Ja jag har kollat nu och det blir för mycket pengar. Hellre en billigare ATV och en skoter än en ATV med band. Har ingen traktor nej men det finns de som har. Ska som sagt bara ploga på gården, mellan några hus och fram till ladugården så man kan köra in bilen. Eventuellt en del på gårdsplanen så man har lite plats för fler bilar om man får gäster. Får väl hugga i med spade någon gång om det behövs breddas. Efter läsning så verkar Yamaha grizzly vara bra kvalitet, men ändå verkar man få en ny 350 cc för 50.000 kr, se länk. Är detta ett bra erbjudande? http://www.blocket.se/jonkoping/Yamaha_YFM350_AN_Grizzly_2x4_5ars_Garanti_56160126.htm?ca=1_9&w=3Gissar att det är tvåhjulsdriften som drar ned priset?
Denkte säga till at ploga snö går tungt o äter upp en hel del bränsle . Sen finnes de greier som går sönder : vinch , wire, etc.
Ja, wiren brukar gå av..Kanske skulle prova att köra med syntet lina?
Gissar att det är tvåhjulsdriften som drar ned priset?
Ju lättare maskin, desto större behov av 4WD vid plogning. Min traktor klarar det mesta med bara 2WD, men då väger den ganska många ton och har enorma hjul i jämförelse med en fyrhjuling. När du väl köpt din 4WD-maskin är nästa punkt att titta på vilka däck du ska ha. Sitter det däck med bra snömönster på? När vi köpte vår ploghjuling satt det slitna originaldäck på. Köpte Biltemas snökedjor för att kunna använda maskinen vettigt. Till nästa vinter hade vi bytt däck till högre profil, mer bredd och framför allt ett mönster som trivdes i snön - då försvann behovet av kedjor helt. Kommer mycket längre med de däcken utan kedjor, än med originaldäcken ihop med kedjor.
Ploga med bil! Nä jag tror nog att det är ganska roligt med ATV och som du säger Grand, ett bra argument Men det är ju tråkigt om den inte håller..