Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Can-Am Outlander™ L MAX DPS 450 spärr  (läst 5104 gånger)

Utloggad Follow90

Can-Am Outlander™ L MAX DPS 450 spärr
« skrivet: 14 oktober 2016 kl. 09:54:52 »
Hej
Jag har köpt en traktorreggad Can-Am Outlander™ L MAX DPS 450 på Hans Erikssons i Frövi
Beställde en med nyckel för ta bort spärren och det visade sig att nyckeln inte tog bort spärren, Hans Eriksson kollade upp möjligheter att ta bort spärren och kom fram till att dem behöver göra något med datorn, körde dit och ingen skillnad skedd, spärren är kvar.
De vet inte riktigt nu hur de skall få bort spärren och säger att han skall kolla upp det och sedan höra av sig men är än så länge missnöjd med servicen och känner att dem inte kommer höra av sig då dem inte gjort det tidigare utan vart jag som fått ringa.
Nu vänder jag mig till er, någon som köpt en Can-Am Outlander™ L MAX DPS 450 i år med traktorreg. Har ni lyckats få bort spärren och hur gjorde ni? Känns som man pungat ut 100 lök och kan bara använda en maskin som hade kostat 50.
Tacksam för svar :)

Utloggad GeFeldz

SV: Can-Am Outlander™ L MAX DPS 450 spärr
« Svar #1 skrivet: 14 oktober 2016 kl. 12:00:28 »
På en del can am måste man byta styrboxen för att få full sprutt, enligt den åf jag pratade med så är det så på vägreggad 570. Styrboxen är inte billig. När jag köpte min Arctic cat t3 så fick jag med båda boxarna gratis.

Det är bäst att kolla upp såna här saker i förväg, så att man är säker på vad man får. Har de lovat dig att det ska gå att ta bort spärren innan du köpte den är det en annan sak, då borde de vara skyldiga att lösa det. Problemet är att de enligt lag inte får ta bort strypningar och spärrar eftersom de då levererar ett olagligt fordon som inte stämmer med typintyget.

Polaris Sportsman 500 ho 2012 Dinli Centhor 700 2013 Arctic Cat 700XT T3 2013 CF Moto Cforce 800 EPS 2015 stulen Yamaha Grizzly 700 SE 2016

Utloggad Sme-oscar

SV: Can-Am Outlander™ L MAX DPS 450 spärr
« Svar #2 skrivet: 14 oktober 2016 kl. 14:59:45 »
Om dom har lovat dig att ta bort spärren. Va det muntligt eller skriftligt??

Utloggad Ace

SV: Can-Am Outlander™ L MAX DPS 450 spärr
« Svar #3 skrivet: 15 oktober 2016 kl. 08:32:39 »
Varför köpa en traktor reggad 450 och inte en terräng reggad om du nu vill ha full sprutt  :hmmm:..
Skillnaden om du får full sprutt i den blir väl 40 km/t i topp fart, hk har du väl dom som finns.
Min xmr 1000 va strypt till 94 km/t med den grå nyckeln, jag beställde en svart där den spärren var borta och det funkade på den iaf.

Utloggad Beangan

SV: Can-Am Outlander™ L MAX DPS 450 spärr
« Svar #4 skrivet: 15 oktober 2016 kl. 14:29:11 »
Alla "L" versioner är mycket omständiga att få bort spärrarna på, sitter inte i nycklarna utan i styrboxen, och vad Börjessons ATV i alingsås sa till mig va det tydligen inget dom kunde lösa, utan det va byta box eller liknande. Vilket blir en dyr historia.

Blev att jag la till lite och köpte en traktorreggad outlander 570 pro istället, där är det dom digitala nycklarna. Spärren ligger helt enkelt i nyckeln och inte i maskinen.


Utloggad Follow90

SV: Can-Am Outlander™ L MAX DPS 450 spärr
« Svar #5 skrivet: 15 oktober 2016 kl. 17:09:26 »
Varför köpa en traktor reggad 450 och inte en terräng reggad om du nu vill ha full sprutt  :hmmm:..
Skillnaden om du får full sprutt i den blir väl 40 km/t i topp fart, hk har du väl dom som finns.
Min xmr 1000 va strypt till 94 km/t med den grå nyckeln, jag beställde en svart där den spärren var borta och det funkade på den iaf.
Anledningen var att man var tvungen att gå någon kurs om förarbevis och ej få köra på vägen med den som jag förstod det och traktor slapp man besikta den som man gör på vägreggad.

Utloggad Follow90

SV: Can-Am Outlander™ L MAX DPS 450 spärr
« Svar #6 skrivet: 15 oktober 2016 kl. 17:13:00 »
Om dom har lovat dig att ta bort spärren. Va det muntligt eller skriftligt??
Muntligt bara

Utloggad Follow90

SV: Can-Am Outlander™ L MAX DPS 450 spärr
« Svar #7 skrivet: 15 oktober 2016 kl. 17:24:15 »
På en del can am måste man byta styrboxen för att få full sprutt, enligt den åf jag pratade med så är det så på vägreggad 570. Styrboxen är inte billig. När jag köpte min Arctic cat t3 så fick jag med båda boxarna gratis.

Det är bäst att kolla upp såna här saker i förväg, så att man är säker på vad man får. Har de lovat dig att det ska gå att ta bort spärren innan du köpte den är det en annan sak, då borde de vara skyldiga att lösa det. Problemet är att de enligt lag inte får ta bort strypningar och spärrar eftersom de då levererar ett olagligt fordon som inte stämmer med typintyget.
Vad för kostnad snackar vi om att skaffa sig en ny styrbox?

Utloggad rally nizze..

SV: Can-Am Outlander™ L MAX DPS 450 spärr
« Svar #8 skrivet: 15 oktober 2016 kl. 18:02:12 »
Anledningen var att man var tvungen att gå någon kurs om förarbevis och ej få köra på vägen med den som jag förstod det och traktor slapp man besikta den som man gör på vägreggad.
Låter som nån blivit grundlurad av säljare.
1 traktor regg finns i 2 kategorier A och B. A=30 km/h B=45 km/h.
2 Blir du tagen på allmenn väg i över dom 2 hastigheterna blir det böter för olagligt framförande av trimmat fordon och du kan ryka på körkortet.
3 Inga garantier gäller om du tar bort spärr mm (Dumt att göra detta isf)
4 Det går ej att ändra regform på atv i Sverige vad jag har förstått.
5 Besikta gör du heller inte om du köpt terrängregg enda skillnaden är att dom får ej framföras på allmänn väg utan endast på enskild, men en trimmad (ostrypt) traktor regg blir ju lika olaglig om inte olagligare.
« Senast ändrad: 15 oktober 2016 kl. 18:04:33 av rally nizze.. »
man kan ta gubben ur dalarna men inte dalarna ur gubben  ()p

Har:
Volvo XC70 2.4D 08
Volvo V70 2.4D 07 (Såld)
Nissan King Cab Navara 02 (Såld)
Audi A4 1.8T 97 (Såld)
Skoda Felicia (frugans) 97 (Såld)
Volvo 945 turbo 96.(Såld)
VW Passat 1.8t 98 (Såld)
Kawasaki Brute Force 750 07
Volvo 940 LTT 97 (Såld)
VW Golf IV 98 (Fugans)Såld.
VW Bubbla 75 (frugans)Såld.
Opel Omega 03(frugans)Såld.
Audi A4 95

Utloggad Fenrisulven

SV: Can-Am Outlander™ L MAX DPS 450 spärr
« Svar #9 skrivet: 15 oktober 2016 kl. 19:44:19 »
2017 blir det besiktning även för traktorreggade maskiner
1000R

Utloggad Follow90

SV: Can-Am Outlander™ L MAX DPS 450 spärr
« Svar #10 skrivet: 16 oktober 2016 kl. 17:31:45 »
Låter som nån blivit grundlurad av säljare.
1 traktor regg finns i 2 kategorier A och B. A=30 km/h B=45 km/h.
2 Blir du tagen på allmenn väg i över dom 2 hastigheterna blir det böter för olagligt framförande av trimmat fordon och du kan ryka på körkortet.
3 Inga garantier gäller om du tar bort spärr mm (Dumt att göra detta isf)
4 Det går ej att ändra regform på atv i Sverige vad jag har förstått.
5 Besikta gör du heller inte om du köpt terrängregg enda skillnaden är att dom får ej framföras på allmänn väg utan endast på enskild, men en trimmad (ostrypt) traktor regg blir ju lika olaglig om inte olagligare.
Känner mig lite lurad då dem sa nyckeln skulle funka men gör det ej. Dock får traktor A gå i 40km. Jag hade valt terräng om jag inte hade vart tvungen skaffa något nytt körkort eller vad det nu va, tog körkort 2008 och ville mest ha den till att skotta snö och transportera mig med så var traktor väldigt intressant då jag även slipper besikta den.  Så traktor valet tycker jag är rätt oavsett men ville verkligen kringgå strypningen så jag skulle kunnat få upp hastigheten på vägen så jag snabbt kan köra på gruset igen.

Utloggad Follow90

SV: Can-Am Outlander™ L MAX DPS 450 spärr
« Svar #11 skrivet: 16 oktober 2016 kl. 17:33:04 »
2017 blir det besiktning även för traktorreggade maskiner
Detta gäller endast traktor B har jag för mig?

 


Online just nu.

154 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 196. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Ljungan: Hej alla
    31 oktober 2018 kl. 20:07:34
  • Cummins: 365 dollar.
    26 oktober 2018 kl. 00:28:18
  • tatto9709: Letar efter kabel mattan hela till outlawn 500 ny kostar fem tusen
    25 oktober 2018 kl. 18:36:11
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme