ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • CF Moto (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: 550 esp efi 2015, problem varm
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: [1] 2 ... 4  Alla   Gå ned

Författare Ämne: 550 esp efi 2015, problem varm  (läst 12881 gånger)

Utloggad anders76

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 17
  • Total likes: 5
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
anders76
550 esp efi 2015, problem varm
« skrivet: 30 oktober 2017 kl. 06:46:32 »
Hej

Jag har en  CFoto från sent 2015 550 ESP efi .
Har ett problem.
Problem uppstår när maskinen blir varm, ca 3 "staplar" på tempmätaren, och fläkten börjar gå till å från MAO arbetstemp antar jag..
Detta händer oftast när jag är ute i skogen å jobbar med maskinen ( hanterar ved etc ).
Det som händer då är att maskinen helt plötsligt börja bluddra, och när man ger gas så vill den inte, låter som den baktänder ( smattrar i avgasröret ) å lampan för insprutningen börjar blinka.
Om jag då låter den stå på tomgång ett tag, så stabiliserar den sig, lampan för insprutningen slutar blinka å jag kan köra lite till. Sen händer det helt plötsligt om igen.
Detta händer BARA när maskinen blir riktigt varm ( inte överhettad dock ).
Jag kan utan problem köra långa sträckor på vanlig väg i höga hastigheter, då maskinen inte blir lika varv som när jag jobbar i skogen.
Men vid plogning och skogsarbete så händer detta varje gång.

Då det fortfarande är garanti kvar så har företaget jag köpt den av provat följande saker, men utan framgång:

Kollat om det fans några felkoder  ( fans inga )
Byte av sensor i växellådan för växelspaksläge ?!
Byte av CDI box för ca 5 tusen ( garanti dock )
Provat ny bensin.

Dom har inte så mycket mera ideer. Nästa steg enligt dom är byte av tändspole.
Men själv tror mera på att det är nåt fel på bensintillförselnm tycker det låter som maskinen går väldigt magert när den blir varm, där av baktändningen i avgassytemet/tappad kraft etc.
Antingen spridare, 02 sensor, tempsensor för insprutningen etc.
Har haft detta problem ett år snart.
Börjar bli less på att köra denna maskin fram å tillbaka till servicestället.
Några tips?

mvh
Anders
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Rickard Marklund

  • Ägare av forumet
  • Administratör
  • *****
  • Antal inlägg: 2536
  • Total likes: 162
  • Kön: Man
    • Visa profil
Rickard Marklund
SV: 550 esp efi 2015, problem varm
« Svar #1 skrivet: 30 oktober 2017 kl. 07:29:51 »
Det skulle väl kunna vara att bensinen blir så varm så den kokar före insprutaren/insprutarna, då blir ju blandningen mager?
(Vet inte om det är förgasare med insprutning eller "äkta insprutning" på de där maskinerna)
Du kanske skulle kunna testa att sätta in en 12 V fläkt som får blåsa på detaljerna för bränsletillförseln så du får kylning på de grejerna även om maskinen mest står still på tomgång eller körs sakta?
Eller, du kanske kan plocka bort några kåpor som gör att den för bättre "luftkylning"?

Håller i vart fall med om att det låter som ett problem med bränslet.

Om det är avgassystemet som "värmer" detaljer på insprutningen så kanske du (Verkstan) kan skärma av det med plåtar eller "avgasbandage" så att problemen försvinner.
« Senast ändrad: 30 oktober 2017 kl. 07:32:25 av Rickard Marklund »
Anmäl till moderator   Loggat
(1 person liked this)
ATV-fantast som köpte första landsvägsreg. ATV:n direkt de blev lagliga. Företagare som driver "forumen" www.varmepumpsforum.com www.atvforum.se och www.poolforum.se
Driver webshop för "energijägare" www.energibutiken.se
Driver offerttjänst för värmepumpsköpare: www.energioffert.se
Kör: Can-Am MAX 800R XT-P -10
Bor i by utanför Piteå.

