ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Can-Am/Bombardier (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Krypkörning med 2017 Outlander Pro 450 T3
Import, sjöfrakter, förtullningar
Spela harpan, kul spel helt enkelt
« föregående nästa »
  • Svara
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: [1] 2  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Krypkörning med 2017 Outlander Pro 450 T3  (läst 3794 gånger)

Utloggad processengine

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 47
  • Total likes: 2
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
processengine
Krypkörning med 2017 Outlander Pro 450 T3
« skrivet: 27 augusti 2017 kl. 08:54:58 »
  • Citera
Prövade en 2017 Outlander Pro 450 T3, alltså traktorreggad. Enligt uppgift ska lågväxeln vara mycket lägre på dessa än terrängreggade? Man marschar dock 40 på lågen med väldigt behagliga varv, känns som om det tålt att växla ner ytterligare nåt snäpp. I terräng var den väldigt svår att krypköra med. Det går inte att hålla den på 1-2 km/h utan den vill accelera vilket är besvärligt när man ska finlira. Det blir att man gasar och släpper om vartannat, eller bromsar samtidigt vilket inte är nån höjdare.

Är det så här de är eller hade de missat den låg-låga utväxlingen tillverkningen?

Går det att dreva ner en sån här maskin eller måste man modifiera variatorn?

Går det att med shiftkit eller liknande fixa så att den kan hålla jämn krypfart?

« Senast ändrad: 27 augusti 2017 kl. 09:01:12 av processengine »
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad skogsbonne

  • If you don't like loggers, try to wipe your ass with plastic
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2888
  • Total likes: 625
  • Kön: Man
    • Visa profil
skogsbonne
SV: Krypkörning med 2017 Outlander Pro 450 T3
« Svar #1 skrivet: 27 augusti 2017 kl. 13:10:30 »
  • Citera
1-2 km/h blir ju svårt att krypa utan ryck eftersom ingen maskin går så lågt på lågen utan att slira på koppling/rem
Anmäl till moderator   Loggat
Can-am Outlander 650 Pro -19
Polaris Rzr Xp 1000 Turbo -18
Can-am Renegade 1000R xmr -17

Avestavagnen 4.2 H


Sålda
Yamaha Grizzly 700 Le Pro -13
Can-am Renegade 1000 xxc -15
Yamaha Grizzly 700 Eps -11
Sprint 150 cc kina skit
Yamaha Raptor 700 - 07
Can-am Outlander 1000 Xtp - 13
Yamaha Yfz 450 - 04
Smc Wildcat 500 med 600 Yamaha motor -10
Polaris outlaw 500 -06
Yamaha Raptor 700 -08
Yamaha Yfz 450 - 07
Yamaha Grizzly 350 -08
Arctic cat 400 -07

Utloggad processengine

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 47
  • Total likes: 2
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
processengine
SV: Krypkörning med 2017 Outlander Pro 450 T3
« Svar #2 skrivet: 27 augusti 2017 kl. 13:31:15 »
  • Citera
Citat från: skogsbonne skrivet 27 augusti 2017 kl. 13:10:30
1-2 km/h blir ju svårt att krypa utan ryck eftersom ingen maskin går så lågt på lågen utan att slira på koppling/rem

Kanske är så som du säger, men min minnesbild är att tex Kodiak 450 är något mera "krypvänlig". Frågan kvarstår,  går det att få en lägre utväxling på maskinen som helhet? (Säkert en dum fråga men jag är inte så insatt i tekniken på dessa, det är därför jag frågar). Går det att med shiftkit bibehålla ett lågt tillslagsvarv och att den sedan inte växlar upp förrän man gasar lite mera,  om ni förstår hur jag menar?
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad skogsbonne

  • If you don't like loggers, try to wipe your ass with plastic
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2888
  • Total likes: 625
  • Kön: Man
    • Visa profil
skogsbonne
SV: Krypkörning med 2017 Outlander Pro 450 T3
« Svar #3 skrivet: 27 augusti 2017 kl. 13:36:31 »
  • Citera
ja grizzly/kodiak har ju en koppling som slirar och det blir ju mjukare än en variator som nyper remmen.

