Härligt !Ska nog passa - 904 är väl 450 det med och är det 450 så finns bara en sorts motor. Gott med ett bra ställe att köpa motordelar ! Hoppas allt går bra bara, lämnade in cylindern idag den behövde hornas om, hade en reva i cylindern, hoppas att det kommer gå. Sen får jag hoppas att vevstaken har klarat sig så att inte kolvbulten har slitit sönder veven, för den satt ordentligt. Vet ej hur pass känslig veven är. I vanliga fall brukar det va ett nållager men det finns ju inte på dinli. Riktigt surt om veven är skadad, då ger jag nog upp och säljer Dinlin i delar [ Attachment ] [ Attachment ] [ Attachment ] Berätta hur det går sen !
Måste du inte gå upp på överdimension på kolven ifall cyl blir honad? Va faen va tråkigt ! Hoppas det går bra !
Gott du har en bra person som fixar cyl ! Får googla han snart Om du kommer ihåg så kan du ju fråga om det funkar att borra upp en dinli cyl och sätta big Bore foder i dem Han ringer mig när han är klar😄 Kan fråga honom när jag hämtar min cylinder. Lycka till !
Japp du behöver dra dem med momentnyckel och "receptet" finns i verkstadshandboken (sök härinne på dinlidelen så bör den dyka upp - elr på nätet) Kolvringarna kke är monterade redan får vi hoppas. Ans var det lite mek med sökande att hitta vilken ordning ringarna skulle sitta - men fråga din motormek för det var universalkod stansat på ringarna. Olja/filter och glykol är ju bra att ha hemma så det inte fattas en sån liten grej när allt är klart Hoppas kolven dyker upp till veckan då! ()P Hade du haft kontakt med danskarna och fått bekräftelse att de hade kolven hemma ? Kommer jag på nåt mer tips så skriver jag