Utloggad anders76

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 17
  • Total likes: 5
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
anders76
SV: 550 esp efi 2015, problem varm
« Svar #2 skrivet: 30 oktober 2017 kl. 07:43:28 »
Citat från: Rickard Marklund skrivet 30 oktober 2017 kl. 07:29:51
Det skulle väl kunna vara att bensinen blir så varm så den kokar före insprutaren/insprutarna, då blir ju blandningen mager?
(Vet inte om det är förgasare med insprutning eller "äkta insprutning" på de där maskinerna)
Du kanske skulle kunna testa att sätta in en 12 V fläkt som får blåsa på detaljerna för bränsletillförseln så du får kylning på de grejerna även om maskinen mest står still på tomgång eller körs sakta?
Eller, du kanske kan plocka bort några kåpor som gör att den för bättre "luftkylning"?

Håller i vart fall med om att det låter som ett problem med bränslet.

Om det är avgassystemet som "värmer" detaljer på insprutningen så kanske du (Verkstan) kan skärma av det med plåtar eller "avgasbandage" så att problemen försvinner.

Tack för svaret. Ja, efter lite sökning i ämnet så har det dykt upp lite trådar med det du nämner, att soppan "kokar" av värmen. Skulle ju kunna prova att tex skärma av avgassystemet själv för att se om det gör nån skillnad.
Det är några saker dock, som kanske talar emot detta i mitt fall.
1: Att maskinen återhämtar sig så fort, då jag låter den stå på tomgång. Den borde ju gå dåligt hela tiden när tempen är den samma.
2: Att motor/insprutningslampan blinkar när detta händer, om det nu är soppan som "kokar".  För att den lampan ska blinka så antar jag att det måste triggas nån felkod från nån av alla sensorer?
Eller så blinkar den för att tex 02 sensorn markerar att den går för magert?

mvh
Anders
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Rickard Marklund

  • Ägare av forumet
  • Administratör
  • *****
  • Antal inlägg: 2536
  • Total likes: 162
  • Kön: Man
    • Visa profil
Rickard Marklund
SV: 550 esp efi 2015, problem varm
« Svar #3 skrivet: 30 oktober 2017 kl. 07:48:05 »
Vad den larmar för vet jag inte, men det kan väl finnas både knackningssensorer, att varvtalet inte är stabilt eller nåt med O2 som du skriver.
Min erfarenhet är att maskinerna går som varmaste under belastning i låg fart.
På tomgång blir den svalare, men även när man kör i lite högre hastighet, så jag tycker att dina erfarenheter pekar på att bränslet kokar i just de fall du berättar om.

Märkligt att inte killarna på verkstan undersökt detta.
Samma gäller tillverkaren, du är troligen inte den enda med dessa problem , OM det nu är soppan som kokar.
Anmäl till moderator   Loggat
(1 person liked this)
ATV-fantast som köpte första landsvägsreg. ATV:n direkt de blev lagliga. Företagare som driver "forumen" www.varmepumpsforum.com www.atvforum.se och www.poolforum.se
Driver webshop för "energijägare" www.energibutiken.se
Driver offerttjänst för värmepumpsköpare: www.energioffert.se
Kör: Can-Am MAX 800R XT-P -10
Bor i by utanför Piteå.

Utloggad anders76

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 17
  • Total likes: 5
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
anders76
SV: 550 esp efi 2015, problem varm
« Svar #4 skrivet: 30 oktober 2017 kl. 08:09:13 »
Citat från: Rickard Marklund skrivet 30 oktober 2017 kl. 07:48:05
Vad den larmar för vet jag inte, men det kan väl finnas både knackningssensorer, att varvtalet inte är stabilt eller nåt med O2 som du skriver.
Min erfarenhet är att maskinerna går som varmaste under belastning i låg fart.
På tomgång blir den svalare, men även när man kör i lite högre hastighet, så jag tycker att dina erfarenheter pekar på att bränslet kokar i just de fall du berättar om.

Märkligt att inte killarna på verkstan undersökt detta.
Samma gäller tillverkaren, du är troligen inte den enda med dessa problem , OM det nu är soppan som kokar.

