ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Övrigt »
  • Ämne: Krav på auktoriserad verkstad?
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: [1] 2 ... 4  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Krav på auktoriserad verkstad?  (läst 9583 gånger)

Utloggad Jupiter

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2044
  • Total likes: 288
    • Visa profil
Jupiter
Krav på auktoriserad verkstad?
« skrivet: 13 augusti 2015 kl. 09:23:25 »
Hej alla.

Baserat på den artikel som är bifogad i länken uppfattar jag det som att importörerna inte kan kräva att man ska behöva anlita deras så kallade auktoriserade verkstäder. Den aukt verkstad jag har närmast verkar totalt okunninga när det gäller vad som skulle göras på en första service. Vad säger ni?

http://www.bike.se/reportage/konsument/garantier-vad-galler-egentligen

Anmäl till moderator   Loggat
Eton 250 -2006
Hisun 500 EFI -15 -SÅLD
Harley 1200
Ural Wolf 750
Ural Retro
Plus massa annat

Utloggad Jupiter

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2044
  • Total likes: 288
    • Visa profil
Jupiter
SV: Krav på auktoriserad verkstad?
« Svar #1 skrivet: 17 augusti 2015 kl. 16:16:00 »
Fick idag följande svar från "Hallå konsument" som alltså är Konsumentverkets kontaktsida för privatpersoner angående service och kravet på auktoriserad som jag hävdar inte är ett krav för att ha gällande garantier.

Hej!

Tack för att du hör av dig till Hallå konsument.

Din fråga

Hej.
Vad gäller kring atv/fyrhjuliga mc och deras garanti och importörens krav att man måste serva fordonet under garantitiden hos deras s.k auktoriserade verkstäder? Kan de verkligen kräva att man måste använda deras verkstäder eller kan man använda vilken som så länge arbetet utförs fackmannamässigt? Tänker på domen mot Kia tex. samt innehållet i bifogad länk. Det känns som att det är svårt att få ett svar på detta och någon måste rimligtvis kunna ge ett besked.
 
http://www.bike.se/reportage/konsument/garantier-vad-galler-egentligen
 

Svar
Service och reparationer av fordon (vissa fyrhjulingar klassas dock som maskiner) ska enligt Kommissionens förordning (EU) NR 461/2010 ge alla verkstäder en rätt att utföra detta även om fordonet omfattas av tillverkarens garanti. Allt detta ska ske i enlighet med anvisningar som är framtagna av tillverkaren. Däremot för reparationer som omfattas av tillverkarens garanti eller annan utfästelse från tillverkaren, så som exempelvis goodwill, ska åtgärder utföras av en för märket auktoriserad verkstad. Alla verkstäder har rätt till aktuell teknisk information från tillverkaren och har möjlighet att genomgå utbildningar som tillverkaren arrangerar. Reservdelar som används ska vara originaldelar eller delar av motsvarande eller bättre kvalitet.

Köper du dock till en tilläggsgaranti som du som konsument betalar för har tillverkaren troligtvis rätt att anvisa verkstad för att låta utföra service på fordonet (det som Ulf nämner i artikeln). Kraven som ställs är att arbetet utförs fackmässigt i enlighet med anvisningar framtaget av tillverkaren.

Du ska alltså kunna vända dig till valfri verkstad som uppfyller det som anges ovan och låta utföra service med bibehållen garanti.

Med vänlig hälsning
Alexandra Bergling
Hallå konsument
« Senast ändrad: 17 augusti 2015 kl. 16:18:31 av Jupiter »
Anmäl till moderator   Loggat
(3 people liked this)
Eton 250 -2006
Hisun 500 EFI -15 -SÅLD
Harley 1200
Ural Wolf 750
Ural Retro
Plus massa annat

Utloggad Pv544

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 4838
  • Total likes: 83
  • Kön: Man
    • Visa profil
Pv544
SV: Krav på auktoriserad verkstad?
« Svar #2 skrivet: 17 augusti 2015 kl. 20:49:21 »
Det är ju synd att en del verkstäder/återförsäljare är så dåliga.
Jag tycker du ska försöka prata med importören/generalagenten så får dom reda på det och så får du reda på deras krav.

Många gånger verkar det ju vara luddigt vad som går/ska gå på garantin. Har man en bra handlare/verkstad så går förhoppningsvis allt till på ett bra sätt.
Tror att en del smågrejer åtgärdar handlaren utan att blanda in garantin.
Men då förutsätter ju det som du förstår att handlaren tycker du är en bra kund och att du förhoppningsvis köpt maskinen där.

