ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • CF Moto (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: 820 le centrifugalkopplingen
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 [2] 3  Alla   Gå ned

Författare Ämne: 820 le centrifugalkopplingen  (läst 8495 gånger)

Utloggad Tocel

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 23
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fyra hjul i backen!!
    • Visa profil
Tocel
SV: 820 le centrifugalkopplingen
« Svar #12 skrivet: 19 april 2018 kl. 15:58:24 »
Citat från: WiseDuck skrivet 19 april 2018 kl. 12:40:58
Priset på maskiner verkar mer eller mindre standardiserat över hela Sverige. Nu har andra ställen kommit ikapp och också satt det nya priset på en 820LE EFI Eps. Vilket nu är 84.990:-

Priser på reservdelar vet jag inget om dock. De är dock billigare på ett sätt.. Avstrypning kostade bara 995:- på Motorbiten. Detta har kostat betydligt mer på bla ATV Huset enligt lite Googlande.

Vet folk om den 820LE vi har i Sverige är V2 maskinen som jag sett även utomlands? Just V2 maskinen verkar ha den uppdaterade motorn som nu dykt upp i 850XC. (jag är dock ej helt hundra på detta)

Står det 2W91W på motorn så är det den gamla motorn.

När jag ställde frågan var dom inte intresserade då detta enligt dom inte var tillåtet med avstrypning.
Hör iofs inte till denna tråd .
Anmäl till moderator   Loggat
CF Moto C-Force 550 EPS EFI -17

Gäst

  • Gäst
Gäst
SV: 820 le centrifugalkopplingen
« Svar #13 skrivet: 19 april 2018 kl. 16:30:41 »
ska inte vara några problem att köra på högväxeln så länge du kör 10-12km/h plus. Med släp eller i terräng så är ju lågväxeln att rekommendera även för lite högre hastigheter. har själv provat på en c force 800 

angående pris på 820 så ska det blivit sänkt för någon dag sen då nya 850 kommer snart


spränskisser från atv sweden på 800 ska inprencip vara identisk med 820 förutom front och bromsar vad jag vet.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad WiseDuck

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 19
  • Total likes: 2
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
WiseDuck
SV: 820 le centrifugalkopplingen
« Svar #14 skrivet: 19 april 2018 kl. 17:33:17 »
Citat från: Tocel skrivet 19 april 2018 kl. 15:58:24
När jag ställde frågan var dom inte intresserade då detta enligt dom inte var tillåtet med avstrypning.
Hör iofs inte till denna tråd .

Jag sa i princip direkt från början att får jag ej en avstrypt maskin, så blir det inget köp. För vem fan vill lägga 85-100k på en maskin som sedan har en motor med mer än 50-60% neddragen effekt? Totalt bortkastade pengar! På min faktura står det "OSTRYPT, ENBART KÖRNING PÅ INHÄGNAT OMRÅDE/BANA", det är så de kommer undan med det.

Eller så köper man terrängreggat och är då helt ostrypt, men istället får man inte köra någonstans överhuvudtaget. Reglerna är snurriga som fan i Sverige och i princip tvingar ärligt folk att köra smått olagligt, oavsett maskin man köper nästan. Man köper en maskin, kör som vettigt folk och följer de regler som finns i trafiken. Mer borde inte behövas.

Jag var till och med såpass laglydig att jag tog förarbevis för snöskoter OCH fyrhjuling på samma gång. Men vad får man för det? Ingenting, en licens som ej kan nyttjas på något som helst vettigt sätt. Det sa till och med vår lärare åt oss, inom de 5 första minuterna typ.
« Senast ändrad: 19 april 2018 kl. 17:38:54 av WiseDuck »
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad skogsbonne

