ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Can-Am/Bombardier (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Krypkörning med 2017 Outlander Pro 450 T3
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: [1] 2  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Krypkörning med 2017 Outlander Pro 450 T3  (läst 6507 gånger)

Utloggad processengine

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 50
  • Total likes: 2
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
processengine
Krypkörning med 2017 Outlander Pro 450 T3
« skrivet: 27 augusti 2017 kl. 08:54:58 »
Prövade en 2017 Outlander Pro 450 T3, alltså traktorreggad. Enligt uppgift ska lågväxeln vara mycket lägre på dessa än terrängreggade? Man marschar dock 40 på lågen med väldigt behagliga varv, känns som om det tålt att växla ner ytterligare nåt snäpp. I terräng var den väldigt svår att krypköra med. Det går inte att hålla den på 1-2 km/h utan den vill accelera vilket är besvärligt när man ska finlira. Det blir att man gasar och släpper om vartannat, eller bromsar samtidigt vilket inte är nån höjdare.

Är det så här de är eller hade de missat den låg-låga utväxlingen tillverkningen?

Går det att dreva ner en sån här maskin eller måste man modifiera variatorn?

Går det att med shiftkit eller liknande fixa så att den kan hålla jämn krypfart?

« Senast ändrad: 27 augusti 2017 kl. 09:01:12 av processengine »
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad skogsbonne

  • If you don't like loggers, try to wipe your ass with plastic
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2888
  • Total likes: 625
  • Kön: Man
    • Visa profil
skogsbonne
SV: Krypkörning med 2017 Outlander Pro 450 T3
« Svar #1 skrivet: 27 augusti 2017 kl. 13:10:30 »
1-2 km/h blir ju svårt att krypa utan ryck eftersom ingen maskin går så lågt på lågen utan att slira på koppling/rem
Anmäl till moderator   Loggat
Can-am Outlander 650 Pro -19
Polaris Rzr Xp 1000 Turbo -18
Can-am Renegade 1000R xmr -17

Avestavagnen 4.2 H


Sålda
Yamaha Grizzly 700 Le Pro -13
Can-am Renegade 1000 xxc -15
Yamaha Grizzly 700 Eps -11
Sprint 150 cc kina skit
Yamaha Raptor 700 - 07
Can-am Outlander 1000 Xtp - 13
Yamaha Yfz 450 - 04
Smc Wildcat 500 med 600 Yamaha motor -10
Polaris outlaw 500 -06
Yamaha Raptor 700 -08
Yamaha Yfz 450 - 07
Yamaha Grizzly 350 -08
Arctic cat 400 -07

Utloggad processengine

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 50
  • Total likes: 2
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
processengine
SV: Krypkörning med 2017 Outlander Pro 450 T3
« Svar #2 skrivet: 27 augusti 2017 kl. 13:31:15 »
Citat från: skogsbonne skrivet 27 augusti 2017 kl. 13:10:30
1-2 km/h blir ju svårt att krypa utan ryck eftersom ingen maskin går så lågt på lågen utan att slira på koppling/rem

Kanske är så som du säger, men min minnesbild är att tex Kodiak 450 är något mera "krypvänlig". Frågan kvarstår,  går det att få en lägre utväxling på maskinen som helhet? (Säkert en dum fråga men jag är inte så insatt i tekniken på dessa, det är därför jag frågar). Går det att med shiftkit bibehålla ett lågt tillslagsvarv och att den sedan inte växlar upp förrän man gasar lite mera,  om ni förstår hur jag menar?
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad skogsbonne

  • If you don't like loggers, try to wipe your ass with plastic
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2888
  • Total likes: 625
  • Kön: Man
    • Visa profil
skogsbonne
SV: Krypkörning med 2017 Outlander Pro 450 T3
« Svar #3 skrivet: 27 augusti 2017 kl. 13:36:31 »
ja grizzly/kodiak har ju en koppling som slirar och det blir ju mjukare än en variator som nyper remmen.

Ändring av vikter och fjädrar så blir det ju högre tillslagsvarv.

Du lär dig fort hur du ska hantera tummen och 450 är ju en snäll maskin att köra, värre med en maskin med högre kubik  ()p
Anmäl till moderator   Loggat
Can-am Outlander 650 Pro -19
Polaris Rzr Xp 1000 Turbo -18
Can-am Renegade 1000R xmr -17

Avestavagnen 4.2 H


Sålda
Yamaha Grizzly 700 Le Pro -13
Can-am Renegade 1000 xxc -15
Yamaha Grizzly 700 Eps -11
Sprint 150 cc kina skit
Yamaha Raptor 700 - 07
Can-am Outlander 1000 Xtp - 13
Yamaha Yfz 450 - 04
Smc Wildcat 500 med 600 Yamaha motor -10
Polaris outlaw 500 -06
Yamaha Raptor 700 -08
Yamaha Yfz 450 - 07
Yamaha Grizzly 350 -08
Arctic cat 400 -07

Utloggad osla

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 283
  • Total likes: 31
  • polaris sportsman 800
    • Visa profil
osla
SV: Krypkörning med 2017 Outlander Pro 450 T3
« Svar #4 skrivet: 27 augusti 2017 kl. 14:44:27 »
Citat från: skogsbonne skrivet 27 augusti 2017 kl. 13:36:31
ja grizzly/kodiak har ju en koppling som slirar och det blir ju mjukare än en variator som nyper remmen.

Ändring av vikter och fjädrar så blir det ju högre tillslagsvarv.