Sant..
Ska prata med verkstan om detta. Men är inte supernöjd med den "hjälpen" jag fått hittills därifrån :(
Ska köpa en rulle avgaslindning, å dra på lite lätt, för att se om det blir nån skillnad.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad anders76

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 17
  • Total likes: 5
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
anders76
SV: 550 esp efi 2015, problem varm
« Svar #5 skrivet: 30 oktober 2017 kl. 11:18:53 »
Pratade med atv sweden precis..
Dom rekommenderar att byta bränslepump. Då dom sett detta problem förr, att bränslepumpen inte klarar av att leverera rätt tryck när den blir riktigt varm.
Vi år se hur detta går.
Om detta inte funkar så är det "strike 4" för detta fel. Och är inne på att få hela maskinen återköpt av firman, då jag haft lite väl mycket problem under kort tid..
Rätt less..
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Rickard Marklund

  • Ägare av forumet
  • Administratör
  • *****
  • Antal inlägg: 2536
  • Total likes: 162
  • Kön: Man
    • Visa profil
Rickard Marklund
SV: 550 esp efi 2015, problem varm
« Svar #6 skrivet: 30 oktober 2017 kl. 12:21:50 »
Visst, det är säkert inte omöjligt att det är nåt i den som slutar fungera när det blir för varmt, men då borde den ju inte bara gå dåligt, den borde väl stanna?
Möjligen om det är någon överströmningsventil som kärvar i öppet läge när den blir varm, så den inte kan bygga upp tillräckligt tryck när du tar på gasen igen.
Nåväl, de försöker ju.
Fast jag tycker ändå du skulle kunna kolla själva om det finns några delar av bränslesystemet som ligger väldigt nära t.ex avgasröret som skulle kunna isoleras.
Även om du får en ny bränslepump kan det ju göra att den håller en mansålder om den inte överhettas på samma sätt som den tidigare?
Denna typ av fel beror ofta på en dålig konstruktion, säg att det blir så varmt att bränslepumpen skadas, du är ju inte direkt hjälpt av att få en ny pump på garanti om den havererar igen nästa gång du åker till skogs.
Sen kan det självklart vara en dålig pump, som helt enkelt INTE skadats av värmen men har en defekt som bara kommer fram när den blir en viss temp.
Anmäl till moderator   Loggat
ATV-fantast som köpte första landsvägsreg. ATV:n direkt de blev lagliga. Företagare som driver "forumen" www.varmepumpsforum.com www.atvforum.se och www.poolforum.se
Driver webshop för "energijägare" www.energibutiken.se
Driver offerttjänst för värmepumpsköpare: www.energioffert.se
Kör: Can-Am MAX 800R XT-P -10
Bor i by utanför Piteå.

Utloggad anders76

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 17
  • Total likes: 5
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
anders76
SV: 550 esp efi 2015, problem varm
« Svar #7 skrivet: 30 oktober 2017 kl. 13:32:41 »
Citat från: Rickard Marklund skrivet 30 oktober 2017 kl. 12:21:50
Visst, det är säkert inte omöjligt att det är nåt i den som slutar fungera när det blir för varmt, men då borde den ju inte bara gå dåligt, den borde väl stanna?
Möjligen om det är någon överströmningsventil som kärvar i öppet läge när den blir varm, så den inte kan bygga upp tillräckligt tryck när du tar på gasen igen.
Nåväl, de försöker ju.
Fast jag tycker ändå du skulle kunna kolla själva om det finns några delar av bränslesystemet som ligger väldigt nära t.ex avgasröret som skulle kunna isoleras.
Även om du får en ny bränslepump kan det ju göra att den håller en mansålder om den inte överhettas på samma sätt som den tidigare?
Denna typ av fel beror ofta på en dålig konstruktion, säg att det blir så varmt att bränslepumpen skadas, du är ju inte direkt hjälpt av att få en ny pump på garanti om den havererar igen nästa gång du åker till skogs.
Sen kan det självklart vara en dålig pump, som helt enkelt INTE skadats av värmen men har en defekt som bara kommer fram när den blir en viss temp.

