Är det bara att den stannar på tomgång, men går bra för övrigt?
Svårstartad!Demontera vänster sidopanel och kontrollera jordningen vid cylindern (en jordkabel finns där)Dålig jordning där kan resultera i svårighet att startaKan ju även vara fel på tomgångsmotorn(PM:a mig din mailadress, så kan du få instruktion)
Nu har maskinen varit på två olika verkstäder, varav en en TGB återförsäljare.- Luftfiltret rengjort (igen, jag har gjort det själv också).- Läckagesökning gjord, inget läckage funnet.- Tändstift bytt (igen, jag har gjort det själv också).- Felkodsavläsning gjord utan felkoder.Felet kvarstår fortfande
Som jag skrev tidigare, så hade jag samma problem och fick då byta tändhatt. Det är ett känt problem så prova det. Min blev bra efter bytet.
Skall testa det. Går det att byta endast tändhatte , eller måste man byta tändkabeln också?
Det ska gå att bara byta tändhatten. det var min ÅF som gjorde det och vad jag såg så var det bara tändhatten. ingen kabel hade han i alla fall.
Nu är den bytt och det verkar fungera. Jag har inte varit ute och kört, bara startat den och haft igång den på tomgång. Tack för bra tips.