Jag tycker allt att små strömsnåla extralampor visst kan vara tändbara utan tändningen tillslagen. Perfekt om håller på och lastar eller pillar och inte vill ha maskinen på. Med exempelvis 40w kan lampan vara tänd en hel dag med ett normalstort fyrhjulingsbatteri.Bara kolla så man inte glömmer det på bara.
Helman har säkert en stort batteri på sin Honda om lampan brinner en dag, eller så är dagarna kortta i Tibro. 40w:12v=3.33a
Surisar.
En stor fyrhjuling har batterier runt 20 Ah => 6h med 40W. Jag är sällan ute längre. Och skulle jag vara det kan jag väl starta motorn då. Surisar.
Med separat kabel till batteriet går lamporna att tända fast nyckeln är bort. Så skall det inte vara.
Efter 6 timmar är Hondan aldeles död, hörs int ett klick.Högs 0.5ah kvar i batteriet.
Hondan är ingen riktig fyrhjuling. Den har ju ett mikroskopiskt batteri. Jag skulle själv aldrig ha lyse som inte kräver tändning, men att skrämma folk från lite snabbpill med krav på reläer osv är onödigt.