  • If you don't like loggers, try to wipe your ass with plastic
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2888
  • Total likes: 625
  • Kön: Man
    • Visa profil
skogsbonne
SV: 820 le centrifugalkopplingen
« Svar #15 skrivet: 19 april 2018 kl. 18:05:00 »
Med terrängregg för du köra på alla enskilda vägar "gul skylt med röd kant" så jo man får köra på väldigt många vägar :)
Anmäl till moderator   Loggat
Can-am Outlander 650 Pro -19
Polaris Rzr Xp 1000 Turbo -18
Can-am Renegade 1000R xmr -17

Avestavagnen 4.2 H


Sålda
Yamaha Grizzly 700 Le Pro -13
Can-am Renegade 1000 xxc -15
Yamaha Grizzly 700 Eps -11
Sprint 150 cc kina skit
Yamaha Raptor 700 - 07
Can-am Outlander 1000 Xtp - 13
Yamaha Yfz 450 - 04
Smc Wildcat 500 med 600 Yamaha motor -10
Polaris outlaw 500 -06
Yamaha Raptor 700 -08
Yamaha Yfz 450 - 07
Yamaha Grizzly 350 -08
Arctic cat 400 -07

Utloggad WiseDuck

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 19
  • Total likes: 2
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
WiseDuck
SV: 820 le centrifugalkopplingen
« Svar #16 skrivet: 19 april 2018 kl. 18:31:25 »
Citat från: skogsbonne skrivet 19 april 2018 kl. 18:05:00
Med terrängregg för du köra på alla enskilda vägar "gul skylt med röd kant" så jo man får köra på väldigt många vägar :)

Jo, men det är ju ändå så att man måste ta sig till dessa vägar och då i snigelfart för att inte bryta mot lagen. Helst vill jag kunna kanske ta ATVn genom staden bara för att det är kul att cruisa runt, eller kunna åka till macken och tanka utan att behöva vara nojig och kolla efter polisen. Min far kör dock terrängreggat och har runt 300 timmar/7000 km på sin Grizzly 700 och kör precis som han själv känner för. Visst är det väl så att om man inte totalt buskör så ska väl terrängreggat gå bra för det mesta det med egentligen.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad raptor350

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 327
  • Total likes: 15
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
raptor350
SV: 820 le centrifugalkopplingen
« Svar #17 skrivet: 19 april 2018 kl. 20:21:39 »
Är verkligen CF Moto 820 värt pengarna? Ser att 850 kostar från 104000 kr traktorreggad.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad zimba27

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 47
  • Total likes: 7
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
zimba27
SV: 820 le centrifugalkopplingen
« Svar #18 skrivet: 19 april 2018 kl. 20:57:02 »
Citat från: raptor350 skrivet 19 april 2018 kl. 20:21:39
Är verkligen CF Moto 820 värt pengarna? Ser att 850 kostar från 104000 kr traktorreggad.
Jag gav drygt 90 för min T3 då sommaren 2017 (820LE) och jag tycker nog att den e bra om den bara skulle hålla ihop, hade elproblem med den först 3ggr på verkstan innan man bytte tankarmaturen och nu centrifugalkopplingen som havererat. Jag gillar motorn som e  acc snabb och fjädringen som funkar bra...kanske pga den långa hjulbasen , stadig o smidig på vägen vid högre hastigheter. MEN fanstyget måste ju hålla ihop!
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Hydro

  • Posör, knappast
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8483
  • Total likes: 331
    • Visa profil
Hydro
SV: 820 le centrifugalkopplingen
« Svar #19 skrivet: 20 april 2018 kl. 17:17:26 »
Citat från: WiseDuckling skrivet 17 april 2018 kl. 20:07:09
Min återförsäljare såg då att allt under ca 25 kmh görs med lågväxeln. Att sitta och konstant köra med lägsta möjliga hastighet med högväxeln sliter på kopplingen och även på den primära variatorn. Detta verkar gälla i princip allt med variatorn och inte vara Cfmoto. Jag är väldigt strikt med att hålla god fart i högväxeln.

Nu blir det väl liv så klart... men alltså seriöst......

