Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Can-Am Outlander™ L MAX DPS 450 spärr  (läst 5713 gånger)

Utloggad Follow90

Can-Am Outlander™ L MAX DPS 450 spärr
« skrivet: 14 oktober 2016 kl. 09:54:52 »
Hej
Jag har köpt en traktorreggad Can-Am Outlander™ L MAX DPS 450 på Hans Erikssons i Frövi
Beställde en med nyckel för ta bort spärren och det visade sig att nyckeln inte tog bort spärren, Hans Eriksson kollade upp möjligheter att ta bort spärren och kom fram till att dem behöver göra något med datorn, körde dit och ingen skillnad skedd, spärren är kvar.
De vet inte riktigt nu hur de skall få bort spärren och säger att han skall kolla upp det och sedan höra av sig men är än så länge missnöjd med servicen och känner att dem inte kommer höra av sig då dem inte gjort det tidigare utan vart jag som fått ringa.
Nu vänder jag mig till er, någon som köpt en Can-Am Outlander™ L MAX DPS 450 i år med traktorreg. Har ni lyckats få bort spärren och hur gjorde ni? Känns som man pungat ut 100 lök och kan bara använda en maskin som hade kostat 50.
Tacksam för svar :)

Utloggad GeFeldz

SV: Can-Am Outlander™ L MAX DPS 450 spärr
« Svar #1 skrivet: 14 oktober 2016 kl. 12:00:28 »
På en del can am måste man byta styrboxen för att få full sprutt, enligt den åf jag pratade med så är det så på vägreggad 570. Styrboxen är inte billig. När jag köpte min Arctic cat t3 så fick jag med båda boxarna gratis.

Det är bäst att kolla upp såna här saker i förväg, så att man är säker på vad man får. Har de lovat dig att det ska gå att ta bort spärren innan du köpte den är det en annan sak, då borde de vara skyldiga att lösa det. Problemet är att de enligt lag inte får ta bort strypningar och spärrar eftersom de då levererar ett olagligt fordon som inte stämmer med typintyget.

Polaris Sportsman 500 ho 2012 Dinli Centhor 700 2013 Arctic Cat 700XT T3 2013 CF Moto Cforce 800 EPS 2015 stulen Yamaha Grizzly 700 SE 2016

Utloggad Sme-oscar

SV: Can-Am Outlander™ L MAX DPS 450 spärr
« Svar #2 skrivet: 14 oktober 2016 kl. 14:59:45 »
Om dom har lovat dig att ta bort spärren. Va det muntligt eller skriftligt??

Utloggad Ace

SV: Can-Am Outlander™ L MAX DPS 450 spärr
« Svar #3 skrivet: 15 oktober 2016 kl. 08:32:39 »
Varför köpa en traktor reggad 450 och inte en terräng reggad om du nu vill ha full sprutt  :hmmm:..
Skillnaden om du får full sprutt i den blir väl 40 km/t i topp fart, hk har du väl dom som finns.
Min xmr 1000 va strypt till 94 km/t med den grå nyckeln, jag beställde en svart där den spärren var borta och det funkade på den iaf.

Utloggad Beangan

SV: Can-Am Outlander™ L MAX DPS 450 spärr
« Svar #4 skrivet: 15 oktober 2016 kl. 14:29:11 »
Alla "L" versioner är mycket omständiga att få bort spärrarna på, sitter inte i nycklarna utan i styrboxen, och vad Börjessons ATV i alingsås sa till mig va det tydligen inget dom kunde lösa, utan det va byta box eller liknande. Vilket blir en dyr historia.

Blev att jag la till lite och köpte en traktorreggad outlander 570 pro istället, där är det dom digitala nycklarna. Spärren ligger helt enkelt i nyckeln och inte i maskinen.


