Hej! Vad ska maskinen användas till? Är det just en traktorreggad maskin du är ute efter? Terräng eller väg(mc) är ju annars det vanligaste.Garanti är ju inte mycket värt om det inte finns grejer, andrahandsvärdet gör ju också att det kanske inte blir så billigt trots allt. Tidigare dinlis hade väl en del bekymmer, om dom nya är bättre vet jag inte. Men jag hade satsat på säkrare kort, oavsett om du vill ha mer effekt eller bättre kvalitet så finns det många trevliga maskiner på begagnatmarknaden. Går du på terrängreggat så finns ju en del mindre maskiner från dom "riktiga" märkena också under 70k. Men tänk på att vid nyköp så kan det tillkomma ganska många tusingar i utrustning som du kanske vill ha.Tex: hasplåt, hand/tumvärme, packlåda, plog, vinsch. Vid begagnatköp kan man få mycket på köpet.Vill du ha mest prisvärd ny märkesmaskin tror jag polaris eller can-am (400 där) ligger bra till. Mest bus och körglädje får du nog på en beg can-am 650/800. Vill du ha mer kvalitet och kanske en bättre arbets/skogsmaskin så är nog japanerna bättre.