Jag skriver inte bara till dig nu, tog bara detta citat då det är mest där jag reagerar.
Självklart kan varje tillverkare ange egna regler för hur deras prylar skall användas, men jag vet INGEN som har dessa krav.
CF känner jag inte till.

Lågväxel används vid belastning och i terräng, annars har jag alltid kört på hög.
Har kört en hel del på högväxel i terräng också... och med släp... hade stort skåpsläp förr, typ husvagn... körde i 90 med detta efter Renegaden... gick fint.
(att bromsa eller hålla koll bakåt var dock en annan sak)
Att alltid köra på låg om man är under 25 känns himla jobbigt, för man måste väl även på dessa stanna till stillastående för att sen lägga i hög?
Nänä, det skulle jag aldrig acceptera.
Klart man skall kunna köra på hög redan från början vid normal (egen) belastning!


Kollar man rent affärsstrategiskt så har flera undersökningar visat att de allra nöjdaste kunderna får man om man bemöter dem väl vid garantiärenden, ger dem snabb och bra service och framför allt löser problemen.

För de kunder som haft garantiärenden och fått hjälp är alltså MER nöjda än de som inte ens haft några ärenden alls.
Lite märkligt kan tyckas, men så är det generellt.
Och här verkar CF ha hittat sin nisch.
Kunderna är ofta rätt nöjda, trots massa krångel och kladd... de återkommer och köper andra versioner, vilka de även med dessa åker in på garantiåtgärder med.

Personligen hatar jag allt vad återkallelser och garantiärenden och verkstadsbesök heter.
Men bevisligen är jag lite udda.
 
Att åka in för service och att det då fixas till diverse grejer enligt nån intern bulletin är en sak, men att få stillestånd...ojoj... nänä!
 :knupple:
Anmäl till moderator   Loggat
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad WiseDuck

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 19
  • Total likes: 2
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
WiseDuck
SV: 820 le centrifugalkopplingen
« Svar #20 skrivet: 20 april 2018 kl. 18:41:45 »
Vad är det som säger att folk på egen vilja väljer att ta krångel och sånt, och sedan fortsätter köpa samma märke? Ingen attityd jag riktigt sett. Självklart skriver folk mestadels om problem på forum, är man nöjd med sitt inköp så är man nog ute och åker och inte skriver om saken här. Men visst, jag kan väl ändå förstå att det finns dom som sparar 30-40k på maskinen i sig gentemot annat märke, men sedan låter garantin göra sitt. Är väl inte helt omöjligt.

Detta var sedan inget "krav", utan en rekommendation. Hur man sen kör sin maskin är upp till var och en. Men att det är dumt att krypköra i högväxeln är nåt jag läst på otal forum för en mängd olika märken och då inte bara CFMoto. Och sen har ju majoriteten av maskinerna en slirkoppling i sig, vilket innebär att man då vill att den nyper helt när man kör. Att dom drog till med 25kmh som gränsen lät lite högt, men upp till 20kmh kör iaf jag på lågväxeln.

För mig verkar ekvation enkel. Lågväxel för terrängkörning i låg fart, krypkörnin och när man drar tungt. Högväxel för transport längre sträckor i hög fart. Men självklart stannar man inte HELA tiden och byter växel, utan man kompromissar förstås lite då och då.
« Senast ändrad: 20 april 2018 kl. 18:46:14 av WiseDuck »
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad zimba27

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 47
  • Total likes: 7
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
zimba27
SV: 820 le centrifugalkopplingen
« Svar #21 skrivet: 21 april 2018 kl. 12:15:59 »
Ja de va ju jag som startade detta här då min maskin efter 20 mil rasade centrifugalkopplingen, men jag har inget emot att åka till reklamationsverkstan några ggr under garantitiden då maskinen som fungerande är grymt trevlig. Och då priset är 30-40 tusen under märkesmaskiner så är de ok.
MEN är de sen så att de efter garantitiden fortsätter att djävlas med saker som går sönder ...vid normalt bruk då ger jag ju upp och köper annat märke.
Vad kan man tänka sej för miltal..på en cf 800 innan den börjar bli utsliten??
minst 500 mil skulle jag säga eller 5-10 års bruk.
Reklamationskostnader e ju förrödande för en tillverkare i längden...man kan ta lite kost första modellen för att få ordning på kvaliteten men sen ...då ska de fungera.
Tackar för ordet!
 
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad skogsbonne

  • If you don't like loggers, try to wipe your ass with plastic
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2888
  • Total likes: 625
  • Kön: Man
    • Visa profil
skogsbonne
SV: 820 le centrifugalkopplingen
« Svar #22 skrivet: 21 april 2018 kl. 15:03:22 »
Går den sönder flera gånger under garantitiden som kommer den garanterat gå sönder mer efter garantitiden då maskinen blir mer och mer sliten så ett tips är att byta maskin innan  ()p
Anmäl till moderator   Loggat
Can-am Outlander 650 Pro -19
Polaris Rzr Xp 1000 Turbo -18
Can-am Renegade 1000R xmr -17

Avestavagnen 4.2 H


Sålda
Yamaha Grizzly 700 Le Pro -13
Can-am Renegade 1000 xxc -15
Yamaha Grizzly 700 Eps -11
Sprint 150 cc kina skit
Yamaha Raptor 700 - 07
Can-am Outlander 1000 Xtp - 13
Yamaha Yfz 450 - 04
Smc Wildcat 500 med 600 Yamaha motor -10
Polaris outlaw 500 -06
Yamaha Raptor 700 -08
Yamaha Yfz 450 - 07
Yamaha Grizzly 350 -08
Arctic cat 400 -07

Utloggad Hydro

  • Posör, knappast
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8483
  • Total likes: 331
    • Visa profil
Hydro
SV: 820 le centrifugalkopplingen
« Svar #23 skrivet: 21 april 2018 kl. 20:17:57 »
Jag skrev som sagt inte ett svar till just WD, bara tog ett citat för att härleda ett exempel... så försvarstal och förklaringar behövs inte.

Nu svarar jag dock på två delar ur inlägget:

Citat från: WiseDuck skrivet 20 april 2018 kl. 18:41:45
Vad är det som säger att folk på egen vilja väljer att ta krångel och sånt, och sedan fortsätter köpa samma märke?
Internationella undersökningar gällande kundnöjdhet säger detta.
Något specifikt från just ATV-branschen har jag inte läst eller hört talas om, men väl om motorbranschen i övrigt, och det har som sagt visat sig att de helt utan återbesök för garantiarbeten är nöjda.
Men att de MED återbesök där saker fixats är ÄNNU mer nöjda.
...vilket ju var lite förvånande... och mitt ärende.


Citat från: WiseDuck skrivet 20 april 2018 kl. 18:41:45
...Men att det är dumt att krypköra i högväxeln är nåt jag läst på otal forum för en mängd olika märken och då inte bara CFMoto.
20-25 km/h är inte vad jag kallar krypköra.
Är man ute och tex stängslar och kör en knapp gångfart två meter i taget... DET är att krypköra.
25 är ju tex maxhastigheten för moped klass II och de nu så populära elcyklarna... och SÅ sakta är det ju inte.
 

Till TS så hoppas jag saken löser sig och aldrig mer återkommer, personligen anser jag att får man ETT fel under de fem första åren (och typ 500 mil) på en ATV så är gränsen nådd, därefter är det skräp.

Alltför många tål alltför mycket, ATV-branschen har självsanerats en hel del, men tyvärr återstår en del...
Saker SKALL funka!
 
Anmäl till moderator   Loggat
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 [2] 3  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • CF Moto (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: 820 le centrifugalkopplingen
 


Online just nu.

656 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 756. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info