ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Access (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Turbokonvertera access 450 -11
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 [2] 3  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Turbokonvertera access 450 -11  (läst 13354 gånger)

Utloggad daniellundahl

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 58
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
daniellundahl
SV: Turbokonvertera access 450 -11
« Svar #12 skrivet: 10 oktober 2014 kl. 14:53:06 »
Citat från: vespa skrivet  9 oktober 2014 kl. 16:26:53
Om du kör igång så skapa gärna en tråd om det.
Jag vill inte vara negativ då jag skulle vilja följa tråden  men...

En nackdel med turbo på fyrjjuling är ju att den inte är särskilt diskret. På en vägreggad fyrhjuling får man ha 15kw ( ca 20hk ) och polisen lär se modifieringen på långt avstånd och göra dig ledsen. Även besiktning kan nog bli halvjobbigt.

Ja kör jag igång så startar jag en projekttråd om det  ()p

Jo jag har tänkt på det och det är den anledningen som gör att jag tvekar på det. Kör minst 5 mil på den dagligen på sommaren så risken att möta en polis är ganska stor  :-\ 

Om man inte smackar på turbo till en början, vad finns det då som man kan göra för att den ska gå bättre (läs snabbare)? Alla strypningar och bestyckningar är borta på den som den är nu.
Anmäl till moderator   Loggat
Access 450 SP Carbon
Garagetprofil

Utloggad hell-man

  • -=[ TibroTrailTrackers ]=-
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 10377
  • Total likes: 233
  • Just nu: Försöker lufta bromsar...😢
    • Visa profil
hell-man
SV: Turbokonvertera access 450 -11
« Svar #13 skrivet: 10 oktober 2014 kl. 15:54:54 »
Läge att byta upp kanske?
Anmäl till moderator   Loggat
Gatmaskin: Raptor 700 SE -08, Badass Mudder: Honda TRX350ES(/FE) -04, Bygge: Campermodul, Sålda: Raptor 350 -06, 2st SMC 250 -05, Polaris Indy 600 -94, 2x200cc lonchinkopia, Buggy Kinroad Xt150gk -05

Utloggad daniellundahl

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 58
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
daniellundahl
SV: Turbokonvertera access 450 -11
« Svar #14 skrivet: 10 oktober 2014 kl. 18:09:08 »
Citat från: hell-man skrivet 10 oktober 2014 kl. 15:54:54
Läge att byta upp kanske?

Att "byta upp" mig är inget jag tänkt göra än på ett tag.
Jag gillar accessen, den är låg, bred och ser bra ut enligt mig. Alla andra känns som att man sitter högre på och är inte lika breda (original) vilket känns mer osäkert att köra på.
Anmäl till moderator   Loggat
Access 450 SP Carbon
Garagetprofil

Utloggad hell-man

  • -=[ TibroTrailTrackers ]=-
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 10377
  • Total likes: 233
  • Just nu: Försöker lufta bromsar...😢
    • Visa profil
hell-man
SV: Turbokonvertera access 450 -11
« Svar #15 skrivet: 10 oktober 2014 kl. 18:14:36 »
Ja. Det låter ju som tunga argument för att turbokonvertera en taiwanesisk förgasarmatad enstånka. Kör hårt!
Anmäl till moderator   Loggat
Gatmaskin: Raptor 700 SE -08, Badass Mudder: Honda TRX350ES(/FE) -04, Bygge: Campermodul, Sålda: Raptor 350 -06, 2st SMC 250 -05, Polaris Indy 600 -94, 2x200cc lonchinkopia, Buggy Kinroad Xt150gk -05

Utloggad daniellundahl

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 58
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
daniellundahl
SV: Turbokonvertera access 450 -11
« Svar #16 skrivet: 10 oktober 2014 kl. 19:53:03 »
Citat från: hell-man skrivet 10 oktober 2014 kl. 18:14:36
Ja. Det låter ju som tunga argument för att turbokonvertera en taiwanesisk förgasarmatad enstånka. Kör hårt!

Anledningen till att jag vill sätta på turbo är för att det är en cool grej. Som du själv säger så låter det som "vem skulle försöka turbokonvertera en taiwanesisk enstånka?". Varför inte? :)
Anmäl till moderator   Loggat
Access 450 SP Carbon
Garagetprofil

Utloggad Johannes rydberg

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 302
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
Johannes rydberg
SV: Turbokonvertera access 450 -11
« Svar #17 skrivet: 12 oktober 2014 kl. 11:13:07 »
Citat från: hell-man skrivet 10 oktober 2014 kl. 15:54:54
Läge att byta upp kanske?

