Jag såg på nätet att det skiljer ca 10hk till DS450`s fördel, plus att den är lättare.
Gör det? Ds har ju 46hk på veven,men är väl å andra sidan mycket lättare
Såg ett test där en DS450 från fabrik var bromsad till 37hk på hjulen och LTZ400 till 28hk.
Många som sagt åt mig att DS450 ska gå mycket värre än Raptor 700,37hk känns som i underkant då.
En bromsbänk ljuger sällan, snarare att folk överdriver hur deras egna maskiner går eller om inte annat överdriver effekten. Enligt vad jag fick fram så har DS motorn 42hk på veven original. Men DS450 har ett väldigt fint chassi med lättmetall etc. som ger en förhållandevis låg vikt i den klassen. Vad jag läst iaf.
Vad jag får fram på nätet så har en Can am DS450 ca 37-38 hk på hjulen original och väger ca 151 kg medans en Raptor 700 har ca 40-41 hk på hjulen original och väger ca 192 kg.Så du har en skillnad på ca 4 hk men den stora skillnaden ligger på de 40 kg i vikt mellan dem.Så även om raptorn är starkare har du 4 extra hk som ska dra iväg de extra 40 kg, jämfört med en DS450 som har 4hk mindre och väger 40 kg mindre.Då blir de ju såklart att DS450 är mycket piggare för den har fler HK per kg jämfört med raptorn.
Bra förklaring, är det lika lätt att öka effekten på en DS450 som en Raptor 700 också?Förlåt om jag förstör din tråd bara nyfiken på sånt här.