ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

• Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Can-Am/Bombardier (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Funderingar på en Outlander 650
Import, sjöfrakter, förtullningar
Spela harpan, kul spel helt enkelt
« föregående nästa »
  • Svara
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut

Sidor: [1] 2 3  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Funderingar på en Outlander 650  (läst 7163 gånger)

Utloggad Danne The King

• ATV Pro
  • Antal inlägg: 278
  • Total likes: 3
  • Kön: Man
    • Visa profil
Danne The King
Funderingar på en Outlander 650
« skrivet: 29 augusti 2019 kl. 22:29:44 »
  • Citera
Nu har det gått några år sen man hade hjuling och det börjar kännas som det kan vara dags att skaffa sig en igen.
Har tittat på annonser ett tag men inte riktigt slagit till. Med det här inlägget bekräftat ja kanske för mig själv att det ni ändå är dags nu  :D

Hade en Outlander 800 XT -11 förra gången och var nöjd med den. Lite hetsig när man körde i skogen så man fick ligga på bromsen ibland men annars var jag väldigt nöjd med den.

Funderar nu på en Outlander 650 XT -18 eller -19.

Ni som har lite koll kanske kan svara på lite frågor.
Hur är den nyare 650?
2019 har väl fått en del uppgraderingar vad jag förstått men är de stor skillnad mot modellen innan (tex -18)?
Kommer jag sakna de extra hästkrafterna som 800 hade (ca 10?) eller räcker 650 bra?
Ska inte leka så mycket men vill ju ha lite drag ibland. Annars blir de nog mest "mysiga skogspromenader" och plogning.
Kommer det att vara en helt ny hoj i jämförelse mot min tidigare -11?

Lär väl bli en T3B reggad då ja förstått att de är vanligt idag, och de är väl bra eller? Den tidigare var terrängreggad.
Hur är det med strypning? Man får max köra 50 men dom går typ 100? Är de bara på XT eller även PRO?

Nåt annat som är bra eller dåligt värt att veta?
Anmäl till moderator   Loggat
Se & lär - Kungen är här!
Can-am Outlander 650 PRO+ -20

Utloggad Diesel Nordlöf

• ATV Entusiast
  • Antal inlägg: 177
  • Total likes: 11
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
Diesel Nordlöf
SV: Funderingar på en Outlander 650
« Svar #1 skrivet: 30 augusti 2019 kl. 10:05:39 »
  • Citera
Eftersom 570 och 650 bägge är på 650cc så skulle jag köpa en 570 och sen Maptun mjukvara som laddas in via diagnosuttaget, då får du 65hk i din ”570” och en maskin som blir ganska rapp (riktigt stor skillnad mot original). Med tanke på att modell 650 kostar ca 30’ mer än modell 570 så känns det dessutom ganska prisvärt. Jag gjorde så när jag köpte min Outlander 570 PRO -18

Jag sålde en uppsättning Carlisedäck som jag hade över till en kille som idag har en 650 G1, när han nyligt provkörde en ny 650 G2 tyckte han att det var tröttare än hans gamla G1, men jag själv har ingen aning om hur gamla motorerna presterar kontra de nya. Men gissningsvis är väl den 800 du hade innan klart rappare än nuvarande 650 som säljs

Det finns en generell åsikt om att köp så mycket effekt du har råd med, jag kan väl instämma i den åsikten om man köper maskin primärt för nöjeskörning. Min ekonomi räckte dock inte längre än till en 570 med Maptun mjukvara, adderar ju oavsett vad man köper för motor inte sällan på rätt mycket pengar i tillbehör. Jag klarar mig till 100% med den effekt jag har på ca 65hk för det jag gör, man har tappat fästet långt innan motorn ger upp, men absolut hade det varit kul med ännu mer när man väl gasar på. Jag köpte dock primärt inte maskinen för bara nöjesköra eller köra i gyttja etc, då hade man nog haft nytta av ännu mer effekt särskilt om man avser sätta på däck med mönster likt paddlar.

