ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Linhai (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Linhai 300 2X4 dör när den blir varm
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 [2] 3  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Linhai 300 2X4 dör när den blir varm  (läst 16704 gånger)

Utloggad Marko1972

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 18
  • Total likes: 0
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
Marko1972
SV: Linhai 300 2X4 dör när den blir varm
« Svar #12 skrivet: 15 juli 2014 kl. 20:08:37 »
Citat från: Tripod skrivet 15 juli 2014 kl. 19:45:42
Lossa huven framför styret. Där sitter säkringar och div relän + CDI'n. Det är förmodligen någon dålig lödning i cdi'n som gör att den stannar för dom som haft det problemet. Eftersom material utvidgas vid värme och tvärtom vid kyla så kan man om med lite tur spåra källan genom att lägga den i frysen. Givetvis lagas den inte men då vet man ju förhoppningsvis vart felet är.

skall kolla detta, tack för tipset...Snacka om grymt forum  :headbang:
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Tripod

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1168
  • Total likes: 34
  • Kön: Man
    • Visa profil
Tripod
SV: Linhai 300 2X4 dör när den blir varm
« Svar #13 skrivet: 15 juli 2014 kl. 23:32:47 »
Här finns lite enkla skisser och reservdelar  http://www.bilofritid.com/kategori/lroad-300-challenger

Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Outlander 570 PRO -18
Polaris Sportsman 500 H.O. Forest -11
Polaris Outlaw 500-07 - Såld
Linhai 300 2x4-06 - Såld

Utloggad Marko1972

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 18
  • Total likes: 0
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
Marko1972
SV: Linhai 300 2X4 dör när den blir varm
« Svar #14 skrivet: 16 juli 2014 kl. 21:03:36 »
Jag har nu pillat på eländet :) och troligtvis så är det cdi boxen, eller vad säger ni? så här ligger det till.

När strömkabeln till tempgivaren sitter i medans jag kör och värmen stiger till tre streck (på displayen, displaen har sju streck eller sex) så stängs motorn av och det går inte att starta den förrän den har fått svalna ett bra tag. Grejen är bara den att vattnet inte är varmt i kylaren. Tar jag däremot bort strömkabeln till tempgivaren så går den fint??

jag/vi tror att cdi,n registrerar den som om att det är för varmt och startar inte förrän motorn är kall (vilket den är) troligtvis så är det något konstigt med den, för tempgivaren indikerar helt rätt (tre streck)...

vad tror du?

Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Pv544

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 4838
  • Total likes: 83
  • Kön: Man
    • Visa profil
Pv544
SV: Linhai 300 2X4 dör när den blir varm
« Svar #15 skrivet: 17 juli 2014 kl. 00:31:17 »
Jag tror inte på cdi, utan på automatchoken.

Den ska ju ur när den blir lite varm, och då blir nått knas och den lägger av.
Drar du ur tempgivaren så tolkar nog choken det som den är kall.

Prova koppla ur choken som jag skrev tidigare.
Kanske även ta loss den och kolla att den ser bra ut, vet inte hur man provkör den. Kanske går...
Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad Marko1972

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 18
  • Total likes: 0
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
Marko1972
SV: Linhai 300 2X4 dör när den blir varm
« Svar #16 skrivet: 17 juli 2014 kl. 01:27:59 »
Citat från: Pv544 skrivet 17 juli 2014 kl. 00:31:17
Jag tror inte på cdi, utan på automatchoken.

Den ska ju ur när den blir lite varm, och då blir nått knas och den lägger av.
Drar du ur tempgivaren så tolkar nog choken det som den är kall.

Prova koppla ur choken som jag skrev tidigare.
Kanske även ta loss den och kolla att den ser bra ut, vet inte hur man provkör den. Kanske går...

Då får jag kolla på det, hoppas att du har rätt. Men jag tycker ändå att det verkar konstigt att det skulle vara automatchoken. För om tempgivaren är utragen så borde väl chocken gå på och då borde tomgången vara hög? eller tänker jag fel? för när jag startar maskinen så är tomgången hög, för att efter en liten stund bli "normal" men det är klart att jag skall testa alla knep innan jag beställer delar....tack ännu en gång för tipset  ()p
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Pv544

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 4838
  • Total likes: 83
  • Kön: Man
    • Visa profil
Pv544
SV: Linhai 300 2X4 dör när den blir varm
« Svar #17 skrivet: 17 juli 2014 kl. 04:06:15 »
Jag tror att en besvärande cdi (som i vissa fall blivit bättre av en stund i frysen) har egna värmebekymmer som påverkar tändningen.
Tror inte den skulle bry sig om ifall du kopplar ur tempgivaren.

