Jag ska hämta en 550 EFI EPS på Fredag!Blir en ny.Sedan ska kompisen hämta en ny kort 500 Camo Ed på lördag.Har glömt att fråga och kolla, men sitter det hasplåtar på original på dessa två maskiner?Båda är vägreggade.När rekommenderas att ta bort strypningen/arna? Efter första servicen?Ta bort strypningarna direkt, är ju gjorda för att köras utan så är ju förmodligen sämre att köra strypt än ostrypt...Hur är 550 resp 500:an att köra med i terräng med vedkärra efter?Går det att "lunna" med dessa?Vad rekommenderar ni att vi handlar?Har redan planer på:Handtagsvärmare (Vill ha Symtec 4-zons),Snökedjor (fungerar biltemas?),Behövs det verkligen snökedjor? Annars är typ Gripermodellen bra http://www.nyvab.se/Kedjor%20terr%C3%A4nghjulingar.htmEv hasplåtar om det ej är standard,http://www.spop.se/shop/index.php?route=common/home Har själv beställt till en CF därifrån. Passade perfekt! Någon box/väska/låda för motorsåg osv.Biltema har murarbaljor i olika storlek som funkar kanonbra som motorsågslådaSedan har jag ju en Garmin GPSmap 62 något något, som jag nog skaffar en hållare ifrån touratech till.
Ang din kompis 500 camo, får han alufälgar till den?
Text,text Snökedjor behövs det? Text text...
Ja, tror det behövs till plogningen. Har fått för mig det.Blir knepiga vintrar här nere. Snö som smälter och blir till is. Sedan kommer det mer snö osv osv osv...
Satt plåtfälgar på min också när jag hämtade den, men efter lite rabalder lyckades jag få alufälgarna på innan jag åkte hem.
nån som vet vad försäkringsbolagen säger om man tar bort strypningen vid gasen?samt bilprovningen när det är dax.
Allt förutsätter såklart att dom upptäcker att maskinen har mer än lagliga 20hk (för vägreggade) och kan bevisa det. Eller tänkte du ringa upp och berätta?
inte direkt.... hur är det när man kommer till bilpovningen är det något dom bryr sig i?