Fördelen med -19 kontra en -18 är
* Att den har 5cm bredare framvagn
* Du får även handtag/tumvärme som standard
* Skärmbreddare original
* -19 har även knapp för att växla mellan snäll/mindre snäll/aggressiv karaktär på motorn.

Jag faceliftade min delvis till en -19 genom att köpa handtag/tumvärme för 1800kr (fick bra pris på original), spacer 1” för 1000kr, skärmbredare för 1192kr

Jag är förövrigt sjukt nöjd med min PRO, lågväxeln är riktigt bra, inga problem att köra riktigt sakta med den i skogen, väldigt stor skillnad mot de med ”original” utväxling på lågväxeln. Även rejäl i fjädring och hela maskinen är liksom väl fungerande. Ska man klaga på nått är det väl värmen de ger ifrån sig, men på det hela taget är det inget direkt problem

Hoppas mitt svar ger något ledning på vägen i alla fall :)

Utloggad Danne The King

• ATV Pro
    • Visa profil
Danne The King
« Svar #2 skrivet: 1 september 2019 kl. 11:43:20 »
  • Citera
Citat från: Diesel Nordlöf skrivet 30 augusti 2019 kl. 10:05:39
Eftersom 570 och 650 bägge är på 650cc så skulle jag köpa en 570 och sen Maptun mjukvara som laddas in via diagnosuttaget, då får du 65hk i din ”570” och en maskin som blir ganska rapp (riktigt stor skillnad mot original). Med tanke på att modell 650 kostar ca 30’ mer än modell 570 så känns det dessutom ganska prisvärt. Jag gjorde så när jag köpte min Outlander 570 PRO -18

Jag sålde en uppsättning Carlisedäck som jag hade över till en kille som idag har en 650 G1, när han nyligt provkörde en ny 650 G2 tyckte han att det var tröttare än hans gamla G1, men jag själv har ingen aning om hur gamla motorerna presterar kontra de nya. Men gissningsvis är väl den 800 du hade innan klart rappare än nuvarande 650 som säljs

Det finns en generell åsikt om att köp så mycket effekt du har råd med, jag kan väl instämma i den åsikten om man köper maskin primärt för nöjeskörning. Min ekonomi räckte dock inte längre än till en 570 med Maptun mjukvara, adderar ju oavsett vad man köper för motor inte sällan på rätt mycket pengar i tillbehör. Jag klarar mig till 100% med den effekt jag har på ca 65hk för det jag gör, man har tappat fästet långt innan motorn ger upp, men absolut hade det varit kul med ännu mer när man väl gasar på. Jag köpte dock primärt inte maskinen för bara nöjesköra eller köra i gyttja etc, då hade man nog haft nytta av ännu mer effekt särskilt om man avser sätta på däck med mönster likt paddlar.

Fördelen med -19 kontra en -18 är
* Att den har 5cm bredare framvagn
* Du får även handtag/tumvärme som standard
* Skärmbreddare original
* -19 har även knapp för att växla mellan snäll/mindre snäll/aggressiv karaktär på motorn.

Jag faceliftade min delvis till en -19 genom att köpa handtag/tumvärme för 1800kr (fick bra pris på original), spacer 1” för 1000kr, skärmbredare för 1192kr

Jag är förövrigt sjukt nöjd med min PRO, lågväxeln är riktigt bra, inga problem att köra riktigt sakta med den i skogen, väldigt stor skillnad mot de med ”original” utväxling på lågväxeln. Även rejäl i fjädring och hela maskinen är liksom väl fungerande. Ska man klaga på nått är det väl värmen de ger ifrån sig, men på det hela taget är det inget direkt problem

Hoppas mitt svar ger något ledning på vägen i alla fall :)
Tack för ett bra inlägg!

Att 570 och 650 skulle vara i stort sätt samma maskin hade ja inte koll på, har bara kollar på de yttre samt på 570 tidigare. För de har ju annat avgassystem osv vill ja minnas och se väl lite "mindre" ut?

Värme i handtagen är inget jag saknat tidigare men är kanske skönt när man kör på vintern.
Annat som jag också gärna sätter på är handskydd, nåt extraljus och kanske en korg baktill och så blir de ju en plog.
Att den är 5cm bredare är säkert bra för körningen men lite synd ändå då ja tror att de få centimeterna gör att den inte får plats på min släpvagn, men de går säker att lösa :)
Effekten i sig är inte jätteviktig men ja vill inte känna att de blir tråkigt. Sällan att man använder all effekt eller kör fort osv men vill ändå att de finns där.
Den 800 ja hade var ja väldigt nöjd med så vill inte att en ny som nu är 8-9 år nyare blir tråkigare utan att de känns som nåt nytt och fräscht, men så ska de väl kanske inte behöva bli.
De olika växlingslägena låter som en bra grej och lär ju göra att man tar sig fram lite skönare i skogen och inte behöver ligga på bromsen.

Du säger att det är stor skillnad på lågväxeln på PRO i jämförelse på den låga på XT. Antar att en "superlåg" är bra vid skogsarbete osv men en "vanlig" låg bör väl funka bra vid vanlig körning i skogen eller?

Intressant att öka effekten enkelt med mjukvaran (även om ja har haft dålig erfarenhet av de på andra fordon) men vill man verkligen de på en helt ny hoj?
Hur gör du med garantier, service och framtida besiktning? Får du ta bort och lägga in på nytt varje gång?

Bör väl vara fler som kör nyare 570 och 650 här men det verkar lite halvdött här (mot hur de var för nåt år sen då även jag var mer aktiv här).
Hade varit kul att höra från fler.
Har kollat en massa på Youtube men tycker inte ja hittar några bra videos med tester osv på vanlig 650 utan är oftast XMR osv.

Får se när det blir ett köp. Antar att de kommer ut en del demomaskiner under hösten så väntar kanske tills dess. Måste sälja min extra bil först också men är väldigt sugen på en ny hoj. Vågar inte riktigt in på butikerna då de finns risk att ja "råkar" slå till på nåt lite för fort :)
Tycker den svart/gråa med röda bågar är för jäkla snygg också, så den liksom ropar på mig när ja kommer i närheten haha :)

Utloggad Diesel Nordlöf

• ATV Entusiast
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
Diesel Nordlöf
« Svar #3 skrivet: 1 september 2019 kl. 17:35:14 »
  • Citera
Jag har förutom min endast kört modellen som heter 570 DPS (de är alltid orangea tror jag) och lågväxeln på den anser jag vara helt ojämförbar med den i PRO. Jag kan smyga omkring i 4 km/h och upplever att variatorremmen är rejält inkopplad medan på andra modellen pratar vi typ 6-7km/h för samma körning, det är väldigt stor skillnad i upplevelse. Då pappa har just en vanlig 570 så har jag haft anledning att testa skillnaderna mer än en gång😊 En annan sak som stör mig på de orange är den mjuka fjädringen och markfrigången. Jag tycker de egentligen är mest dugliga som vägfordon.

Det tar kanske 5 sekunder att lossa sättet, 5-10 sekunder att pillra fram diagnosuttaget, 2 minuter att växla mjukvara. Så om man vill växla mellan original och inte är det inte direkt en stor apparat. Men jag har haft min inne hos Can Am med optimeringen i och de har inte sagt något. Den beter sig som en original men betydligt starkare och bättre acceleration.

Värme i handtagen är guld, det gör stor skillnad, men något som är helt otroligt komfortabelt är Deluxe vindrutan, jag har en sådan och vinddraget är i princip borta, ibland ställer jag mig upp bara för att liksom, och då slår vinden emot som sten i bröstet.

Jo just det, en 570 DPS ABS MAX har jag också provat, samma "dåliga" lågväxel där. Men lågväxeln fungerar ju utan problem om man inte ska köra där det är rätt dåligt underlag, väg, åker osv spelar det ingen roll.

Utloggad Danne The King

• ATV Pro
    • Visa profil
Danne The King
« Svar #4 skrivet: 19 september 2019 kl. 12:26:03 »
  • Citera
Ja har nog bestämt mig nu och det kommer att bli en 650 XT (ABS) -19 trots allt.
Den blir lite dyrare än 570 men nu när modellerna för -20 kommer går det säkert att hitta bra demomaskiner till lite lägre pris.
Hittar inget negativt med 650 XT i jämförelse med andra (mer än priset) och jag kan inte komma ifrån att jag är riktigt förtjust i hur den ser ut med kombinationen svart och rött  :D
Extra låga växeln som PRO har är nog inget jag kommer att sakna. På min tidigare 800 fanns inte ens de 3 lägen man kan ändra nu så det blir nog bra.
Nu gäller de bara att få till en bra deal någonstans.
Som tillbehör tänker ja handtagsvärme, bukskydd, ett par räcken (låg fram och högre bak) och så blir det nog en mjuk väska från typ Biltema då priset på original är lite galet.
Och så en plog så klart. Frågan är vilken storlek som kan bli bra på plog. Är 152 cm de vanligaste?

Utloggad skogsvarelse

• ATV Pro
  • Antal inlägg: 281
  • Total likes: 15
  • Bromsa, vad är det ??
    • Visa profil
skogsvarelse
« Svar #5 skrivet: 19 september 2019 kl. 14:36:28 »
  • Citera
Varför en maskin med ABS ??

Du är medveten om att en abs maskin saknar lyssningsbar diff utan använder bromsarna som på en bil för att båda hjulen ska slira någorlunda jämt. Modeller utan abs har en visco lock som gör så båda hjulen drar fram.  Så en abs maskin lär tugga bromsbelägg när det slirar i skogen med all skit som lägger sig i bromsarna samtidigt.

Jag ser abs som ett av can am's sämsta val de kunde gjort md tanke på hur de gjort med maskinerna och prislappen blir inte direkt trevlig när maskin har abs heller.  Jag själv hade aldrig tagit en maskin med abs då jag anser det förstör maskin och är ytterligare en sak som riskerar att krångla och kosta pengar. 

Du väljer vad du vill och tycker du abs är en bra sak som är värd att ha så är det upp till dig, men jag hade aldrig tagit en maskin med abs
släppa gasen
- Vad är det ???

Utloggad Danne The King

• ATV Pro
    • Visa profil
Danne The King
« Svar #6 skrivet: 19 september 2019 kl. 18:00:01 »
  • Citera
Citat från: skogsvarelse skrivet 19 september 2019 kl. 14:36:28
Varför en maskin med ABS ??

Du är medveten om att en abs maskin saknar lyssningsbar diff utan använder bromsarna som på en bil för att båda hjulen ska slira någorlunda jämt. Modeller utan abs har en visco lock som gör så båda hjulen drar fram.  Så en abs maskin lär tugga bromsbelägg när det slirar i skogen med all skit som lägger sig i bromsarna samtidigt.

Jag ser abs som ett av can am's sämsta val de kunde gjort md tanke på hur de gjort med maskinerna och prislappen blir inte direkt trevlig när maskin har abs heller.  Jag själv hade aldrig tagit en maskin med abs då jag anser det förstör maskin och är ytterligare en sak som riskerar att krångla och kosta pengar. 

Du väljer vad du vill och tycker du abs är en bra sak som är värd att ha så är det upp till dig, men jag hade aldrig tagit en maskin med abs
Jag förstår hur du menar med att de sliter en del på bromsbeläggen men annars tror ja inte de behöver vara något dåligt.
Försökte hitta lite tester på nätet men de enda ja hittade var det här ifrån North bike, och på dom låter de också som något bra... men smaken kan ju ofta vara delad.

Utloggad skogsvarelse

• ATV Pro
  • Bromsa, vad är det ??
    • Visa profil
skogsvarelse
« Svar #7 skrivet: 19 september 2019 kl. 20:37:01 »
  • Citera
Stjäl en del effekt när det bromsar istället för låser och låter bedrövligt. har sett videor på Facebook där det skriker så in åt hellvette från bromsarna när det slirar i skog.

Det testet du såg där ska du ta med en nypa salt då det är en handlare som vill sälja maskiner med abs som gjort. Tveksam till att de skulle säga något negativt om maskinen utan bara lyfta fram det positiva för att sälja den. Sen abs funkar för svampplockning och tömma brevlådan och normal köra då den inte behövs men när den behöver jobba så tycker jag det ser bedrövligt dåligt ut. Abs är förlåtlig på en bil som är tänkt för väg och inte skogskörning.

https://www.youtube.com/watch?v=zxanv2poc28&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3Pf5BKiXLMn1yaLOrNzietGikao1hPBQkxUPUY-TqoTTHnT-0x2ak9EFU Rycker väldigt och skriket blir värre ju mer det behövs bromsas för att driva jämt. På en del videor på facebook så hörs skriket från bromsarna mer än motorljudet.
släppa gasen
- Vad är det ???

Utloggad Danne The King

• ATV Pro
    • Visa profil
Danne The King
« Svar #8 skrivet: 20 september 2019 kl. 00:29:40 »
  • Citera
Citat från: skogsvarelse skrivet 19 september 2019 kl. 20:37:01
Stjäl en del effekt när det bromsar istället för låser och låter bedrövligt. har sett videor på Facebook där det skriker så in åt hellvette från bromsarna när det slirar i skog.

Det testet du såg där ska du ta med en nypa salt då det är en handlare som vill sälja maskiner med abs som gjort. Tveksam till att de skulle säga något negativt om maskinen utan bara lyfta fram det positiva för att sälja den. Sen abs funkar för svampplockning och tömma brevlådan och normal köra då den inte behövs men när den behöver jobba så tycker jag det ser bedrövligt dåligt ut. Abs är förlåtlig på en bil som är tänkt för väg och inte skogskörning.

https://www.youtube.com/watch?v=zxanv2poc28&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3Pf5BKiXLMn1yaLOrNzietGikao1hPBQkxUPUY-TqoTTHnT-0x2ak9EFU Rycker väldigt och skriket blir värre ju mer det behövs bromsas för att driva jämt. På en del videor på facebook så hörs skriket från bromsarna mer än motorljudet.
Okay... de låter ju inte bra.
Men är de inte lite konstigt att man inte kan hitta fler tester, varken på film eller i skrift.
Tycker de testas och jämförs men allt på Youtube annars.
Och så hade de varit intressant att höra någon som själv har de vad dom säger om det, men forumet här verkar ju ha halvdött på senare år tyvärr.

Utloggad Diesel Nordlöf

• ATV Entusiast
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
Diesel Nordlöf
« Svar #9 skrivet: 20 september 2019 kl. 07:58:32 »
  • Citera
650cc motorn och maskinen som sådan är jättetrevlig enligt min uppfattning. Det enda jag jag avundsjuk på från kompisens Grizzly 700 -12 är att han har bättre svängradie, men det är ett marginellt problem, snarare ett "problem" då Can Am har mer normal svängradie.

Angående ABS är det nog en bra grej om man vägkör väldigt mycket och kan hamna i ett läge då man behöver bromsa väldigt hårt. Ungefär som att man inser att det är bra när de väl kickar in vid bromsning på personbilen. Men som för mig som köpt maskinen för att använda den mer praktiskt kan jag inte se någon fördel.

En sak som jag tycker är helt suverän är den hårda motorbromsen, jag kan köra jättemycket och inser att jag knappt rört bromsen på maskinen. Jag vet dock att det finns dem som tycker den är för hård, bland annat finns inlägg om det på amerikanska Cam-am forum

Utloggad skogsvarelse

• ATV Pro
  • Bromsa, vad är det ??
    • Visa profil
skogsvarelse
« Svar #10 skrivet: 20 september 2019 kl. 08:24:17 »
  • Citera
Tror det beror på att abs maskiner endast säljs i Europa och är inte så omtyckta av de "riktiga nördarna" som jämför allt på maskinerna och testar. 

Vad jag läst i facebook grupper för can am så är inte många av dom som använder maskinerna mycket och kör på lite mer i skog och terräng inget fan av abs maskinerna. Enligt dom är det bland det sämsta can am gjort. Några av dom som testat tycker abs maskiner rycker mycket i styret då de gör som på filmen fast värre när det slirar i skog o mark. För vanlig körning där drivning på båda framhjulen inte behövs så är det nog inget större problem.

Enda gången jag skulle se någon nytta av abs är i högre farter på väg dock så är det oftast inte det en terrängmaskin används till. 

Förutom abs så verkar en 650 som en trevlig maskin med "lagom" med effekt och utrustning
släppa gasen
- Vad är det ???

Utloggad Danne The King

• ATV Pro
    • Visa profil
Danne The King
« Svar #11 skrivet: 22 september 2019 kl. 22:17:42 »
  • Citera
Citat från: Diesel Nordlöf skrivet 20 september 2019 kl. 07:58:32
650cc motorn och maskinen som sådan är jättetrevlig enligt min uppfattning. Det enda jag jag avundsjuk på från kompisens Grizzly 700 -12 är att han har bättre svängradie, men det är ett marginellt problem, snarare ett "problem" då Can Am har mer normal svängradie.

Angående ABS är det nog en bra grej om man vägkör väldigt mycket och kan hamna i ett läge då man behöver bromsa väldigt hårt. Ungefär som att man inser att det är bra när de väl kickar in vid bromsning på personbilen. Men som för mig som köpt maskinen för att använda den mer praktiskt kan jag inte se någon fördel.

En sak som jag tycker är helt suverän är den hårda motorbromsen, jag kan köra jättemycket och inser att jag knappt rört bromsen på maskinen. Jag vet dock att det finns dem som tycker den är för hård, bland annat finns inlägg om det på amerikanska Cam-am forum
Kan du beskriva motorbromsen.
Är den lika hård i alla körlägen? Tänker att den tex kanske kunde vara hårdare på extra lågväxeln för arbetsläge men mindrei sportläge.
Är ju jobbigt om den bromsar så fort man släpper gasen.

Håller på och funderar och räknar hit och dit.
Har öppnat upp lite för ev en Pro också då de verkar finnas för och nackdelar på båda 😁
Gillar om handtagsvärmen ingår men trist om den är strypt (vilket ifs lätt går att ta bort).
ABS känns inte som nåt ja behöver så kanske är de mer nåt ja kan komma att störa mig på än ha nytta av.
Sen går de ju att bygga på med "kofångare", handskydd osv.
Handlar nu mer om vad ja kan få bäst affär på för modell...

• Svara
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: [1] 2 3  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Can-Am/Bombardier (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Funderingar på en Outlander 650

Online just nu.

106 gäster, 1 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Pyzt89
Flest online idag: 238. Flest online någonsin: 1428 ( 3 augusti 2022 kl. 09:05:40)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Mrhandsome: Tja, har två Suzuki Lt-f4wd (250cc) som jag säljer i delar om du söker något kan ni nå mig på hv.alexandersson@gmail.com eller 0709955029
    3 januari 2023 kl. 21:41:56
  • Grusbus: Någon som vet var man hittar en sprängskiss på Outlander 570 -18 så man ser hur vinschen är monterad?
    30 december 2022 kl. 17:06:41
  • Grusbus: Hej
    30 december 2022 kl. 15:56:40
  • klant: Hej ,har en Cf moto 800 2016 letar efter exra uttag för ljusramp.vad sitter den?
    27 november 2022 kl. 15:13:49
  • Mrhandsome: Hej, är det någon som har en reservdelsmotor till en Suzuki lt-f 250 eller 300 eller bara motorblocken så köper ja dom gärna mvh Hugo Ni kan maila mig på hv.alexandersson@gmail.com
    26 november 2022 kl. 22:57:26
  • Emgyll: Hej! Har köpt en Viarelli 550 gtx som är svårstartad kall såg att nån haft liknande problem och undrar ifall någon kommit på nått med felet? Och va är dom vanliga felen folk haft med dom? :)
    7 november 2022 kl. 23:02:27
  • Bibbi: Har ett problem med min polaris sportsman 500 -12. Bränsleslangen verkar ha släppt .den läcker bensin (dropp). Har skruvat bort en hel del för att komma åt men är ändå extremt trångt för att se vart den ska sitta på förgasarn förmodar jag. Dessutom hur kommer man åt till att byta tändstift.
    23 oktober 2022 kl. 16:36:01
  • Bibbi: Hej
    23 oktober 2022 kl. 16:32:04
  • Jote: hej låst växel låda  5 ans växel på en ODES 400 kubik tipps på åtgärd + växelknappen på retur funkar inte växel motorn går bara åt ett håll tog bort och provade
    15 oktober 2022 kl. 16:06:27
  • Mrhandsome: Hej är det någon som har någon defekt fyrhjuling som är till salu alltid smidiga affärer Maila mig på hv.alexandersson@gmail.com
    25 september 2022 kl. 10:38:08
  • Mrhandsome: Hej, är det någon som har en Reservdelsmaskin  Suzuki LT250 till salu det behöver inte sitta en motor i och den kan va i hur dåligt skick som helst maila mig på hv.alexandersson@gmail.com
    25 september 2022 kl. 10:35:52
  • Philip_M: Säkert en självklar fråga för många. Ska dreva upp min kinahjuling till 15 kugg fram (sitter 14 orginal). Det enda drevet jag hittat med samma axel dimension är ett 15 kugg till en 428 kedja. Kan detta funka till en 520 kedja? Eller släpper kedjan? Har inte fått drevet än så inte kunnat mäta. Tack för svar
    4 september 2022 kl. 10:15:48
  • tåsta: polaris sportsman 400
    13 augusti 2022 kl. 15:32:19
  • Pelle77: Hej har en grizzly 700 eps -15. Ställde in den i garaget och 2 dagar efter skulle jag starta den. Då går motorn runt men får fellod Er_1 och bränslepump startar ej och tror  inte jag har gnista hellrr. Byttbatteri och kollat att pumpen går genom bygling av relä.  Vad  tror ni?
    4 augusti 2022 kl. 19:40:42
  • Mathiast: Tjena! Köpte mig en 450 2008a för två veckor sen, idag hade jag lite tid över så passade på att byta olja + filter, allt gick vägen tills jag skulle provköra efteråt. Två skruvar sa hejdå och ville inte vara med längre, de på luckan till oljefiltret, ena går nog att ta bort med polygrip men den andra den ända ”långa” bulten gick av läääängst in, har kanske 20-50mm kvar av bulten längst in och andra änden sköt ut. Några tips på att få ut den längre bulten smidigt? Eller är de bara till att riva hela skiten
    29 maj 2022 kl. 20:03:02
  • Mrhandsome: Maila mig på hv.alexandersson@gmail.com
    24 maj 2022 kl. 21:11:38
  • Mrhandsome: Hej, är det någon som har en Reservdelsmaskin  Suzuki LT250 till salu det behöver inte sitta en motor i och den kan va i hur dåligt skick som helst mvh Hugo
    24 maj 2022 kl. 21:10:48
  • Thony: Citera
    Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️

19 april 2022 kl. 12:53:47
  • Bora: Hej har en pgo x rider äldre där kablarna lossade från CDi fem stycken vet någon hu dom sitter sv/röd ,röd,grå,blå,blå/gul tacksam för hjälp
    10 april 2022 kl. 17:31:46
  • Fredrikth: Hallå! Lyckades dra på mig en liten specialare, yamaha raptor med en r1 motor på :D haft lite strul med förgasarna och nu vill den inte gå alls.. motorn dör om man nuddar gas. (Okunnig som fan) någon som vet vad det kan bero på?
    31 mars 2022 kl. 03:15:45
  • Högdahl: Hmm kolla ebay inom EU eller googla typ " Yamaha parts EU" men vet ej om det skiljer mycket i pris
    9 mars 2022 kl. 16:07:03
  • pellle87: Finns det nån bra EU sida för oem yamaha delar? eller måste man gå via yamaha center?
    26 februari 2022 kl. 16:44:46
  • Bamsefarsan: Jag vill köpa en begagnad can-am outlander xmr 1000r , har du en du vill sälja? joakim.nyholm@icloud.com
    25 februari 2022 kl. 21:39:43
  • Mrhandsome: Är det nån som har en cdi box till en Kawasaki kvf 400 2001 isåfall mejla mig på hv.alexandersson@gmail.com
    25 januari 2022 kl. 17:34:50
  • Emil88: Någon som hade kunnat hjälpa mig?
    25 januari 2022 kl. 16:45:11
  • Högdahl: Du har en symbol där du kan bifoga bilder i
    24 januari 2022 kl. 20:05:37
  • DunderBrass: Hur fasen lägger man upp bilder i sin tråd? Använder mobil.
    24 januari 2022 kl. 01:18:21
  • Mrhandsome: Ifall ni har någon defekt fyrhjuling kan ni mejla mig på hv.alexandersson@gmail.com
    15 januari 2022 kl. 17:17:53
  • Mrhandsome: Hej är det någon som har någon defekt fyrhjuling som är till salu mvh Hugo
    15 januari 2022 kl. 10:13:28
  • stroma: Hej! är det någon som åker access 450 här?
    14 januari 2022 kl. 10:48:05
  • sklir: hej ska byta växellådsolja på hisun 500 vart tömmer man och fyller på ???
    9 januari 2022 kl. 11:46:07
  • matte711: Goes 520
    29 december 2021 kl. 19:46:46
  • Jupiter: Här va de livat. 😁
    11 november 2021 kl. 20:08:55
  • Larsa570: POLARIS 570 FRÅN 2018
    6 november 2021 kl. 12:03:34
  • Tobbe85a: Servo
    3 oktober 2021 kl. 16:22:53
  • vretstorpsbo: Hej Jag har ett suzuki 250 projekt som behöver delar. Någon som vet om det finns någon atv - skrot ? Det är bl a en gaffel till bakre kardanknut som saknas. Till att börja med.... En verkstadshandbok vore också bra!
    30 september 2021 kl. 15:34:47
  • Vippen: Hej! Jag har en 125cc fyrhjuling som går på högsta varv när jag startar den.. måste ha choken helt öppen för att få igång den, kan inte göra något för att få ner varvandet.. har testat vrida på bränsle/luft skruven men inget händer, det är en trottelförgasare. Snälla hjälp då jag vill få den att gå bra innan vintern, mvh Ville
    29 september 2021 kl. 01:00:52
  • Limme: Tjena ja va ute å körde min fyrhjuling och sen så stanna den av den böööuuhhh sen dog den och ja kolla så ja int råka he på killswitchen men de va de ej och sen kolla ja om den hade nå gnista och nej det hade den ej ja ha kolla cdin och den får ström till den 13volt och sen kolla ja spolen och de ja gjorde va att ja satt röd på spolens fäste asså coilen och satt den svarta där kabeln gå in ti spolen där den svartvita å den gröna som är fast lödad i en liten pinne och då visa multin 0.1 ti 0.2. Äre statorn som ä trasig?
    27 september 2021 kl. 20:53:24
  • Limme: Hallå
    27 september 2021 kl. 20:50:38
  • vretstorpsbo: Fungerar sök-funktionen här? jag får bara gamla saker som svar
    26 september 2021 kl. 08:07:35
Import, sjöfrakter, förtullningar
Spela harpan, kul spel helt enkelt
  • SMF 2.0.18 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder
    SimplePortal 2.3.7 © 2008-2023, SimplePortal | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info