Bygger amerikanerna motorer? Är det inte japanska eller österrikiska motorer........Håller med om pris kontra kvalitet på kineserna.
Men kineserna med deras billiga atver, verkar vara en bra inkörsport till märkeshjulingar.Inte alla men många får ju blodadtand och köper sig exempelvis en renegade.Har jag rätt eller rätt???
Om du tänker på Rotrax så äger BRP Rotax.
Du har rätt. Jag tyckte jag satsade lite extra när jag köpte min smc250 när jag började för 7år sen. Som många kollade jag först på badboy men insåg att den var kass, och tog istället den extremt exklusiva smc:n. Att jag då skulle bladat upp pengar för en Raptor700 och en Honda4x4 fanns ju inte på kartan.
Polaris bygger sina värstingar själv, arctic cat bygger sin 1000cc twin själv har jag för mig.Rotax bygger motorerna åt can-am.= gjorda i europa.
Ja det stämmer, men det är ingalunda några BRP patent. Rotax är en gammal firma som blev uppköpt för inte jättelänge sedan av BRP.
Artic-cat är inte det Suzuki motorer?
In 1970, Lohner-Rotax was bought by the Canadian Bombardier IncInte så jätte länge sedan
Om BRP köpte upp rotax ca 1970 så kan jag tänka mig att man kan säga att det inte är nå gamla rotaxpatent som används till dagens motorer.Vad gillar k650 då? Du verkar ha haft 3 kineser vara två du verkar uttrycka missnöje med i din signatur.Polaris bygger i princip alla motorer själv nu. Undantag jag kommer på nu är den gamla fuji500an som inte är aktuell mer. 570, 800, 850 och 1000 iaf.Japanska atvs byggs ofta ihop i USA också. Allt från svetsning av ramar till gjutning av kåpor.USA är den stora marknaden. Just därför.