Som rubriken lyder. Vilken ska man välja? Var helt inne på can am först tills jag läste att den diffar dåligt fram o diffen/diffarna inte håller för att hoppa med?Har inte läst så mycket dåligt om Scrambler ännu eller hittat nått dåligt iallafall.Har varit o testat en Scrambler 1000 och den är ju helt underbar Inte testat någon Renegade däremot en Outlander 1000 så man vet lite hur motorn är iallafall Scramblern har ju iallafall plats för lite last både fram o bak... vilket kan vara skönt om man ska ta sig en camping tur.Kommer att användas till allting... köras i skogen o klättra, hoppa, sprätta i lera... köra snabbt o leka på grusvägar...Så vad säger ni? Vilken ska man köpa? För och Nackdelar på dom?'MVH
Jag säger bara scrambler 850/1000, renegaden går ej att jämföra med dessa två maskiner då renegade är mer anpassad för bankörning och ej 15-20 mila trippar under en dag, inte komfort mässigt iaf.
Va? nu får du allt förklara dig lite?Jag körde 110 mil på min Xt-p vilket är samma chassie och fjädring som Renegade för bara några veckor sedan och det var helt underbart.
Sedan kan man heller inte koppla ett släp på en renegade. Scramblern kan dra ca 700 pannor om man får sådana idéer...
Är det bara plasten som skiljer på din Outlander och en renegade?
Varför kan man inte det?Rätt några år sedan jag hade Renegade nu, men jag körde släp... har en skåpsläp som väger 6-700 kilo... tom... och den körde jag runt med utan några direkta problem.Även på landsväg... i typ landsvägsfart....kanske inte helt lagligt eller lämpligt, men det funkade... körde bara några mil.