ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Övrigt »
  • Ämne: Krav på auktoriserad verkstad?
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 [2] 3 4  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Krav på auktoriserad verkstad?  (läst 9519 gånger)

Utloggad Skojaren

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 570
  • Total likes: 137
  • Kan skoja brallan av dig
    • Visa profil
Skojaren
SV: Krav på auktoriserad verkstad?
« Svar #12 skrivet: 19 augusti 2015 kl. 11:43:44 »
Citat från: Pv544 skrivet 19 augusti 2015 kl. 00:40:08
Har polaris så glest med åf där du bor?
Jag hade nog kunnat tänka mig många mil extra för att slippa den verkstaden du råkat ut för.
I hela Stockholms län så finns det endast två Polaris ÅF

Jag har ca 10 - 20 mil till alternativ verkstad, beroende på vem jag vill serva hos. Om jag nu räknar på den som är närmast.
10 mil enkel resulterar i: 10 mil för att lämna in maskinen + 10 mil hem, 10 mil för att sedan hämta maskinen + 10 mil hem.
Totalt 40 mil *  ca 50:- i milkostnad.= 2000 + den tid det tar, ca 6 timmar.

Kostnaden landar då på: service ca 3500 + tiden 2250 + milkostnad 2000 = 8500 för en oljeservice och inspektion  :-X

Att inte få lämna in och göra en så enkel sak som oljeservice + inspektion hos exempelvis Gooffroad som jag har 2km till är rena rama skämtet i mina ögon.

Kostnaden där för en service är ca 2800 + resa 50:- + tid 400:- = 3250:- Samt att servicen blir korrekt utförd, vilket är det avgörande för mig. .  ;)
Anmäl till moderator   Loggat
(1 person liked this)
Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience

Utloggad Pv544

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 4838
  • Total likes: 83
  • Kön: Man
    • Visa profil
Pv544
SV: Krav på auktoriserad verkstad?
« Svar #13 skrivet: 19 augusti 2015 kl. 19:47:27 »
Jag hade räknat 10+10 mil och en milkostnad på 12kr milen, enbart bränsle...
Sen hade jag bokat in servicen så dom gjorde arbetet medans jag väntade, förmodligen äta mat och glassa runt medans jag väntar.

Ska man räkna 50kr/mil och dessutom räkna tiden som en kostnad, då finns det väl ingenting man har råd att göra?

Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad Skojaren

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 570
  • Total likes: 137
  • Kan skoja brallan av dig
    • Visa profil
Skojaren
SV: Krav på auktoriserad verkstad?
« Svar #14 skrivet: 20 augusti 2015 kl. 13:02:29 »
Citat från: Pv544 skrivet 19 augusti 2015 kl. 19:47:27
Jag hade räknat 10+10 mil och en milkostnad på 12kr milen, enbart bränsle...
Sen hade jag bokat in servicen så dom gjorde arbetet medans jag väntade, förmodligen äta mat och glassa runt medans jag väntar.

Ska man räkna 50kr/mil och dessutom räkna tiden som en kostnad, då finns det väl ingenting man har råd att göra?

Du skall vä lämna in maskinen 10+10 mil, sedan skall du hämta den 10 + 10 mil eller är det nångon annan som kör hem din maskin gratis  ':)
Vem räknar endast bränsle som kostnad, du har väl service + försäkringar + värdeminskingm + skatt osv som kostnad. Snittet på en bil enl konsumentverket är välan mellan 40 kr milen.

Tiden det tar är väl hyfsat viktig, tjänar man 400:- i timman och måste vara ledig 6 timmar i stället för 1 timme så bör man väl ändå räkna in det.

Att räkna som du gör är i mina ögon bara en glädjekalkyl, du har likväl ändå de kostnadspunkerna jag listar.
Anmäl till moderator   Loggat
Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience

Utloggad MikeLeaf

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 396
  • Total likes: 6
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
MikeLeaf
SV: Krav på auktoriserad verkstad?
« Svar #15 skrivet: 20 augusti 2015 kl. 17:17:12 »
Jupiter har ju rätt, man kan låta vilken verkstad som helst serva och stämpla i boken. Men sen när det kommer till ett garantifel kommer  auktoriserad ÅF (eller säljande ÅF) att neka garantin pga att importören inte godkänner serviceboken.
Då uppstår en tvist som sätter konsumenten i kläm och det kan säkert ta flera år att reda ut , speciellt om de inte föler ARNs utslag heller.