En e85 drickande opel kadett som jag hade en gång i tiden fick lite kallstartshjälp av att jag bröt kontakten med tempgivaren vid start. Då lurades den att tro att det var typ -50 eller nått sånt, och fetade på blandningen så den startade bättre än på bensin.
Hade kopplat in en givare från dörrbelysning, som gav kontakt tills man tryckte på den. Enkelt och smidigt...

Dock var ju det en insprutare, och man lurade ju styrboxen att ge mer bränsle.

I ditt fall med en förgasarprydd kines så påverkar ju tempgivaren inte på samma sätt, men ändå....

Dock kanske den går för snålt när automatchoken går ur helt, vet inte hur länge den är inblandad.
Eller så har du något problem som visar sig när den blir riktigt varm, typ tjuvluft eller något demoniskt.  :DV
Och när du drar ur tempgivaren så kompenserar den med choken?
Sitter här och kastar pil kvart i fyra på morgonen...

Skulle den vara så smart att den bryter för att den blir för varm, då borde ju tempmätaren visa max tycker jag.

Hmmm..... Den verkar ju inte heller gladeligen starta på startgas, då känns det ju som att det kan vara tändningsproblem snarare än trilskande choke.
Testa med ett annat stift och stoppa det i tändhatten när den strular, alltså bara kör det i luften (jordat så klart) medans ditt vanliga stift sitter i. Då ser du om den får gnistor...
En del har ju haft liknande problem pga tändspole som blir grinig när den blir varm, men den hade du bytt och den borde ju inte bry sig om ifall du kopplar ur tempgivaren.
Finns ju en till liten rackare som är inblandad i gnistan, pickup coil eller nått sånt. Den lilla givaren som känner av på svänghjulet när det är dags för gnistan att komma, men inte heller den borde bry sig om tempgivaren...

Jag köpte en barnmaskin med isärplockad förgasare och med startproblem. Slängde ihop förgasaren och nötte sen på elstarten, blev fina gnistor och den fick bensin. Provade även startgas, så gott som stendöd ända tills jag skruvade lite på tomgångskruven.
Hjälpte inget att gasa med tumgasen, men lite på skruven så startade den direkt.
Märkligt!
Automatchoke på den....
Med den lilla sagan så ville jag bara flika in att det kan vara märkliga problem pga småsaker.

Slutligen så funderar jag på hur felställda ventiler beter sig, om dom kan ge dina bekymmer och även att det hjälper med urdragen tempgivare.

Vet inte hur ditt problem har kommit, eller hur långt maskinen har gått. Men det kanske ändå är dags att kolla ventilerna, tror inte det är så svårt på den motorn.
Jag borde kontrollera på min.... ':)

Har du även kollat slangen mellan förgasare och luftfilter? Eller provat skuva på blandskruven?


Lycka till med felsökningen, hoppas det är ett enkelt och billigt fel.

God natt... ()p
Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad Tripod

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1168
  • Total likes: 34
  • Kön: Man
    • Visa profil
Tripod
SV: Linhai 300 2X4 dör när den blir varm
« Svar #18 skrivet: 17 juli 2014 kl. 12:37:43 »
Min Linhai funkar så att när den är kall har den lite hög tomgång för att ganska snart sjuka till normal. Rör jag gasen för fort så dör den, verkar som att choke'n stängs av då.

Var sitter givaren?

Orsaken att dom ibland går att starta när cdi'n varit i kyla beror nog inte på annat än att materialet "rörs" då det är varmt/kallt så en dålig lödning eller spricka på tex ett kretskort ändras. Har nog inget med motorns temp att göra annat än strålningsvärmen förstås.
Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Outlander 570 PRO -18
Polaris Sportsman 500 H.O. Forest -11
Polaris Outlaw 500-07 - Såld
Linhai 300 2x4-06 - Såld

Utloggad Marko1972

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 18
  • Total likes: 0
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
Marko1972
SV: Linhai 300 2X4 dör när den blir varm
« Svar #19 skrivet: 17 juli 2014 kl. 13:16:15 »
Citat från: Pv544 skrivet 17 juli 2014 kl. 04:06:15
Jag tror att en besvärande cdi (som i vissa fall blivit bättre av en stund i frysen) har egna värmebekymmer som påverkar tändningen.
Tror inte den skulle bry sig om ifall du kopplar ur tempgivaren.

