Ja du bonne, en grizzly skulle jag aldrig vilja ha, men kört dom har jag gjort och både nya och äldre, tung vs lätt kärra, vad har det med saken att göra med hur många kubik man kört, den är dålig på kryp. Har du provat utan drift på vagnen i jävlig terräng med fullt lass.
Det är ju bra du är nöjd bonne, dock verkar det ju inte som trådstartaren är det.
Dom är inte ett dugg dåliga på att krypköra, många 100 kubik utkört och då hade jag ju märkt om dom var dåliga....Kör bara med drift om det slirar
har du testat dra med nå annat? för grizzlyn är inte bra att krypa med jämfört mot många andra maskiner, de känner man så fort man sätter sig på grizzlyn att den inte är bra på det
Men läste du inte texten eller bara bilderna. Jo nått som snöskotrar har gemensamt är variator, men sen dog all likhet.Snöskoter går med belastning hela tiden, precis som en båt dvs ingen utförsbacke, (gratis fart) Dom alstrar mycket värme pga friktion och dom får utstå allt mellan 75-400 hp.Atv mindre värme pga lägre effekt, motsvarighet gammal Yamaha från 80 talet likvärdigt mot grizzlyn.Samt du har mera designat för fram och back och framförallt (utförsbacke) (Dubbel helix).Sen just Yamahas cvt har en hel del brister i sin funktion, om man jämför mot ex polaris.Yamahas cvt fungerar fint till mindre motorer men när man kommer över ca 50 hp så kommer bristerna fram. Finns orsak varför den inte finns på snöskoter och på dom 2 cylindriga atv.