Så du menar att alla åsikter man har måste kunna backas upp av fakta och grundlig research? Kan bli ett ganska fattigt forum då? Mina åsikter ang cectek grundar sig mest på det man läst om här inne, visst hamnar det mest problem här men ändå så tycker jag det känns som många av cectekmaskinerna har haft jobbiga problem. Har även sålt en del begagnade cectekgrejer, och då haft lite mailkontakt med folk utanför forumet. Och deras erfarenheter är väl heller inget som får mig att vilja köpa en cectek.När cectek kom så lanserades ju dom som en revolution med så pålitliga grejer som var byggd med bilteknologi. Rotade fram en skrift som ger exempel på detta...http://www.twostrokerider.se/framtidens-atv-redan-har-/Och i mina ögon så var väl inte den första versionen särskilt lyckad...men det lät bra i reklamen.Jag har för övrigt det där "patenterade växelvredet" till salu om någon skulle vilja bygga om sin fungerande maskin till något sämre...Dom blev väl lite bättre senare, men har väl ändå inte hört så mycket gott att jag känner ett förtroende för märket.Tgb tycker jag verkar mer pålitliga, var rätt sugen på en själv förut. Men även där tycker jag det verkar gå sönder lite för mycket.... Och hittils har dom ju haft för klena motorer för att locka mig, får dom ut en 1000cc som håller så är ju det ett plus. Men jag tycker ändå en begagnad märkesmaskin känns betydligt vettigare, där finns gott om tillbehör och ett stort utbud av eftermarknadsprylar och även begagnat. Sen att det finns stor kunskap och erfarenhet på div forum är ju ett till gigantiskt plus.Det är ju ändå en rejäl hög med pengar dessa maskiner kommer kosta, och det finns ju alltid risk för problem med nya produkter. Har man en riktigt bra verkstad/återförsäljare så är det ju en bra start, plus att man inte är så tarv på att extrautrusta maskinen.Man får väl lägga ihop sina plus, minus och frågetecken och krydda lite med sin egna tro och förhoppningar. Sen köper man det man tror på och det som känns rätt.
Tydligen får vi inte skriva korta svar eller frågor då det enligt forumets ägare i ett PM till mig hävdar det provocerar......mitt nick var tydligen även för långt. Trött man börjar bli, tyckte allt börjat bli bra och högt i tak här
Haha! Fast Föller var väl ett bra namn? Kort och koncist
Qbtq, bra om även dom som är nöjda får höras. Så man får lite mer rättvis bild. Cectek t5 var väl en uppdaterad version, bla på växelvredet. Och t6 fick sedan spak. Tror det är så... Hur som helst är ju det när man sitter fast som maskinen testas ordentligt, man behöver växla och kanske lägga i diffar eller 4wd. Lätt att sabba grejerna på många maskiner, men vad jag förstått så är tidiga cectek inte alls roliga i den situationen. Men finns en del grizzlyägare som också fått dyra läropengar vid framdiffproblem. Har man 1000cc kommer man längre ut i skiten innan man fastnar helt.
Japp T5 var uppgraderad.. vi hare n 500EFI.. innan den "uppgraderades".. vad jag förstått så var det bara en ny dragning av vajern..Ja det är när man sitter fast det frestar på... därav att jag har svårt att uttala mig för jag har inte kört fast mycket.. därav att jag är lite tillbakalutad Sedan har man sett filmer när dom frestar på dom i öststaterna.. men det framgår ju inte om dom byter hela maskinen efter eller inte.. Jag känner samma som på MC.. där hälsar jag på allt från lätta MC till HD.... borde vara samma för ATV/Quad... en gemenskap för alla inte pajkastning mellan märkena... huvudsaken är att man är ute och har roligt och att det passar plånboken..Tycker en del har sund inställnig när dom säger "Testa olika maskiner och hitta din" helt sunt beteende tycker jag..Väl mött och ha en trevlig helg
Tycker det verkar mest som att försvara det du själv är intresserad/ är ägare av. Dina inlägg är väldigt färgade.Alla märkesfanatiker blir ju fnissiga av 1000cc. Folk har ju pratat i 10 år om att Honda kommer med en twin "nästa år" tex.Ska bli intressant o se om tgb får ihop något som inte passar in i kategorin MOPED effekt och prestandamässigt.Bra med konkurrens!Sen är ju 1000 cc inga problem. Men det ska hålla och ge vinst också. Kanske blir en 900cc som väljer att kalla 1000 med:)Trådar likt dessa är värdelösa på ett forum där alla får vara med och leka. Kanske lika bra att låsa tills det kommer vettig info.