En e85 drickande opel kadett som jag hade en gång i tiden fick lite kallstartshjälp av att jag bröt kontakten med tempgivaren vid start. Då lurades den att tro att det var typ -50 eller nått sånt, och fetade på blandningen så den startade bättre än på bensin.
Hade kopplat in en givare från dörrbelysning, som gav kontakt tills man tryckte på den. Enkelt och smidigt...

Dock var ju det en insprutare, och man lurade ju styrboxen att ge mer bränsle.

I ditt fall med en förgasarprydd kines så påverkar ju tempgivaren inte på samma sätt, men ändå....

Dock kanske den går för snålt när automatchoken går ur helt, vet inte hur länge den är inblandad.
Eller så har du något problem som visar sig när den blir riktigt varm, typ tjuvluft eller något demoniskt.  :DV
Och när du drar ur tempgivaren så kompenserar den med choken?
Sitter här och kastar pil kvart i fyra på morgonen...

Skulle den vara så smart att den bryter för att den blir för varm, då borde ju tempmätaren visa max tycker jag.

Hmmm..... Den verkar ju inte heller gladeligen starta på startgas, då känns det ju som att det kan vara tändningsproblem snarare än trilskande choke.
Testa med ett annat stift och stoppa det i tändhatten när den strular, alltså bara kör det i luften (jordat så klart) medans ditt vanliga stift sitter i. Då ser du om den får gnistor...
En del har ju haft liknande problem pga tändspole som blir grinig när den blir varm, men den hade du bytt och den borde ju inte bry sig om ifall du kopplar ur tempgivaren.
Finns ju en till liten rackare som är inblandad i gnistan, pickup coil eller nått sånt. Den lilla givaren som känner av på svänghjulet när det är dags för gnistan att komma, men inte heller den borde bry sig om tempgivaren...

Jag köpte en barnmaskin med isärplockad förgasare och med startproblem. Slängde ihop förgasaren och nötte sen på elstarten, blev fina gnistor och den fick bensin. Provade även startgas, så gott som stendöd ända tills jag skruvade lite på tomgångskruven.
Hjälpte inget att gasa med tumgasen, men lite på skruven så startade den direkt.
Märkligt!
Automatchoke på den....
Med den lilla sagan så ville jag bara flika in att det kan vara märkliga problem pga småsaker.

Slutligen så funderar jag på hur felställda ventiler beter sig, om dom kan ge dina bekymmer och även att det hjälper med urdragen tempgivare.

Vet inte hur ditt problem har kommit, eller hur långt maskinen har gått. Men det kanske ändå är dags att kolla ventilerna, tror inte det är så svårt på den motorn.
Jag borde kontrollera på min.... ':)

Har du även kollat slangen mellan förgasare och luftfilter? Eller provat skuva på blandskruven?


Lycka till med felsökningen, hoppas det är ett enkelt och billigt fel.

God natt... ()p

oj det var ett lång brev :) så otroligt vänligt av dig att lägga ner så mycket tid för att hjälpa mig. Mitt brev blir dock inte lika långt.

Jag testade att köra med den igår natt, och då körde jag i ca. 20min och den funkade hur bra som helst. Skall tilläga att det var ca. 12grader ute. När jag startade den imorse så startade den utan några som helst problem, jag lät den stå på tomgång, och efter ca. 20min så dog den, och då fick jag vänta ett bra tag innan jag kunde starta den. m.a.o står jag på ruta ett igen...Men! jag noterade följande...

när jag satte på tändningen så kom det ett pysande ljud och det kom ut lite rök från förgasaren och "pös" till...startade den och den gick igång. Dock så märkte jag att choken var igång säkert i en minut innan den gick ner i varv, efter en liten stund så gick den upp i varv igen...men den dog inte...SÅ det kanske är automatchoken som spökar? frågan är bara hur man kopplar loss den, eller vad jag skall göra..

Maskinen har gått dryga 100timmar. Ventilerna har jag inte ställt in. Slangen mellan förgasare och luftfilter har jag bytt. Har inte skruvat på blandskruven. Tomgångsskruven kanske jag borde testa också...så tråkigt när det inte är ett uppenbart fel...tacka vet jag gamla bilar som inte hade massa onödig elektronik i sig :)

hoppas att du sov gott :)

Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Pv544

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 4838
  • Total likes: 83
  • Kön: Man
    • Visa profil
Pv544
SV: Linhai 300 2X4 dör när den blir varm
« Svar #20 skrivet: 17 juli 2014 kl. 14:22:31 »
Har du haft detta problem länge eller bara nu när det blivit sommarvarmt?

En del har ju haft problem med kokande bensin i förgasaren eller ånglås, vet inte närmare hur problemet visar sig.
Men tror det blir liksom ett tryck i förgasaren som gör att inte bränslet hamnar där det ska.

Och då är det väl strålningsvärme från cylindern eller avgasröret som orsakar problemen, vilket borde tyda på att den går för varm. För mager blandning ger mer värme.
Så kanske läge att testa skruva lite på blandskruven, skriv gärna upp ditt utgångsläge.

Tror en bra grundinställning är in till botten och 1 1/2 varv utåt.
Och sen prova sig fram lite med ett kvarts eller halvt varav i taget.
Går den för snålt borde stiftet visa det, hur såg stiftet ut som du plockade ur?

Automatchoken borde man kunna koppla ur genom att lossa en kontakt tycker jag. Minns inte riktigt hur det ser ut, kanske inte lika på din heller som på min.
Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad Marko1972

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 18
  • Total likes: 0
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
Marko1972
SV: Linhai 300 2X4 dör när den blir varm
« Svar #21 skrivet: 18 juli 2014 kl. 10:23:49 »
jag har haft problemet i ca.1,5månad, fast det är dom senaste 3veckorna som det har varit såhär. jag skall pilla med blandskruven så fort jag får tid. För nu börjar det bli jobbigt utan fyrhjuling :) stiftet jag plockade ut såg bra ut, lite sotigt men inget annorlunda. Jag hittade kabeln till automatchoken, men det hjälpte föga tyvärr.

Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Marko1972

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 18
  • Total likes: 0
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
Marko1972
SV: Linhai 300 2X4 dör när den blir varm
« Svar #22 skrivet: 19 juli 2014 kl. 00:42:38 »
Var och testade fyrhjulingen förut, och den gick som en klocka. Körde i ca. 15min, kommer tillbaka till garaget, då hör jag hur fläkten till kylaren går igång. (jag har tagit bort strömkabeln till temp givaren) stänger då av motorn och testar att starta igen, men får samma fel som innan. Nu undrar jag ifall det kan vara kylaren som det är knas på? eller om det är CDI boxen som av någon anledning indikerar på att motorn är för varm. Jag kan säga att motorn är inte onormalt varm, jag menar jag kan köra in ett finger i "kylarvattnet" utan att jag bränner mig, tippar på att det är max 60grader. Jag har nu plockat bort cdi boxen och lagt den i frysen över natten som vissa av er rekommenderade. jag börjar snart tro att det är boxen som det är fel på. Och funderar på att beställa en...Men även här så blir jag lite fundersam. Jag surfade efter en box oxh hittade en som kostar 390kr på http://www.tomatrading.se/products_singel.php?artnr=439&bild=&newartnr=9030078&farg=

och en som kostar 969kr på http://www.atvstore.se/butiken/index.php?_a=viewProd&productId=1609

är det samma box? om inte hur kan det skilja så mycket i pris?

nä nu ska jag försöka sova och förhoppningsvis så finns det massor med svar när jag vaknar  ()p natti natti
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Tripod

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1168
  • Total likes: 34
  • Kön: Man
    • Visa profil
Tripod
SV: Linhai 300 2X4 dör när den blir varm
« Svar #23 skrivet: 19 juli 2014 kl. 02:29:37 »
Kom på ett fel jag fick på min Linhai, visserligen i kyla efter regn men i vänster handbroms sitter en liten microbrytare (på undersidan av handtaget). Det är startspärren och den kärvade pga is i den och då gick maskinen inte att starta. För mig hjälpte WD40 och värme.

Du menar alltså att maskinen går bra tills du stänger av den?
Annars skulle jag testa att starta den kall och sen köra runt i lugnt tempo, hålla koll på tempen och sen om den dör. ( valfritt hur långt ifrån hemmet man åker...  ;) )
Om den stannar skulle jag direkt kolla om den har gnista för har den det och inte har misstänt kan det ju inte vara cdi'n utan förmodligen bränslesidan. Har den inte gnista skulle jag gissa på tänspole eller cdi.

Ang cdi så nog skulle jag testa den här http://www.tomatrading.se/products_singel.php?artnr=439
Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Outlander 570 PRO -18
Polaris Sportsman 500 H.O. Forest -11
Polaris Outlaw 500-07 - Såld
Linhai 300 2x4-06 - Såld

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 [2] 3  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Linhai (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Linhai 300 2X4 dör när den blir varm
 


Online just nu.

653 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 698. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info