Orsaken att man håller så hårt fast i detta är ju att hela den generösa garantimodellen (3-9 års garanti) är villkorat mot att man får in service hos auktoriserade verkstäder med täta intervaller och därmed även får sälja all förbrukningsmateriel.

KIA har ju åkt på pumpen i bilbranschen redan, jag vet inte om de ändrat sitt agerande utifrån det ännu.

Tror också man väl känner till detta hos importörerna men man tänker inte ändra sig frivilligt.  Ett sätt är ju att ta bort de frivilliga garantierna helt (utom den lagstadgade 6 mån i KKL)  Men det skulle ju drabba främst 'Kina märken'  som använder garantin som försäljningsargument.


Anmäl till moderator   Loggat
CF Moto  500 Black Edition -13
Loncin Offroad  150 -13

Utloggad Jupiter

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2044
  • Total likes: 288
    • Visa profil
Jupiter
SV: Krav på auktoriserad verkstad?
« Svar #16 skrivet: 20 augusti 2015 kl. 18:29:24 »
I fallet med KIA fick de vite på 5 miljoner kr och de skulle omedelbart dra tillbaka sitt krav på auktoriserad, domen var även vägledande och anses nu vara praxis. Om ni råkar ut för att en återförsäljare eller importör nekar er garantirätten med hänvisning till att service inte blivit gjort hos s.k auktoriserad så anmäl direkt till ARN. De kommer säkerligen att bli fällda till er fördel, det är dags att låta den lagstadgade fria konkurrensen inom EU gynna oss.
Anmäl till moderator   Loggat
Eton 250 -2006
Hisun 500 EFI -15 -SÅLD
Harley 1200
Ural Wolf 750
Ural Retro
Plus massa annat

Utloggad Pv544

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 4838
  • Total likes: 83
  • Kön: Man
    • Visa profil
Pv544
SV: Krav på auktoriserad verkstad?
« Svar #17 skrivet: 20 augusti 2015 kl. 22:42:02 »
Citat från: Dunf skrivet 20 augusti 2015 kl. 13:02:29
Du skall vä lämna in maskinen 10+10 mil, sedan skall du hämta den 10 + 10 mil eller är det nångon annan som kör hem din maskin gratis  ':)
Vem räknar endast bränsle som kostnad, du har väl service + försäkringar + värdeminskingm + skatt osv som kostnad. Snittet på en bil enl konsumentverket är välan mellan 40 kr milen.

Tiden det tar är väl hyfsat viktig, tjänar man 400:- i timman och måste vara ledig 6 timmar i stället för 1 timme så bör man väl ändå räkna in det.

Att räkna som du gör är i mina ögon bara en glädjekalkyl, du har likväl ändå de kostnadspunkerna jag listar.

Jag skrev ju att jag tänkte boka in servicen så den blir gjord medans jag väntar.
Och för att vara tydlig så tänkte jag inte åka hem under tiden....

Skatt och försäkring betalar jag årsvis, service gör jag själv en gång per år. Värdeminskningen påverkas mycket lite av 20mil extra.
Så för min del tycker jag det är helt ok att räkna på endast bränsle när det gäller nöje som det ändå är för mig med fyrhjulingen.
Sen beror det väl på vilket jobb man har, när man är ledig och om det går att jobba igen tiden en annan gång.

Antar att du aldrig åker till fjällen med familj eller vänner, skulle ju aldrig gå att räkna hem det nöjet.

Och tjänade jag 400kr timmen så hade jag inte snålat och köpt en polaris...
Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad Skojaren

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 570
  • Total likes: 137
  • Kan skoja brallan av dig
    • Visa profil
Skojaren
SV: Krav på auktoriserad verkstad?
« Svar #18 skrivet: 21 augusti 2015 kl. 00:47:40 »
Citat från: Pv544 skrivet 20 augusti 2015 kl. 22:42:02
Jag skrev ju att jag tänkte boka in servicen så den blir gjord medans jag väntar.
Och för att vara tydlig så tänkte jag inte åka hem under tiden....

Skatt och försäkring betalar jag årsvis, service gör jag själv en gång per år. Värdeminskningen påverkas mycket lite av 20mil extra.
Så för min del tycker jag det är helt ok att räkna på endast bränsle när det gäller nöje som det ändå är för mig med fyrhjulingen.
Sen beror det väl på vilket jobb man har, när man är ledig och om det går att jobba igen tiden en annan gång.

Antar att du aldrig åker till fjällen med familj eller vänner, skulle ju aldrig gå att räkna hem det nöjet.

Och tjänade jag 400kr timmen så hade jag inte snålat och köpt en polaris...

Du räknar på ditt sätt och jag räknar på mitt.

Och du verkar inte förstå att jag TVINGAS till att serva där eller ännu längre bort. Det är vad jag opponerar mig mot. Det är lite skillnad på själv välja att betala x-tusen extra och åka 40mil,  eller att tvingas till det

Om du servar din maskin en gång per år eller noll står ju givetvis för dig och det jag diskuterade var vad jag tvingas till att göra och vilka merkostnader som kan uppstå.

Jag gav ett exempel på hur jag räknar den faktiska kostnaden för att serva enligt samma regler som exempelvis konsumentverket eller banker gör. Sen är jag inte riktigt med på vad min familj och min fritid har med Polaris serviceintervaller att göra, lika lite som att om du hade tjänat 400 i timman inte snålat å köpt en polaris antar jag  :hmmm:

Skall du fortsätta diskutera så vänligen skippa fjortisdravlet.

Här får du lite tips om vad en bil kostar per mil, enkel och bra sammanställning av SVD
http://www.svd.se/rakna-pa-vad-bilen-kommer-att-kosta

Om vi leker med tanken och ditt sätt att se på resekostnader. Du drar av dina resor till å från jobbet/i tjänsten, så borde du bara få dra av din faktiska bränsleförbrukning, och inte 18,50 som är den statliga ersättningen + ev traktamente, eller  ;D

Anmäl till moderator   Loggat
Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience

Utloggad MikeLeaf

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 396
  • Total likes: 6
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
MikeLeaf
SV: Krav på auktoriserad verkstad?
« Svar #19 skrivet: 21 augusti 2015 kl. 07:05:59 »
Citat från: Jupiter skrivet 20 augusti 2015 kl. 18:29:24
I fallet med KIA fick de vite på 5 miljoner kr och de skulle omedelbart dra tillbaka sitt krav på auktoriserad, domen var även vägledande och anses nu vara praxis. Om ni råkar ut för att en återförsäljare eller importör nekar er garantirätten med hänvisning till att service inte blivit gjort hos s.k auktoriserad så anmäl direkt till ARN. De kommer säkerligen att bli fällda till er fördel, det är dags att låta den lagstadgade fria konkurrensen inom EU gynna oss.

Jag tror att  de i svaret till ARN kommer hävda att service inte gjorts fackmannamässigt och där uppstår tvisten som sen kan hålla på med skriftväxkling ganska länge typ 6 månader (har inte kollat exakt)  varvid under tiden man får vara utan hoj.  Jag tycker också det vore bra om detta prövades. Servicepriserna är helt uppåt väggarna om jag får säga det, 25-mila med endast oljebyte för 2795:- tex, och då fick jag hyra släp och forsla den 4 mil till auktoriserad. detta kunde gjorts 2 km från mig på tex Mekonomen eller annan allbilverkstad.

Anmäl till moderator   Loggat
CF Moto  500 Black Edition -13
Loncin Offroad  150 -13

Utloggad Jupiter

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2044
  • Total likes: 288
    • Visa profil
Jupiter
SV: Krav på auktoriserad verkstad?
« Svar #20 skrivet: 21 augusti 2015 kl. 07:32:46 »
Citat från: MikeLeaf skrivet 21 augusti 2015 kl. 07:05:59
Jag tror att  de i svaret till ARN kommer hävda att service inte gjorts fackmannamässigt och där uppstår tvisten som sen kan hålla på med skriftväxkling ganska länge typ 6 månader (har inte kollat exakt)  varvid under tiden man får vara utan hoj.  Jag tycker också det vore bra om detta prövades. Servicepriserna är helt uppåt väggarna om jag får säga det, 25-mila med endast oljebyte för 2795:- tex, och då fick jag hyra släp och forsla den 4 mil till auktoriserad. detta kunde gjorts 2 km från mig på tex Mekonomen eller annan allbilverkstad.