Du lär dig fort hur du ska hantera tummen och 450 är ju en snäll maskin att köra, värre med en maskin med högre kubik  ()p
Beror ju på vad för vikter och fjädrar man byter till. Lättare vikter och/eller fjäder med högre starttryck höjder inslaget, tyngre vikter eller fjäder med lägre starttryck sänker inslaget
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad processengine

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 50
  • Total likes: 2
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
processengine
SV: Krypkörning med 2017 Outlander Pro 450 T3
« Svar #5 skrivet: 27 augusti 2017 kl. 16:28:23 »
Jo principen med hårdare fjäder och lättare vikter för högre tillslagsvarv känner jag till. Men vid allt annat lika, bara med en annan utformning av rampen så att den börjar dra precis som nu, men att den sedan behöver något mer varv innan den börjar växla upp? Men det kanske är svårt att få det så precis bara med en annan kurva på rampen.

Ang Yamaha, tack för infon om kopplingen, då var det inte jag som inbillade mig ()p
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad ra

  • Diesel
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 300
  • Total likes: 40
  • atv arctic cat 700 diesel fullutrustad
    • Visa profil
ra
SV: Krypkörning med 2017 Outlander Pro 450 T3
« Svar #6 skrivet: 27 augusti 2017 kl. 17:39:40 »
Arctic cat 700 diesel är ingen leksak. Med den kan man lätt krypköra i 2-3km med vid arbete.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad skogsbonne

  • If you don't like loggers, try to wipe your ass with plastic
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2888
  • Total likes: 625
  • Kön: Man
    • Visa profil
skogsbonne
SV: Krypkörning med 2017 Outlander Pro 450 T3
« Svar #7 skrivet: 27 augusti 2017 kl. 17:54:54 »
Citat från: ra skrivet 27 augusti 2017 kl. 17:39:40
Arctic cat 700 diesel är ingen leksak. Med den kan man lätt krypköra i 2-3km med vid arbete.

Inget slirande utan fullt tillslag vid 2-3 km/h?
Anmäl till moderator   Loggat
Can-am Outlander 650 Pro -19
Polaris Rzr Xp 1000 Turbo -18
Can-am Renegade 1000R xmr -17

Avestavagnen 4.2 H


Sålda
Yamaha Grizzly 700 Le Pro -13
Can-am Renegade 1000 xxc -15
Yamaha Grizzly 700 Eps -11
Sprint 150 cc kina skit
Yamaha Raptor 700 - 07
Can-am Outlander 1000 Xtp - 13
Yamaha Yfz 450 - 04
Smc Wildcat 500 med 600 Yamaha motor -10
Polaris outlaw 500 -06
Yamaha Raptor 700 -08
Yamaha Yfz 450 - 07
Yamaha Grizzly 350 -08
Arctic cat 400 -07

Utloggad processengine

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 50
  • Total likes: 2
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
processengine
SV: Krypkörning med 2017 Outlander Pro 450 T3
« Svar #8 skrivet: 27 augusti 2017 kl. 19:21:06 »
Citat från: ra skrivet 27 augusti 2017 kl. 17:39:40
Arctic cat 700 diesel är ingen leksak. Med den kan man lätt krypköra i 2-3km med vid arbete.


Häftigt!!!

Problemet är väl bara att man är för snål...  Å andra sidan är en ATV en sån förlustaffär att kanske gör det samma. 

Men + 55000 minst ovanpå en färdigutrustad Outlander blir för mycket för mig, tyvärr. Men tack för tipset!
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad ra

  • Diesel
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 300
  • Total likes: 40
  • atv arctic cat 700 diesel fullutrustad
    • Visa profil
ra
SV: Krypkörning med 2017 Outlander Pro 450 T3
« Svar #9 skrivet: 28 augusti 2017 kl. 06:13:04 »
Arctic cat 700 diesel är inget fart vidunder går inte att gämföra med can am toppar 70 km rätt seg i axet. En underbar arbetsmaskin kraft utan dess like.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Hydro

  • Posör, knappast
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8483
  • Total likes: 331
    • Visa profil
Hydro
SV: Krypkörning med 2017 Outlander Pro 450 T3
« Svar #10 skrivet: 28 augusti 2017 kl. 07:10:48 »
Skall man arbeta och tex köra sakta så är Can-Am troligen det absolut sämsta valet.

Och visst kan man på maskiner med CVT modifiera vikter, fjädrar osv för annat tillslag och man kan  även schimsa skivorna så att ytterligare nedväxling sker.

MEN!
Varför inte kolla Honda?
De finns tex med hydrostat.
 
Anmäl till moderator   Loggat
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad processengine

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 50
  • Total likes: 2
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
processengine
SV: Krypkörning med 2017 Outlander Pro 450 T3
« Svar #11 skrivet: 28 augusti 2017 kl. 10:25:10 »
Citat från: Hydro skrivet 28 augusti 2017 kl. 07:10:48
Skall man arbeta och tex köra sakta så är Can-Am troligen det absolut sämsta valet.

Och visst kan man på maskiner med CVT modifiera vikter, fjädrar osv för annat tillslag och man kan  även schimsa skivorna så att ytterligare nedväxling sker.

MEN!
Varför inte kolla Honda?
De finns tex med hydrostat.

Honda blir också 50 % dyrare än CanAm, plus en timmes bilresa enkel väg till Åf. På nya Kodiak/Grizzly 450 har man tydligen rationaliserat bort diffspärren, sägs det i alla fall?
Anmäl till moderator   Loggat

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: [1] 2  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Can-Am/Bombardier (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Krypkörning med 2017 Outlander Pro 450 T3
 


Online just nu.

842 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 910. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
  • Jennil: Hej någon som har plast kåpor till suzuki lt250r? Helst 1986? Men funkar mellan 85-92 maila mig isåfall, ultra_jens@hotmail.com
    18 februari 2023 kl. 09:40:29
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info