Dinli är i stort sett bara skit!Mina och forum insändares argument är:-Usel detalj kvalite!tex back speglarna går sönder direkt. Blinkersarna trillar av.Kolla dekalerna vilket skit! ser ut som från en moppe i egypten.-Bakaxeln brukar pajja!-Styrlåset går i underfärd! Totalt Livsfarligt! =dödsmaskin!!!-bromsar strular och gnisslar-ventiler och kamkedja rapplar, dålig härdning i kamaxeln, cylinder foder skit.-Dålig lack på ramen och även bitvis glömd lack, rostar mkt pga av det.-Dåliga svetsar.-Start relät pajjar!-Kylar fläkten kan strula.-Infästningar för skärmar osv vibrerar loss.-Lager problem i svingen-Dämparna är undermåliga och bör absolut inte användas på crossbana.-Bussningarna sving och A-armar, dålig kvalitet.-Vid ny köp måste alla muttrar, bultar, skruvar efter dras, då dom sitter dåligt!Listan kan göras längre men jag orkar fan inte skriva mer!!!Källa: Detta forum!!! Och skrivna av Dinli ägare! Leta själv så kommer du hitta samtliga argument här på forumet...
Xtreme härligt att man kan hålla med dig. Klart faan att det kan bli en dödsmaskin om det man läser. Broms ok hoppar av styrlås låser sig. Å nyper att lager i bak axeln i 115knyck så vet man inte vad som kan hända.
Men snälla du läs lite ovan vad jag skriver.. killen har ju dragit sönder sitt styrlås och sedan åkt ut på vägen och givetvis så har låset glidit in i sitt läge där det låser styret.. kan du klandra Dinli för detta... killen borde ju inte ha tagit ut fyrhjulingen på vägen... utan låtit en verkstad titta på det innan han börjat bruka den igen..."Att du sedan försvarar Dinli med näbbar och klor tycker jag är bra! "Det gör jag inte.. men folk gör en höna av en fjäder o fan vad snabbt det går.Jag tor ju inte att du bara sitter och rulla tummarna med dina maskiner som du har och har haft.. nog har du oxå fått dra åt en skruv och bytat något som har gått sönder... du kan ju inte komma och säga att dom är problem fria för då juger du.. det vet både du o jag...
Citat från: "Xtreame"Dinli är i stort sett bara skit!Mina och forum insändares argument är:-Usel detalj kvalite!tex back speglarna går sönder direkt. Blinkersarna trillar av.Kolla dekalerna vilket skit! ser ut som från en moppe i egypten.-Bakaxeln brukar pajja!-Styrlåset går i underfärd! Totalt Livsfarligt! =dödsmaskin!!!-bromsar strular och gnisslar-ventiler och kamkedja rapplar, dålig härdning i kamaxeln, cylinder foder skit.-Dålig lack på ramen och även bitvis glömd lack, rostar mkt pga av det.-Dåliga svetsar.-Start relät pajjar!-Kylar fläkten kan strula.-Infästningar för skärmar osv vibrerar loss.-Lager problem i svingen-Dämparna är undermåliga och bör absolut inte användas på crossbana.-Bussningarna sving och A-armar, dålig kvalitet.-Vid ny köp måste alla muttrar, bultar, skruvar efter dras, då dom sitter dåligt!Listan kan göras längre men jag orkar fan inte skriva mer!!!Källa: Detta forum!!! Och skrivna av Dinli ägare! Leta själv så kommer du hitta samtliga argument här på forumet...Detta är ju direkt kopierat från en tråd på atv.skoter.se så det borde inte vara så värst jobbigt att skriva... :roll:http://www.atv.skoter.se/scripts/forum_show_thread_atv.php?f_thread_head_id=69053För övrigt så har jag lagt ner att "försvara" Dinli, trots att den jag hade fungerade utmärkt.