Till  vadå  ?  Hyosung  motorn  är bland  dom  vassare  i 450cc
« Senast ändrad: 12 oktober 2014 kl. 11:26:34 av Johannes rydberg »
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Fenrisulven

  • Lite större, lite bättre!
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 4820
  • Total likes: 118
  • Kön: Man
  • Wargön Finest!
    • Visa profil
Fenrisulven
SV: Turbokonvertera access 450 -11
« Svar #18 skrivet: 12 oktober 2014 kl. 11:59:43 »
Citat från: Johannes rydberg skrivet 12 oktober 2014 kl. 11:13:07
Till  vadå  ?  Hyosung  motorn  är bland  dom  vassare  i 450cc

700cc.

allt under är skit.
Anmäl till moderator   Loggat
1000R

Utloggad Pv544

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 4838
  • Total likes: 83
  • Kön: Man
    • Visa profil
Pv544
SV: Turbokonvertera access 450 -11
« Svar #19 skrivet: 12 oktober 2014 kl. 14:30:07 »
Kör du minst fem mil om dagen sommartid tycker jag det låter som du har användning för en fungerande maskin.
Turbobygge på din maskin tror jag knappast är ett enkelt recept för att få en stabil och pålitlig maskin.

Raptor 700 är ju en vanlig maskin i quadvärlden, på olika forum finns det massor med trimningstrådar och läsvärda grejer.
Du kan säkert hitta mycket information där om vanlig trimning vs turbobyggen.
Mycket av dom erfarenheterna går nog att ha hjälp av om du jagar effekt i din maskin.

Vill du åka fort och billigt, köp en gammal mc.
Annars håller jag med föregående att ett byte till större maskin är nog bättre, och enklare och förmodligen billigare.

Men visst vore det roligt att följa ett turbobygge, men läs på ordentligt.
Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad Hydro

  • Posör, knappast
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8483
  • Total likes: 331
    • Visa profil
Hydro
SV: Turbokonvertera access 450 -11
« Svar #20 skrivet: 12 oktober 2014 kl. 15:41:51 »
När du sedan ökat på effekten, hur klarar koppling, låda och kedja höjningen?

En 520-kedja (vet inte vad du har, men typ nåt sånt) är inte dimensionerad för några större effekter, särskilt inte från en stånka som är stum i förhållande till drivhjulen.
På en mc har man alltid gummidämpning emellan drev och fälg på stånkor, som bla sparar lite av kedjan.
Googla gärna "cush drive rubber". 


För alla kedjor har en övre förlängning att ta hänsyn till, olika på olika kedjor... men man räknar länkarna och mäter... när kedjan blivit för lång så skall den bytas, annars kommer den brista.
Och det kan gå snabbt...

Sen koppling, hur är det med starkare grejer till Access i detta läge?
Finns det?

Trimmar man en Raptor 700 så slirar kopplingen i ett rätt tidigt skede, med turbo så slirar den konstant.
..men till dessa finns det eftermarknadsgrejer som är starkare och som klarar dubbla effekten.

Detta är saker du också bör ha koll på...
Anmäl till moderator   Loggat
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad hell-man

  • -=[ TibroTrailTrackers ]=-
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 10377
  • Total likes: 233
  • Just nu: Försöker lufta bromsar...😢
    • Visa profil
hell-man
SV: Turbokonvertera access 450 -11
« Svar #21 skrivet: 12 oktober 2014 kl. 16:53:40 »
Citat från: Johannes rydberg skrivet 12 oktober 2014 kl. 11:13:07
Till  vadå  ?  Hyosung  motorn  är bland  dom  vassare  i 450cc
Tror du själv på det där?
Anmäl till moderator   Loggat
Gatmaskin: Raptor 700 SE -08, Badass Mudder: Honda TRX350ES(/FE) -04, Bygge: Campermodul, Sålda: Raptor 350 -06, 2st SMC 250 -05, Polaris Indy 600 -94, 2x200cc lonchinkopia, Buggy Kinroad Xt150gk -05

Utloggad Johannes rydberg

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 302
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
Johannes rydberg
SV: Turbokonvertera access 450 -11
« Svar #22 skrivet: 14 oktober 2014 kl. 10:30:19 »
Hehe  jajemän
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Hydro

  • Posör, knappast
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8483
  • Total likes: 331
    • Visa profil
Hydro
SV: Turbokonvertera access 450 -11
« Svar #23 skrivet: 14 oktober 2014 kl. 12:21:19 »
Totalt offtopic men när man kommer med saker som kan anses osant vill jag få det utrett.

Menar du bland antalet modeller som finns eller menar du bland totalt sålda maskiner?

Vilka har lägre "vasshet" än Hyo...?
(vet ju inte riktigt vad du menar med vassaste, kanske är den som varvar mest eller menar du högst effekt eller...?)
Anmäl till moderator   Loggat
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 [2] 3  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Access (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Turbokonvertera access 450 -11
 


Online just nu.

654 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 655. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info