Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Köpa Wildcat  (läst 2819 gånger)

Utloggad audiot

Köpa Wildcat
« skrivet: 18 april 2015 kl. 12:34:00 »
Hej,

Jag står i valet och kvalet att köpa en quad men kan inte bestämma mig vad jag ska ha för någon, Wildcaten har ett hyffsat pris även som nya.
Min fråga är egentligen hur dom är kvalitetsmässigt?
Hur långa serviceintervaller?
Jag vill inte hålla på att skruva varannan dag utan det ska vara en rejäl och hållbar maskin som håller för att rulla lite mil.
Många man pratar med säger att det ska vara japanska maskiner om det ska vara hållbart men jag har fått för mig att Wildcaten är i det övre skiktet betr. kvalitet?

Tacksam för all input jag kan få  :)

Mvh

Utloggad Atheos

SV: Köpa Wildcat
« Svar #1 skrivet: 18 april 2015 kl. 16:53:52 »
avgassystem och blinkers är väl det jag sett som vart av sämst kvalitet på wildcat.
Har ingen själv så förhoppningsvis kommer det mer bättre input.

2014 Yamaha Raptor 700R SE "Midnight Blue"
DMC Force 4 duals, FCI with box, PC5 With Auto tune,
HotCams stage 2, 11:1 piston, 15T/37T,
TM Works case saver, ASV F3 levers, ProArmor killswitch,
Nerf Bars Pro Peg Alba Pro Elite, Streamline steering stabilizer,
Miedl Quadlights, Koso RX1n, PowerMadd handguards

Braaap!

Utloggad Ejan

SV: Köpa Wildcat
« Svar #2 skrivet: 21 april 2015 kl. 00:30:34 »
Finns massor att läsa om du söker runt ()p

Men kan skriva lite kort, jag köpte min ny 2011 och den har nu rullat nästan 1100mil och det enda jag fått fixa är slutdämparen och blinkers som gått sönder några gånger, Nåt annat har inte krånglat och den har bara rullat på och gått problemfritt så frågar du mig så tycker jag det är väldigt god kvalitet.

jag byter olja var hundrade mil och tror att intervallerna annars är 200mil och på en helt ny maskin är första service redan vid 30mil sen 100mil och därefter intervall på 200mil.

Se till att ett bra munstycke sitter i förgasaren och justera in den, byt sen styre och dreva upp ett kugg fram så har du en mycket rolig och pålitlig maskin  ()p
SMC Wildcat Racing Edt´2011 - 1000+ mil still going strong  ()p

Utloggad Bennybira

SV: Köpa Wildcat
« Svar #3 skrivet: 29 april 2015 kl. 07:29:48 »
Har haft min wildcat nu i 6 månader circa. Och kört med den dagligen till och från jobbet , även på vintern.
Gör lite reklam då jag har den till salu... Priset går att diskutera ;)

Så nu ska du få lite ris och ros.

Ros:
* Trevlig stabil motor
* Trevligt stabilt chassi (min är "låg-ish" för jag kör bara asfalt)
* Lättmekad och delar finns även utanför ÅFs händer (biltema, swedol etc för slitagedelar)
* Mycket quad för pengarna (särskilt begagnad)

Ris:
* Enormt värdetapp vid nyköp. Räkna med halvering första året, minst. (mer om du kör mycket)
En "Märkesmaskin" tappar mycket mindre.
* Lite av extradetaljerna / kringutrustning är budget som fan. >:(
Blinkers etc kommer ge sig, allt kommer skaka sönder.  :D
Min nummerplåt har skakat sig genon plåten.. baklampor får du byta ofta (även om du LED konverterar)
* de kan dra tjuvström.. leta! I mitt fall var det en sönderkakad kontakt :D
* Rostskydd? vad fan är det? :hmmm:
When a problem comes along, you must  :whip: it!

 


Online just nu.

160 gäster, 1 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Slider
Flest online idag: 191. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att få hästar så vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bänk? används för att slippa värmen på ett visst område
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgår man alltid från att den är varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bänk där just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. Däremot vill de som säljer skiten slå i folk att man får snabbare gasväxling om man sätter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjärnceller. Tycker du ska läsa på ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme