Ingen diff bak, permanent drift på båda hjulen. Så är det även på moderna hjulingar, även om det numer finns de som har diff bak. Det är ett krav för mc-reggning att ha öppningsbar diff bak.
Tack för bra uttömmande svar!Måste bara klargöra begreppen lite. Ni säger att det är permanent drift på båda bakhjulen. Det är ingen differential i bak. Menar ni då att båda hjulen roterar med samma hastighet, även om man svänger? Dvs det är permanent diffspärr i bak.Har man differential så kan ju hjulen rotera med olika hastighet. Har man diffspärr så driver de med samma hastighet. Det är lätt att blanda ihop begreppen här 😃.
Ja, det är permanent drift på båda bak utan differensial på ATV med få undantag.Quad som är MC reggade har stel axel rakt igenom.Ingen diff där inte.Jag har också kört åtskilliga ATV med MC reggning som inte har haft bakdifferensial.Måste vara en väldigt ny bestämmelse isf.
Hur gör ni med snökedjor? Lägger ni dem alltid i fram?Det är ju generalfel att ha dem i bak på en stel axel. Hade jag vetat det hade jag aldrig lagt på dem där.