Yep, tänkte både isolera avgasröret med avgasbandage samt se om jag kan dra om soppan, om den ligger nära, sen ny pump. Men om detta inte funkar är jag nog klar med maskinen, och ska be dom köpa tillbaka den.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad skogsbonne

  • If you don't like loggers, try to wipe your ass with plastic
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2888
  • Total likes: 625
  • Kön: Man
    • Visa profil
skogsbonne
SV: 550 esp efi 2015, problem varm
« Svar #8 skrivet: 30 oktober 2017 kl. 15:53:25 »
Är nog inget fel på pumpen utan kokning som är problemet, rätt vanligt fel
Anmäl till moderator   Loggat
Can-am Outlander 650 Pro -19
Polaris Rzr Xp 1000 Turbo -18
Can-am Renegade 1000R xmr -17

Avestavagnen 4.2 H


Sålda
Yamaha Grizzly 700 Le Pro -13
Can-am Renegade 1000 xxc -15
Yamaha Grizzly 700 Eps -11
Sprint 150 cc kina skit
Yamaha Raptor 700 - 07
Can-am Outlander 1000 Xtp - 13
Yamaha Yfz 450 - 04
Smc Wildcat 500 med 600 Yamaha motor -10
Polaris outlaw 500 -06
Yamaha Raptor 700 -08
Yamaha Yfz 450 - 07
Yamaha Grizzly 350 -08
Arctic cat 400 -07

Utloggad anders76

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 17
  • Total likes: 5
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
anders76
SV: 550 esp efi 2015, problem varm
« Svar #9 skrivet: 30 oktober 2017 kl. 16:21:55 »
Citat från: skogsbonne skrivet 30 oktober 2017 kl. 15:53:25
Är nog inget fel på pumpen utan kokning som är problemet, rätt vanligt fel

Ofan. Märkligt.
Grannen har en CFmoto 800, som han har i skogen dagligen, inga problem. Antar att den är bättre byggd/mindre känslig för detta...

Så är det nåt man kan lösa, eller lämna tillbaka å leta annan modell som inte har samma designfel ?
Hela grejen med att äga en ATV för mig är plogning och lättare skogsarbete.

//Anders
« Senast ändrad: 30 oktober 2017 kl. 16:25:03 av anders76 »
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad skogsbonne

  • If you don't like loggers, try to wipe your ass with plastic
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2888
  • Total likes: 625
  • Kön: Man
    • Visa profil
skogsbonne
SV: 550 esp efi 2015, problem varm
« Svar #10 skrivet: 30 oktober 2017 kl. 16:40:47 »
800:an har inte jag hört att någon haft problem med kokning men dom mindre modellerna.

Testa med bandage på avgaset och värmetejp på tanken så kanske det hjälper
Anmäl till moderator   Loggat
(1 person liked this)
Can-am Outlander 650 Pro -19
Polaris Rzr Xp 1000 Turbo -18
Can-am Renegade 1000R xmr -17

Avestavagnen 4.2 H


Sålda
Yamaha Grizzly 700 Le Pro -13
Can-am Renegade 1000 xxc -15
Yamaha Grizzly 700 Eps -11
Sprint 150 cc kina skit
Yamaha Raptor 700 - 07
Can-am Outlander 1000 Xtp - 13
Yamaha Yfz 450 - 04
Smc Wildcat 500 med 600 Yamaha motor -10
Polaris outlaw 500 -06
Yamaha Raptor 700 -08
Yamaha Yfz 450 - 07
Yamaha Grizzly 350 -08
Arctic cat 400 -07

Utloggad anders76

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 17
  • Total likes: 5
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
anders76
SV: 550 esp efi 2015, problem varm
« Svar #11 skrivet: 30 oktober 2017 kl. 16:53:00 »
Citat från: skogsbonne skrivet 30 oktober 2017 kl. 16:40:47
800:an har inte jag hört att någon haft problem med kokning men dom mindre modellerna.

Testa med bandage på avgaset och värmetejp på tanken så kanske det hjälper

Ska höra med återförsäljaren. Har ju garanti kvar. Vill inte meka för mycket själv än.

Annars låter ju det som en vettig lösning det du säger. Dock så är jag orolig att man enbart köper extra tid med bandage å värmetejp. Att det ändå kommer byggas upp för mycket värme under tiden man är ute och krypkör.
Anmäl till moderator   Loggat

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: [1] 2 ... 4  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • CF Moto (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: 550 esp efi 2015, problem varm
 


Online just nu.

1048 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 1069. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
  • Jennil: Hej någon som har plast kåpor till suzuki lt250r? Helst 1986? Men funkar mellan 85-92 maila mig isåfall, ultra_jens@hotmail.com
    18 februari 2023 kl. 09:40:29
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info