Varför köpa en traktor reggad 450 och inte en terräng reggad om du nu vill ha full sprutt .. Skillnaden om du får full sprutt i den blir väl 40 km/t i topp fart, hk har du väl dom som finns.Min xmr 1000 va strypt till 94 km/t med den grå nyckeln, jag beställde en svart där den spärren var borta och det funkade på den iaf.
Om dom har lovat dig att ta bort spärren. Va det muntligt eller skriftligt??
På en del can am måste man byta styrboxen för att få full sprutt, enligt den åf jag pratade med så är det så på vägreggad 570. Styrboxen är inte billig. När jag köpte min Arctic cat t3 så fick jag med båda boxarna gratis. Det är bäst att kolla upp såna här saker i förväg, så att man är säker på vad man får. Har de lovat dig att det ska gå att ta bort spärren innan du köpte den är det en annan sak, då borde de vara skyldiga att lösa det. Problemet är att de enligt lag inte får ta bort strypningar och spärrar eftersom de då levererar ett olagligt fordon som inte stämmer med typintyget.
Anledningen var att man var tvungen att gå någon kurs om förarbevis och ej få köra på vägen med den som jag förstod det och traktor slapp man besikta den som man gör på vägreggad.
Låter som nån blivit grundlurad av säljare.1 traktor regg finns i 2 kategorier A och B. A=30 km/h B=45 km/h.2 Blir du tagen på allmenn väg i över dom 2 hastigheterna blir det böter för olagligt framförande av trimmat fordon och du kan ryka på körkortet.3 Inga garantier gäller om du tar bort spärr mm (Dumt att göra detta isf)4 Det går ej att ändra regform på atv i Sverige vad jag har förstått. 5 Besikta gör du heller inte om du köpt terrängregg enda skillnaden är att dom får ej framföras på allmänn väg utan endast på enskild, men en trimmad (ostrypt) traktor regg blir ju lika olaglig om inte olagligare.
2017 blir det besiktning även för traktorreggade maskiner