Utloggad Follow90

SV: Can-Am Outlander™ L MAX DPS 450 spärr
« Svar #5 skrivet: 15 oktober 2016 kl. 17:09:26 »
Varför köpa en traktor reggad 450 och inte en terräng reggad om du nu vill ha full sprutt  :hmmm:..
Skillnaden om du får full sprutt i den blir väl 40 km/t i topp fart, hk har du väl dom som finns.
Min xmr 1000 va strypt till 94 km/t med den grå nyckeln, jag beställde en svart där den spärren var borta och det funkade på den iaf.
Anledningen var att man var tvungen att gå någon kurs om förarbevis och ej få köra på vägen med den som jag förstod det och traktor slapp man besikta den som man gör på vägreggad.

Utloggad Follow90

SV: Can-Am Outlander™ L MAX DPS 450 spärr
« Svar #6 skrivet: 15 oktober 2016 kl. 17:13:00 »
Om dom har lovat dig att ta bort spärren. Va det muntligt eller skriftligt??
Muntligt bara

Utloggad Follow90

SV: Can-Am Outlander™ L MAX DPS 450 spärr
« Svar #7 skrivet: 15 oktober 2016 kl. 17:24:15 »
På en del can am måste man byta styrboxen för att få full sprutt, enligt den åf jag pratade med så är det så på vägreggad 570. Styrboxen är inte billig. När jag köpte min Arctic cat t3 så fick jag med båda boxarna gratis.

Det är bäst att kolla upp såna här saker i förväg, så att man är säker på vad man får. Har de lovat dig att det ska gå att ta bort spärren innan du köpte den är det en annan sak, då borde de vara skyldiga att lösa det. Problemet är att de enligt lag inte får ta bort strypningar och spärrar eftersom de då levererar ett olagligt fordon som inte stämmer med typintyget.
Vad för kostnad snackar vi om att skaffa sig en ny styrbox?

Utloggad rally nizze..

SV: Can-Am Outlander™ L MAX DPS 450 spärr
« Svar #8 skrivet: 15 oktober 2016 kl. 18:02:12 »
Anledningen var att man var tvungen att gå någon kurs om förarbevis och ej få köra på vägen med den som jag förstod det och traktor slapp man besikta den som man gör på vägreggad.
Låter som nån blivit grundlurad av säljare.
1 traktor regg finns i 2 kategorier A och B. A=30 km/h B=45 km/h.
2 Blir du tagen på allmenn väg i över dom 2 hastigheterna blir det böter för olagligt framförande av trimmat fordon och du kan ryka på körkortet.
3 Inga garantier gäller om du tar bort spärr mm (Dumt att göra detta isf)
4 Det går ej att ändra regform på atv i Sverige vad jag har förstått.
5 Besikta gör du heller inte om du köpt terrängregg enda skillnaden är att dom får ej framföras på allmänn väg utan endast på enskild, men en trimmad (ostrypt) traktor regg blir ju lika olaglig om inte olagligare.
« Senast ändrad: 15 oktober 2016 kl. 18:04:33 av rally nizze.. »
man kan ta gubben ur dalarna men inte dalarna ur gubben  ()p

Har:
Volvo XC70 2.4D 08
Volvo V70 2.4D 07 (Såld)
Nissan King Cab Navara 02 (Såld)
Audi A4 1.8T 97 (Såld)
Skoda Felicia (frugans) 97 (Såld)
Volvo 945 turbo 96.(Såld)
VW Passat 1.8t 98 (Såld)
Kawasaki Brute Force 750 07
Volvo 940 LTT 97 (Såld)
VW Golf IV 98 (Fugans)Såld.
VW Bubbla 75 (frugans)Såld.
Opel Omega 03(frugans)Såld.
Audi A4 95

Utloggad Fenrisulven

SV: Can-Am Outlander™ L MAX DPS 450 spärr
« Svar #9 skrivet: 15 oktober 2016 kl. 19:44:19 »
2017 blir det besiktning även för traktorreggade maskiner
1000R