Många handlare har ett svalt intresse kring maskiner dom inte sålt själva, och garantijobb är väl som jag förstått ofta dåligt betalt. Så har handlaren inte tjänat pengar på att sälja maskinen till dig så är det naturligt att man inte är prio ett när det gäller service och garantireparationer.

Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad Pv544

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 4838
  • Total likes: 83
  • Kön: Man
    • Visa profil
Pv544
SV: Krav på auktoriserad verkstad?
« Svar #3 skrivet: 17 augusti 2015 kl. 20:51:45 »
Kan ju för övrigt säga att saker som dessa är en stor anledning till att jag hellre köper begagnat.
Kommer man till en verkstad och är en betalande kund så är det ju smidigare än att dom ska dra ärenden mot importören.
Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad Jupiter

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2044
  • Total likes: 288
    • Visa profil
Jupiter
SV: Krav på auktoriserad verkstad?
« Svar #4 skrivet: 17 augusti 2015 kl. 21:27:33 »
I mitt fall är det inte en dålig återförsäljare etc. utan principen att importörerna går ut och i princip lurar kunderna med hot att garantierna försvinner om man inte servar på av de utsedda verkstäder. Så är alltså inte fallet enligt lagen, man är fri att utföra service på verkstad alternativt själv så länge det utförs fackmannamässigt. Så som tex. i mitt fall skulle en annan återförsäljare som ligger närmre ha över 2000kr bara för att byta motoroljan, löjligt dyrt samt de ska inte ha jobbet. Jag har även tagit det direkt med importören, KGK i detta fallet och de försökte först köra med det korta svaret att "vår garanti" gäller bara via auktoriserad. Men efter att ha fått i svar bland annat Bikes artikel samt annan info från både ARN, KO och EU så blev det plötsligt mildare ton. Enligt min mening pinsamt att företag som KGK inte kan lagen bättre. Men vill iaf informera medlemmarna här att det inte är ett krav att gå till "märkesverkstan", sedan är valet upp till en själv.
« Senast ändrad: 17 augusti 2015 kl. 21:36:50 av Jupiter »
Anmäl till moderator   Loggat
Eton 250 -2006
Hisun 500 EFI -15 -SÅLD
Harley 1200
Ural Wolf 750
Ural Retro
Plus massa annat

Utloggad Skojaren

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 570
  • Total likes: 137
  • Kan skoja brallan av dig
    • Visa profil
Skojaren
SV: Krav på auktoriserad verkstad?
« Svar #5 skrivet: 18 augusti 2015 kl. 07:52:44 »
Tyvärr så är ju verkligheten en annan där Generalagenterna vägrar att hantera exempelvis grantiärenden. Vilken konsument är beredd att låta sin maskin stå i månader? vid en tvis med Generalagent/ÅF då maskinen inte servats regelbundet (serviceintervallerna) hos dem.

Jag har nyligen haft denna diskussion med Polaris Sverige då ÅF brustit i kvaliteten och gjort grova missar i servicen, detta har jag då påtalat för Polaris Sverige och fått det här svaret;


"Det är naturligtvis inte acceptabelt att vi har ÅF som inte gör sitt jobb. Jag kommer att ta detta vidare internt med berörda. vi får hoppas vi kan värva någon ny åf i ditt område inom snart framtid. Ändrar vi några regler och gör undantag så meddelar vi dig detta. Mvh Polaris Sweden
All service måste ske hos en auktoriserad åf så länge du har garanti kvar på maskinen, därefter kan du serva den var du vill. Men ibland tar vi fall utanför garantitiden och då är det ju också bättre att ha en Polaris ÅF. Åter igen, ledsen för min otydlighet.
"

Summa sumarum...
Det vägrar att ta i eventuella garantiärenden om min maskin inte har serviceintervallerna utförda hos auktoriserdad ÅF.

Är jag beredd att chansa och ändå serva hos exempelvis Gooffroad, kanske, jag har inte bestämt mig än
Kommer jag att köpa en Polaris igen, Förmodligen inte.
Anmäl till moderator   Loggat
(1 person liked this)
Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience

Utloggad Jupiter

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2044
  • Total likes: 288
    • Visa profil
Jupiter
SV: Krav på auktoriserad verkstad?
« Svar #6 skrivet: 18 augusti 2015 kl. 09:43:08 »
Håller med om att det i regel är kunden som står i kläm vid dessa frågor, dock kan jag bara konstatera att Polaris bryter mot både svensk som europeisk lag och de kan precis som Kia få stora viten om de inte ser till att följa givna lagar och regler. De kan inte kräva att service ska utföras av s.k auktoriserad verkstad. Dessutom har alla verkstäder oavsett om de är auktoriserade eller inte rätt till samma uppgifter och uppdateringar från tillverkaren, även detta enligt lag. Jag personligen kommer inte att gynna verkstäder med svinpriser på som i mitt fall ett simpelt oljebyte hos en s.k auktoriserad när det finns precis lika bra eller bättre alternativ till bra priser.
Anmäl till moderator   Loggat
Eton 250 -2006
Hisun 500 EFI -15 -SÅLD
Harley 1200
Ural Wolf 750
Ural Retro
Plus massa annat

