att det är bra när de väl kickar in vid bromsning på personbilen. Men som för mig som köpt maskinen för att använda den mer praktiskt kan jag inte se någon fördel.

En sak som jag tycker är helt suverän är den hårda motorbromsen, jag kan köra jättemycket och inser att jag knappt rört bromsen på maskinen. Jag vet dock att det finns dem som tycker den är för hård, bland annat finns inlägg om det på amerikanska Cam-am forum

Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad skogsvarelse

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 290
  • Total likes: 19
  • Skicka Fullt!
    • Visa profil
skogsvarelse
SV: Funderingar på en Outlander 650
« Svar #10 skrivet: 20 september 2019 kl. 08:24:17 »
Tror det beror på att abs maskiner endast säljs i Europa och är inte så omtyckta av de "riktiga nördarna" som jämför allt på maskinerna och testar. 

Vad jag läst i facebook grupper för can am så är inte många av dom som använder maskinerna mycket och kör på lite mer i skog och terräng inget fan av abs maskinerna. Enligt dom är det bland det sämsta can am gjort. Några av dom som testat tycker abs maskiner rycker mycket i styret då de gör som på filmen fast värre när det slirar i skog o mark. För vanlig körning där drivning på båda framhjulen inte behövs så är det nog inget större problem.

Enda gången jag skulle se någon nytta av abs är i högre farter på väg dock så är det oftast inte det en terrängmaskin används till. 

Förutom abs så verkar en 650 som en trevlig maskin med "lagom" med effekt och utrustning
Anmäl till moderator   Loggat
släppa gasen
- Vad är det ???

Utloggad Danne The King

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 279
  • Total likes: 3
  • Kön: Man
    • Visa profil
Danne The King
SV: Funderingar på en Outlander 650
« Svar #11 skrivet: 22 september 2019 kl. 22:17:42 »
Citat från: Diesel Nordlöf skrivet 20 september 2019 kl. 07:58:32
650cc motorn och maskinen som sådan är jättetrevlig enligt min uppfattning. Det enda jag jag avundsjuk på från kompisens Grizzly 700 -12 är att han har bättre svängradie, men det är ett marginellt problem, snarare ett "problem" då Can Am har mer normal svängradie.

Angående ABS är det nog en bra grej om man vägkör väldigt mycket och kan hamna i ett läge då man behöver bromsa väldigt hårt. Ungefär som att man inser att det är bra när de väl kickar in vid bromsning på personbilen. Men som för mig som köpt maskinen för att använda den mer praktiskt kan jag inte se någon fördel.

En sak som jag tycker är helt suverän är den hårda motorbromsen, jag kan köra jättemycket och inser att jag knappt rört bromsen på maskinen. Jag vet dock att det finns dem som tycker den är för hård, bland annat finns inlägg om det på amerikanska Cam-am forum
Kan du beskriva motorbromsen.
Är den lika hård i alla körlägen? Tänker att den tex kanske kunde vara hårdare på extra lågväxeln för arbetsläge men mindrei sportläge.
Är ju jobbigt om den bromsar så fort man släpper gasen.

Håller på och funderar och räknar hit och dit.
Har öppnat upp lite för ev en Pro också då de verkar finnas för och nackdelar på båda 😁
Gillar om handtagsvärmen ingår men trist om den är strypt (vilket ifs lätt går att ta bort).
ABS känns inte som nåt ja behöver så kanske är de mer nåt ja kan komma att störa mig på än ha nytta av.
Sen går de ju att bygga på med "kofångare", handskydd osv.
Handlar nu mer om vad ja kan få bäst affär på för modell...
Anmäl till moderator   Loggat
Se & lär - Kungen är här!
_________________________________
Kymco KXR 250 -04 (såld)
Can-am Outlander 800R XT -11 (såld)
Can-am Spyder RSS -15 (såld)
Can-am Outlander 650 PRO+ -20

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: [1] 2 3  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Can-Am/Bombardier (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Funderingar på en Outlander 650
 


Online just nu.

635 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 637. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info