Ändring av vikter och fjädrar så blir det ju högre tillslagsvarv.

Du lär dig fort hur du ska hantera tummen och 450 är ju en snäll maskin att köra, värre med en maskin med högre kubik  ()p
Anmäl till moderator   Loggat
Can-am Outlander 650 Pro -19
Polaris Rzr Xp 1000 Turbo -18
Can-am Renegade 1000R xmr -17

Avestavagnen 4.2 H


Sålda
Yamaha Grizzly 700 Le Pro -13
Can-am Renegade 1000 xxc -15
Yamaha Grizzly 700 Eps -11
Sprint 150 cc kina skit
Yamaha Raptor 700 - 07
Can-am Outlander 1000 Xtp - 13
Yamaha Yfz 450 - 04
Smc Wildcat 500 med 600 Yamaha motor -10
Polaris outlaw 500 -06
Yamaha Raptor 700 -08
Yamaha Yfz 450 - 07
Yamaha Grizzly 350 -08
Arctic cat 400 -07

Utloggad osla

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 283
  • Total likes: 31
  • polaris sportsman 800
    • Visa profil
osla
SV: Krypkörning med 2017 Outlander Pro 450 T3
« Svar #4 skrivet: 27 augusti 2017 kl. 14:44:27 »
  • Citera
Citat från: skogsbonne skrivet 27 augusti 2017 kl. 13:36:31
ja grizzly/kodiak har ju en koppling som slirar och det blir ju mjukare än en variator som nyper remmen.

Ändring av vikter och fjädrar så blir det ju högre tillslagsvarv.

Du lär dig fort hur du ska hantera tummen och 450 är ju en snäll maskin att köra, värre med en maskin med högre kubik  ()p
Beror ju på vad för vikter och fjädrar man byter till. Lättare vikter och/eller fjäder med högre starttryck höjder inslaget, tyngre vikter eller fjäder med lägre starttryck sänker inslaget
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad processengine

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 47
  • Total likes: 2
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
processengine
SV: Krypkörning med 2017 Outlander Pro 450 T3
« Svar #5 skrivet: 27 augusti 2017 kl. 16:28:23 »
  • Citera
Jo principen med hårdare fjäder och lättare vikter för högre tillslagsvarv känner jag till. Men vid allt annat lika, bara med en annan utformning av rampen så att den börjar dra precis som nu, men att den sedan behöver något mer varv innan den börjar växla upp? Men det kanske är svårt att få det så precis bara med en annan kurva på rampen.

Ang Yamaha, tack för infon om kopplingen, då var det inte jag som inbillade mig ()p
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad ra

  • Diesel
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 300
  • Total likes: 40
  • atv arctic cat 700 diesel fullutrustad
    • Visa profil
ra
SV: Krypkörning med 2017 Outlander Pro 450 T3
« Svar #6 skrivet: 27 augusti 2017 kl. 17:39:40 »
  • Citera
Arctic cat 700 diesel är ingen leksak. Med den kan man lätt krypköra i 2-3km med vid arbete.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad skogsbonne

  • If you don't like loggers, try to wipe your ass with plastic
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2888
  • Total likes: 625
  • Kön: Man
    • Visa profil
skogsbonne
SV: Krypkörning med 2017 Outlander Pro 450 T3
« Svar #7 skrivet: 27 augusti 2017 kl. 17:54:54 »
  • Citera
Citat från: ra skrivet 27 augusti 2017 kl. 17:39:40
Arctic cat 700 diesel är ingen leksak. Med den kan man lätt krypköra i 2-3km med vid arbete.