Enligt lagen ska då återförsäljaren/importören bevisa att service inte utförts fackmannamässigt vilket blir svårt för dem om det inte är en uppenbar klåpare som varit på maskinen. Jag personligen tänker inte backa för förtäckta "hot" från återförsäljare/importör, vi har i lagen rätt och det finns domar som klargjort vad som gäller. Läs gärna bifogad artikel från Bike.

http://www.bike.se/reportage/konsument/garantier-vad-galler-egentligen
Anmäl till moderator   Loggat
Eton 250 -2006
Hisun 500 EFI -15 -SÅLD
Harley 1200
Ural Wolf 750
Ural Retro
Plus massa annat

Utloggad Skojaren

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 570
  • Total likes: 137
  • Kan skoja brallan av dig
    • Visa profil
Skojaren
SV: Krav på auktoriserad verkstad?
« Svar #21 skrivet: 21 augusti 2015 kl. 10:01:52 »
Om jag nu spekulerar lite.....

Jag väljer att serva (enligt serviceintervallerna) hos icke auktoriserad Polaris ÅF, i mitt fall så väljer jag då Gooffroad som jag vet har kunnandet för att utföra en korrekt service.

Låt oss säga att min framdiff rasar inom garantitiden. Jag lämnar då in maskinen hos aukt ÅF för ett garantibyte. Man konstaterar då följande.

Diffen har rasat på grund av materialfel eller kvalitetsbrist.
Alla serviceintervaller är gjorda enl bok.
Maskinen är servad hos icke auktoriserad ÅF

Jag tror att Polaris Sverige då skulle neka mig ett garantibyte av diffen och hänvisa till att maskinen inte är servad hos aukt ÅF
Det jag nu kan göra är att dra Polaris Sverige inför marknadsdomstolen, medans denna process pågår så får jag inte reparera eller åtgärda skadan på maskinen för om Polaris Sverige döms att ta kostnaden för garantibytet så måste då få chansen att fixa det på ett korrekt sätt.

Summa sumarum borde bli om jag spekulerar att jag kan ha en maskin stående i månader medans denna process pågår. Vilken privatperson är beredd att göra det och det är nog det som Polaris Sverige och alla andra Generalagenter vet.

Som sagt, mina spekulationer inget annat  ^-^
Anmäl till moderator   Loggat
Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience

Utloggad Jupiter

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2044
  • Total likes: 288
    • Visa profil
Jupiter
SV: Krav på auktoriserad verkstad?
« Svar #22 skrivet: 21 augusti 2015 kl. 10:09:29 »
Dessvärre är det scenario du beskriver troligt, inget snack om saken. Men samtidigt hade det varit "bra" om det hänt och även ATV branschen fick detta klargjort, dessvärre får någon stackare sitta i kläm under tiden. Skulle varit bra om någon av tidningarna eller motsvarande hade vågat gå emot strömmen likt Bike gjorde och fick detta ämne på agendan och utrett.

Tex. om en diff rasar så är det ju enkelt att ÅF gör ett oljeprov som visar att en transolja använts och inte en tvåtaktsolja. Då är ju saken klar, oljan var rätt eller fel och var den rätt spelar det ingen roll vilken verkstad som hällde i den, den rasade antagligen på grund av material eller montagefel. Såvida inte ägaren smält i typ fyrhjulsdriften i 90km/h eller nått liknande för då är det solklart handhavandefel och inte tillverkarens fel.
« Senast ändrad: 21 augusti 2015 kl. 10:13:11 av Jupiter »
Anmäl till moderator   Loggat
Eton 250 -2006
Hisun 500 EFI -15 -SÅLD
Harley 1200
Ural Wolf 750
Ural Retro
Plus massa annat

Utloggad ra

  • Diesel
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 300
  • Total likes: 40
  • atv arctic cat 700 diesel fullutrustad
    • Visa profil
ra
SV: Krav på auktoriserad verkstad?
« Svar #23 skrivet: 21 augusti 2015 kl. 16:17:23 »
Jag håller med att det är fel. Man ska få välja vilken verkstad man vill. Men som det är nu är det viktigt att köpa maskinen lokal och kanske välja ett annat kvalitets märke, en man tänkts sig från början. Även om den lokala lilla handlaren är dyrare än dom stora långt bort, så lönar det sig i längden att stötta dom lokala företagen. /RA
Anmäl till moderator   Loggat

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 [2] 3 4  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Övrigt »
  • Ämne: Krav på auktoriserad verkstad?
 


Online just nu.

665 gäster, 1 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
skogsvarelse
Flest online idag: 675. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info