Dunder, har LF på hemmet och bilen. Antar du kör helförsäkring och MC smart då?Jag har fortfarande inte fått svar från de på den offertförfrågan som skickades i fredags...Tack också till Jupiter för ditt svar, då har jag en hyfsad känsla för priset. Öppen fråga igen, men om underhåll och service.Först, har quads serviceböcker likt bilar :p?Sen kommer jag inte ha alltför mycket tid att skruva och serva quaden själv. Finns det någon firma i Stockholm som ni känner till att man kan lämna in quaden till alt. undvika att lämna in den till .
Tex Raptor 700 är skitenkel att serva, både oljebyte och ventiljustering löser du lätt.Billigare hojjar har chims och inte ställskruv och då blir det omständigt
Nu har jag själv ingen erfarenhet av någon av de två du nämner, men Raptorn är nog nr1 vad gäller vägquad, rejäl, pålitlig, kvalitet samt stort tillbehörsutbud. Adlyn är iof säkert helt ok med, dock nog effektsvagare än Raptor 700. Finns ju Can-Am DS450 med som är en riktig värsting i sin kubikklass.
Topps, bra input . Kommer med stor sannolikhet köpa en efter sommaren eller ska man kanske vänta tills inför nästa sommar?Överanalytisk fundering, men det känns som om quad utbudet skulle vara störst de perioderna när säsongen passerat alt. ska börja.
Varför vänta? Dessa fordon kör man med året runt till skillnad från tvåhjulingar. Köp om du hittar rätt maskin, dock inte första bästa skrot.
sant... men iaf jag körde mycket mindre på vintern, men mest för att det var svårt att hitta lösningar på imma under -10 (och det är kallare än så större delen av vintern här) pin-lock funkar ett tag bästa lösningen jag testat hittills. crosshjälmen vart aldeles för kall och googlesarna imma igen om man var in nån stans och gick ut igen även efter att ha använt imduk.Men helt klart kul att köra i snö
Jag är 14 år gammal och vi ska skaffa ett sommarställe och har då kollat på en ATV. Vad borde jag skaffa? Ny eller begagnad? Hur många kubik? Osv. Har själv kollat ut 2005-2008 Yamaha raptor 450, vad tror ni om den?