Distanserna till kåpan behövs bara till 550/700. Inte till 660 enligt Yamahasäljare.Micke.
Hej.Nu är ett "shims kit" beställt från Ebay. Ca 100kr.Möjlighet till 1mm, 1,5mm och 2mm shimsning.Någon som har en uppfattning om hur stor skillnad det blir mellan 1,5 och 2mm?Jag tror att jag börjar med 2mm, eftersom ju lägre, desto bättre.Åker mycket sällan över 40km/h.Jag tänkte kolla noga hur mycket av splinsen som "tappar grepp".Det borde vara ganska försumbart då jag tycket att splinsen gick igenom variatorn något när jag fettade om den.Utan brickan, så skulle man inte kunna dra åt variatorn.Kanske att den orginalbrickan måste bytas mot tunnare, så inte muttern tar i "variatorkorgen".Skall kolla det också.Jag kommer inte att röra sekundären, såvida inte det blir något märkbart symptom.100% korrekt vore ju ut halva shimsmåttet, men....Remslitaget ökar kanske lite.På snöskotern, så sitter ju motorn i gummifästen, och sekundärvariator på växellådan stumt i chassiet, så det kan ju inte vara så himla noga. Micke.