Moped får ju bara gå 30 och går den 60 så är det ju rätt självklart att den är trimmad
Varför blev det en diskussion om väg- eller terrängreggat? TS ville ju bara veta hur man får bort strypningen, han frågade väl inte om juridiska konsekvenser?
Ja den är vägreggad,kan det vara så att det behövs en inkörningsperiod Mitt förnuft säger mig att det borde vara så men menVad är eran toppfart på 1000 ?Det här plockade jag bort ifrån avgassystemet,
Enda strypningen de tog bort på min 1000 var plastbiten i gasen. Enl min åf så finns det ingen annan.
Den samlade expertisen här säger väl att det bara är plast grunkan som skall bort.Gnistskyddet är väldigt bra att ha när man är i skogen eller högt gräs och kör, kan ju råka starta skogsbrand annars. :-(
Hade problem med att min 850 scrambler dog och stannade ibland å gaspådrag. Detta försvann när gnistskyddet avlägsnades. Gnistskydd är lag i usa, men inte i sverige vad jag erfar. Kör man i torr mark är det nog bra, men risken att det ta ta eld av det är liten.