Inget slirande utan fullt tillslag vid 2-3 km/h?
Anmäl till moderator   Loggat
Can-am Outlander 650 Pro -19
Polaris Rzr Xp 1000 Turbo -18
Can-am Renegade 1000R xmr -17

Avestavagnen 4.2 H


Sålda
Yamaha Grizzly 700 Le Pro -13
Can-am Renegade 1000 xxc -15
Yamaha Grizzly 700 Eps -11
Sprint 150 cc kina skit
Yamaha Raptor 700 - 07
Can-am Outlander 1000 Xtp - 13
Yamaha Yfz 450 - 04
Smc Wildcat 500 med 600 Yamaha motor -10
Polaris outlaw 500 -06
Yamaha Raptor 700 -08
Yamaha Yfz 450 - 07
Yamaha Grizzly 350 -08
Arctic cat 400 -07

Utloggad processengine

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 47
  • Total likes: 2
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
processengine
SV: Krypkörning med 2017 Outlander Pro 450 T3
« Svar #8 skrivet: 27 augusti 2017 kl. 19:21:06 »
  • Citera
Citat från: ra skrivet 27 augusti 2017 kl. 17:39:40
Arctic cat 700 diesel är ingen leksak. Med den kan man lätt krypköra i 2-3km med vid arbete.


Häftigt!!!

Problemet är väl bara att man är för snål...  Å andra sidan är en ATV en sån förlustaffär att kanske gör det samma. 

Men + 55000 minst ovanpå en färdigutrustad Outlander blir för mycket för mig, tyvärr. Men tack för tipset!
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad ra

  • Diesel
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 300
  • Total likes: 40
  • atv arctic cat 700 diesel fullutrustad
    • Visa profil
ra
SV: Krypkörning med 2017 Outlander Pro 450 T3
« Svar #9 skrivet: 28 augusti 2017 kl. 06:13:04 »
  • Citera
Arctic cat 700 diesel är inget fart vidunder går inte att gämföra med can am toppar 70 km rätt seg i axet. En underbar arbetsmaskin kraft utan dess like.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Hydro

  • Posör, knappast
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8483
  • Total likes: 331
    • Visa profil
    • IBA
Hydro
SV: Krypkörning med 2017 Outlander Pro 450 T3
« Svar #10 skrivet: 28 augusti 2017 kl. 07:10:48 »
  • Citera
Skall man arbeta och tex köra sakta så är Can-Am troligen det absolut sämsta valet.

Och visst kan man på maskiner med CVT modifiera vikter, fjädrar osv för annat tillslag och man kan  även schimsa skivorna så att ytterligare nedväxling sker.

MEN!
Varför inte kolla Honda?
De finns tex med hydrostat.
 
Anmäl till moderator   Loggat
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad processengine

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 47
  • Total likes: 2
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
processengine
SV: Krypkörning med 2017 Outlander Pro 450 T3
« Svar #11 skrivet: 28 augusti 2017 kl. 10:25:10 »
  • Citera
Citat från: Hydro skrivet 28 augusti 2017 kl. 07:10:48
Skall man arbeta och tex köra sakta så är Can-Am troligen det absolut sämsta valet.

Och visst kan man på maskiner med CVT modifiera vikter, fjädrar osv för annat tillslag och man kan  även schimsa skivorna så att ytterligare nedväxling sker.

MEN!
Varför inte kolla Honda?
De finns tex med hydrostat.

Honda blir också 50 % dyrare än CanAm, plus en timmes bilresa enkel väg till Åf. På nya Kodiak/Grizzly 450 har man tydligen rationaliserat bort diffspärren, sägs det i alla fall?
Anmäl till moderator   Loggat

  • Svara
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: [1] 2  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Can-Am/Bombardier (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Krypkörning med 2017 Outlander Pro 450 T3
 


Online just nu.

240 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 249. Flest online någonsin: 1428 ( 3 augusti 2022 kl. 09:05:40)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Mrhandsome: Tja, har två Suzuki Lt-f4wd (250cc) som jag säljer i delar om du söker något kan ni nå mig på hv.alexandersson@gmail.com eller 0709955029
    3 januari 2023 kl. 21:41:56
  • Grusbus: Någon som vet var man hittar en sprängskiss på Outlander 570 -18 så man ser hur vinschen är monterad?
    30 december 2022 kl. 17:06:41
  • Grusbus: Hej
    30 december 2022 kl. 15:56:40
  • klant: Hej ,har en Cf moto 800 2016 letar efter exra uttag för ljusramp.vad sitter den?
    27 november 2022 kl. 15:13:49
  • Mrhandsome: Hej, är det någon som har en reservdelsmotor till en Suzuki lt-f 250 eller 300 eller bara motorblocken så köper ja dom gärna mvh Hugo Ni kan maila mig på hv.alexandersson@gmail.com
    26 november 2022 kl. 22:57:26
  • Emgyll: Hej! Har köpt en Viarelli 550 gtx som är svårstartad kall såg att nån haft liknande problem och undrar ifall någon kommit på nått med felet? Och va är dom vanliga felen folk haft med dom? :)
    7 november 2022 kl. 23:02:27
  • Bibbi: Har ett problem med min polaris sportsman 500 -12. Bränsleslangen verkar ha släppt .den läcker bensin (dropp). Har skruvat bort en hel del för att komma åt men är ändå extremt trångt för att se vart den ska sitta på förgasarn förmodar jag. Dessutom hur kommer man åt till att byta tändstift.
    23 oktober 2022 kl. 16:36:01
  • Bibbi: Hej
    23 oktober 2022 kl. 16:32:04
  • Jote: hej låst växel låda  5 ans växel på en ODES 400 kubik tipps på åtgärd + växelknappen på retur funkar inte växel motorn går bara åt ett håll tog bort och provade
    15 oktober 2022 kl. 16:06:27
  • Mrhandsome: Hej är det någon som har någon defekt fyrhjuling som är till salu alltid smidiga affärer Maila mig på hv.alexandersson@gmail.com
    25 september 2022 kl. 10:38:08
  • Mrhandsome: Hej, är det någon som har en Reservdelsmaskin  Suzuki LT250 till salu det behöver inte sitta en motor i och den kan va i hur dåligt skick som helst maila mig på hv.alexandersson@gmail.com
    25 september 2022 kl. 10:35:52
  • Philip_M: Säkert en självklar fråga för många. Ska dreva upp min kinahjuling till 15 kugg fram (sitter 14 orginal). Det enda drevet jag hittat med samma axel dimension är ett 15 kugg till en 428 kedja. Kan detta funka till en 520 kedja? Eller släpper kedjan? Har inte fått drevet än så inte kunnat mäta. Tack för svar
    4 september 2022 kl. 10:15:48
  • tåsta: polaris sportsman 400
    13 augusti 2022 kl. 15:32:19
  • Pelle77: Hej har en grizzly 700 eps -15. Ställde in den i garaget och 2 dagar efter skulle jag starta den. Då går motorn runt men får fellod Er_1 och bränslepump startar ej och tror  inte jag har gnista hellrr. Byttbatteri och kollat att pumpen går genom bygling av relä.  Vad  tror ni?
    4 augusti 2022 kl. 19:40:42
  • Mathiast: Tjena! Köpte mig en 450 2008a för två veckor sen, idag hade jag lite tid över så passade på att byta olja + filter, allt gick vägen tills jag skulle provköra efteråt. Två skruvar sa hejdå och ville inte vara med längre, de på luckan till oljefiltret, ena går nog att ta bort med polygrip men den andra den ända ”långa” bulten gick av läääängst in, har kanske 20-50mm kvar av bulten längst in och andra änden sköt ut. Några tips på att få ut den längre bulten smidigt? Eller är de bara till att riva hela skiten
    29 maj 2022 kl. 20:03:02
  • Mrhandsome: Maila mig på hv.alexandersson@gmail.com
    24 maj 2022 kl. 21:11:38
  • Mrhandsome: Hej, är det någon som har en Reservdelsmaskin  Suzuki LT250 till salu det behöver inte sitta en motor i och den kan va i hur dåligt skick som helst mvh Hugo
    24 maj 2022 kl. 21:10:48
  • Thony: Citera
    Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️

    19 april 2022 kl. 12:53:47
  • Bora: Hej har en pgo x rider äldre där kablarna lossade från CDi fem stycken vet någon hu dom sitter sv/röd ,röd,grå,blå,blå/gul tacksam för hjälp
    10 april 2022 kl. 17:31:46
  • Fredrikth: Hallå! Lyckades dra på mig en liten specialare, yamaha raptor med en r1 motor på :D haft lite strul med förgasarna och nu vill den inte gå alls.. motorn dör om man nuddar gas. (Okunnig som fan) någon som vet vad det kan bero på?
    31 mars 2022 kl. 03:15:45
  • Högdahl: Hmm kolla ebay inom EU eller googla typ " Yamaha parts EU" men vet ej om det skiljer mycket i pris
    9 mars 2022 kl. 16:07:03
  • pellle87: Finns det nån bra EU sida för oem yamaha delar? eller måste man gå via yamaha center?
    26 februari 2022 kl. 16:44:46
  • Bamsefarsan: Jag vill köpa en begagnad can-am outlander xmr 1000r , har du en du vill sälja? joakim.nyholm@icloud.com
    25 februari 2022 kl. 21:39:43
  • Mrhandsome: Är det nån som har en cdi box till en Kawasaki kvf 400 2001 isåfall mejla mig på hv.alexandersson@gmail.com
    25 januari 2022 kl. 17:34:50
  • Emil88: Någon som hade kunnat hjälpa mig?
    25 januari 2022 kl. 16:45:11
  • Högdahl: Du har en symbol där du kan bifoga bilder i
    24 januari 2022 kl. 20:05:37
  • DunderBrass: Hur fasen lägger man upp bilder i sin tråd? Använder mobil.
    24 januari 2022 kl. 01:18:21
  • Mrhandsome: Ifall ni har någon defekt fyrhjuling kan ni mejla mig på hv.alexandersson@gmail.com
    15 januari 2022 kl. 17:17:53
  • Mrhandsome: Hej är det någon som har någon defekt fyrhjuling som är till salu mvh Hugo
    15 januari 2022 kl. 10:13:28
  • stroma: Hej! är det någon som åker access 450 här?
    14 januari 2022 kl. 10:48:05
  • sklir: hej ska byta växellådsolja på hisun 500 vart tömmer man och fyller på ???
    9 januari 2022 kl. 11:46:07
  • matte711: Goes 520
    29 december 2021 kl. 19:46:46
  • Jupiter: Här va de livat. 😁
    11 november 2021 kl. 20:08:55
  • Larsa570: POLARIS 570 FRÅN 2018
    6 november 2021 kl. 12:03:34
  • Tobbe85a: Servo
    3 oktober 2021 kl. 16:22:53
  • vretstorpsbo: Hej Jag har ett suzuki 250 projekt som behöver delar. Någon som vet om det finns någon atv - skrot ? Det är bl a en gaffel till bakre kardanknut som saknas. Till att börja med.... En verkstadshandbok vore också bra!
    30 september 2021 kl. 15:34:47
  • Vippen: Hej! Jag har en 125cc fyrhjuling som går på högsta varv när jag startar den.. måste ha choken helt öppen för att få igång den, kan inte göra något för att få ner varvandet.. har testat vrida på bränsle/luft skruven men inget händer, det är en trottelförgasare. Snälla hjälp då jag vill få den att gå bra innan vintern, mvh Ville
    29 september 2021 kl. 01:00:52
  • Limme: Tjena ja va ute å körde min fyrhjuling och sen så stanna den av den böööuuhhh sen dog den och ja kolla så ja int råka he på killswitchen men de va de ej och sen kolla ja om den hade nå gnista och nej det hade den ej ja ha kolla cdin och den får ström till den 13volt och sen kolla ja spolen och de ja gjorde va att ja satt röd på spolens fäste asså coilen och satt den svarta där kabeln gå in ti spolen där den svartvita å den gröna som är fast lödad i en liten pinne och då visa multin 0.1 ti 0.2. Äre statorn som ä trasig?
    27 september 2021 kl. 20:53:24
  • Limme: Hallå
    27 september 2021 kl. 20:50:38
  • vretstorpsbo: Fungerar sök-funktionen här? jag får bara gamla saker som svar
    26 september 2021 kl. 08:07:35
Import, sjöfrakter, förtullningar
Spela harpan, kul spel helt enkelt
  • SMF 2.0.18 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder
    SimplePortal 2.3.7 © 2008-2023, SimplePortal | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info