Utloggad Skojaren

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 570
  • Total likes: 137
  • Kan skoja brallan av dig
    • Visa profil
Skojaren
SV: Krav på auktoriserad verkstad?
« Svar #7 skrivet: 18 augusti 2015 kl. 10:48:49 »
Håller med dig till fullo. I mitt fall så har ju aukt ÅF misslyckats fatalt med min maskin och min kompis maskin som diffen rasat två gånger på genom att man inte åtgärdat felet på rätt sätt. Att ändå bli tvingad att serva hos en sådan verkstad är rena rama kalle anka-fasoner i mina ögon.

Nu har ju allt gått på garanti, men förtroendet för verkstaden är ju noll. Ännu mera pinsamt är det då en "icke aukt åf" upptäcker bristerna.
Anmäl till moderator   Loggat
Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience

Utloggad Pv544

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 4838
  • Total likes: 83
  • Kön: Man
    • Visa profil
Pv544
SV: Krav på auktoriserad verkstad?
« Svar #8 skrivet: 19 augusti 2015 kl. 00:40:08 »
Har någon diskuterat detta med någon oberoende verkstad?
Dom om någon borde ju vilja veta vad som egentligen gäller.
Nöjda kunder är bra och återkommande kunder...

Jag vet att jag läst att ersättningen till verkstaden för garantijobb är dålig, någon som vet hur det ser ut för olika märken?
Om en verkstad ska ta åt sig jobb dom knappt tjänar något på så måste dom ju salta lite någon annanstans....

Jag har fått uppfattningen att det kan vara svårt att hitta verkstäder som vill serva en del maskiner, främst då billiga budgetmaskiner. Om dom nu inte sålt maskinerna själva...
Anledning? många tycker det är skräp som dom inte vill skruva i då det är stor risk att kunden blir missnöjd trots nyservad maskin.

Och man vill väl inte lämna den vart som helst?
Typ Hasses bilpolering bredvid korvkiosken.

Jag är glad att jag åker gammal can-am, till dom finns det mycket mektips och videos på nätet för snåla hemmamekaniker.

Citat från: Dunf skrivet 18 augusti 2015 kl. 10:48:49
Att ändå bli tvingad att serva hos en sådan verkstad är rena rama kalle anka-fasoner i mina ögon.

Nu har ju allt gått på garanti, men förtroendet för verkstaden är ju noll. Ännu mera pinsamt är det då en "icke aukt åf" upptäcker bristerna.

Har polaris så glest med åf där du bor?
Jag hade nog kunnat tänka mig många mil extra för att slippa den verkstaden du råkat ut för.

Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad Jupiter

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2044
  • Total likes: 288
    • Visa profil
Jupiter
SV: Krav på auktoriserad verkstad?
« Svar #9 skrivet: 19 augusti 2015 kl. 07:28:06 »
De verkstäder jag pratat med vet synnerligen sina rättigheter och att de har sina fulla rättigheter att serva olika märken, det är snarare importörerna och deras kedja som spelar king of the hill och aldrig nämner konsumentens rätt att välja verkstad enligt EU förordning 461/2010. Importörerna ska iaf inte slå i mig att de inte känner till den. Det som jag hänger upp mig på är att det finns de verkstäder/återförsäljare som med importörens goda minne mer eller mindre hotar med indragna garantier om man inte går till s.k auktoriserad, det är mycket fult. Och jag tycker att det måste komma fram att man inte är skyldig att gå till auktoriserad utan kan använda vilken verkstad man vill så länge den utför arbetet fackmannamässigt och enligt tillverkarens instruktioner. En återförsäljare skriver tex. på sin hemsida att man "måste serva hos auktoriserad för att garantin ska gälla", när jag påpekade detta fick jag rätt näbbigt svar åter om att andra verkstäder minsann inte får senaste uppdateringar och att "om man servar hos någon annan och motorn sen rasar hur ska man då förklara det", vilket jäkla sätt att i princip hävda att andra verkstäder inte skulle vara kompetenta etc. Jasså säger jag, bara att läsa förordningen igen! Alla verkstäder har rätt till samma utrustning, instruktioner och utbildningar som av importören utsedda verkstäder. Alltså, mycket egna "regler" i branschen känns det som. Däremot när det gäller rena garantijobb har auktoriserad rätten att exklusivt utföra dessa som jag tolkar det.

Utdrag ur förordningen punkt 13:

I den mån en separat eftermarknad kan avgränsas sammanhänger den effektiva konkurrensen på marknaderna för inköp och försäljning av reservdelar samt för tillhandahållande av reparations- och underhållstjänster för motorfordon med graden av ömsesidig konkurrens mellan auktoriserade reparatörer, dvs. sådana som verkar inom ett reparationsnätverk etablerat direkt eller indirekt av fordonstillverkare, samt mellan auktoriserade och oberoende aktörer, inbegripet oberoende reservdelsleverantörer och reparatörer. För att de sistnämnda ska kunna konkurrera krävs att de har obegränsad tillgång till nödvändiga insatsprodukter, såsom reservdelar och teknisk information.


Även sista stycket nämner följande vilket enbart borde vara positivt för konsumenten:

För att kunna bedöma hur den här förordningen påverkar konkurrensen inom detaljhandeln med motorfordon, på reservdelsmarknaden och inom efterservice för motorfordon på den inre marknaden är det lämpligt att utarbeta en utvärderingsrapport om förordningens funktion.

Detta är min personliga tolkning baserad på texter, artiklar samt svar från KO. Så det hade bara varit bra om fler läst eller kollat upp detta och vi får ännu mer input i frågan.
« Senast ändrad: 19 augusti 2015 kl. 07:35:06 av Jupiter »
Anmäl till moderator   Loggat
Eton 250 -2006
Hisun 500 EFI -15 -SÅLD
Harley 1200
Ural Wolf 750
Ural Retro
Plus massa annat

Utloggad Pv544

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 4838
  • Total likes: 83
  • Kön: Man
    • Visa profil
Pv544
SV: Krav på auktoriserad verkstad?
« Svar #10 skrivet: 19 augusti 2015 kl. 09:52:02 »
Hur många servicar brukar folk hinna med under garantitiden?
3-5 kanske?
Om man då sparar tex 1000kr per gång (vilket jag tycker låter som en lite för stor skillnad) så blir det ju ändå max 5000kr.
Skiljer det för mycket så kan man ju undra om dom utför det jobbet som ska göras.
Det är väl sällan det BARA är byte av motorolja och filter?

Sen fuskar ju märkesverkstäder också tyvärr....
Står det tex att ventilkontroll ska utföras ska dom ju göra det, inte bara lyssna på maskinen. Och helst när dom tar betalt för det...

Köper man en ny maskin för 50-150k så kanske man ändå lägger dom pengarna för att hålla sig väl med verkstad och importör. Man kan ju iaf lura sig själv med att det är värt det...

Trevligt att du engagerar dig, hoppas det kommer in fler som har erfarenheter kring detta.

Personligen har jag bara servat en ny maskin en gång, då var det ett bakdäck som skulle bytas ut på garantin. Fick vänta tre veckor innan jag fick tillbaka den. Otroligt värdelöst hanterande från både åf och importör. Åf visste innan jag lämnade in den att däcket var felaktigt, ändå fick han lov att skicka tillbaks det till importören innan han fick ett nytt till mig.
Så mitt förtroende dök snabbt.... Sen har det varit beg maskiner istället.
Kan ju bara tänka mig eländet för dom som står med större haverier och har problem med garantikraven.

Tur det är roliga leksaker....
Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad Jupiter

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2044
  • Total likes: 288
    • Visa profil
Jupiter
SV: Krav på auktoriserad verkstad?
« Svar #11 skrivet: 19 augusti 2015 kl. 09:59:30 »
Ja det är ju en balansgång mellan bemötande och priser på service. Som du säger så är det inte enbart olja och filter alltid utan även ventilspel, framvagnsinställning, diffar, hjulupphängning, avgassystem etc, etc. Men jag vill ändå tro att bara för en firma är auktoriserad är den med automatik inte bättre, finns tyvärr alldeles för många exempel på det och även tycker jag mig se att många får vänta länge på garantidelar etc. Sen är det ju inte alla verkstäder som vill binda sig till bara ett märke osv. Men hade varit bra om folk delar med sig av sina erfarenheter kring detta som ni gjort, då får vi mer info om läget. Jag har mest försökt gå igenom vad KO, lagar etc säger.
Anmäl till moderator   Loggat
Eton 250 -2006
Hisun 500 EFI -15 -SÅLD
Harley 1200
Ural Wolf 750
Ural Retro
Plus massa annat

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: [1] 2 ... 4  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Övrigt »
  • Ämne: Krav på auktoriserad verkstad?
 


Online just nu.

635 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 656. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info