Utloggad Follow90

SV: Can-Am Outlander™ L MAX DPS 450 spärr
« Svar #10 skrivet: 16 oktober 2016 kl. 17:31:45 »
Låter som nån blivit grundlurad av säljare.
1 traktor regg finns i 2 kategorier A och B. A=30 km/h B=45 km/h.
2 Blir du tagen på allmenn väg i över dom 2 hastigheterna blir det böter för olagligt framförande av trimmat fordon och du kan ryka på körkortet.
3 Inga garantier gäller om du tar bort spärr mm (Dumt att göra detta isf)
4 Det går ej att ändra regform på atv i Sverige vad jag har förstått.
5 Besikta gör du heller inte om du köpt terrängregg enda skillnaden är att dom får ej framföras på allmänn väg utan endast på enskild, men en trimmad (ostrypt) traktor regg blir ju lika olaglig om inte olagligare.
Känner mig lite lurad då dem sa nyckeln skulle funka men gör det ej. Dock får traktor A gå i 40km. Jag hade valt terräng om jag inte hade vart tvungen skaffa något nytt körkort eller vad det nu va, tog körkort 2008 och ville mest ha den till att skotta snö och transportera mig med så var traktor väldigt intressant då jag även slipper besikta den.  Så traktor valet tycker jag är rätt oavsett men ville verkligen kringgå strypningen så jag skulle kunnat få upp hastigheten på vägen så jag snabbt kan köra på gruset igen.

Utloggad Follow90

SV: Can-Am Outlander™ L MAX DPS 450 spärr
« Svar #11 skrivet: 16 oktober 2016 kl. 17:33:04 »
2017 blir det besiktning även för traktorreggade maskiner
Detta gäller endast traktor B har jag för mig?

 


Online just nu.

166 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 211. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Thomas ahola: Glykol
    24 juni 2019 kl. 20:50:34
  • Emil Eriksson: Nej det gör det inte men jag har tästat att bytt relä men funkar inte heller
    6 juni 2019 kl. 23:03:06
  • Cummins: Klickar det i startrelät.
    27 maj 2019 kl. 00:06:32
  • Emil Eriksson: Hej skulle vela ha lite hjälp med en ATV 110cc loncin motor det är att när jag klickar på startknappen så snurrar inte motorn runt har testat att hålla inne bromsen choke och har ett nytt batteri som är laddat. Jag har kollat igenom kablar det ser fint ut men vet inte vad felet är SNÄLLA KAN NÅN GE TIPS VAD DET KAN VAR FÖR FEL
    24 maj 2019 kl. 20:11:22
  • gunnell: Hej Pontus! Jag har det! Kom hem till mig så fixar vi det. Bor i Uppsala, Flogsta.
    15 maj 2019 kl. 14:51:00
  • PontusN: Vem har CDI box till min Linhai 520 vtwin förgasare???? Finns ju inte att få tag i!
    22 april 2019 kl. 20:41:22
  • Quad450sp: Access 450 sp
    10 mars 2019 kl. 16:37:58
  • Nicke86: Ingen som har nån aning om det??!!
    21 februari 2019 kl. 19:34:59
  • goranP: Testar
    20 februari 2019 kl. 22:38:09
  • Nicke86: Någon körning i uppland i vår?
    18 februari 2019 kl. 17:31:20
  • Cummins: Skitiga variatorer som behöver rengörning.
    3 februari 2019 kl. 11:31:08
  • Högdahl: Böjd växelspak?
    2 februari 2019 kl. 20:25:25
  • Matte2019: Någon som har erfarenhet av det?
    2 februari 2019 kl. 15:15:09
  • Matte2019: Polaris Sportsman 800 som blivit mer trögväxlad
    2 februari 2019 kl. 15:14:57
  • Cobra78: Fartbegränsningen på en cfmoto 450 2017, har testat koppla ut de kablar som skall göra så den inte spärrar farten, men utan resultat??
    28 januari 2019 kl. 16:17:56
  • Hydro: Dakar på söndag!
    3 januari 2019 kl. 22:00:12
  • Ljungan: Hej alla
    31 oktober 2018 kl. 20:07:34
  • Cummins: 365 dollar.
    26 oktober 2018 kl. 00:28:18
  • tatto9709: Letar efter kabel mattan hela till outlawn 500 ny kostar fem tusen
    25 oktober 2018 kl. 18:36:11
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme