med andra ord så får jag betydligt bättre vrid från typ 110 och uppåt eftersom han inte backat tändningen?Borde ju göra en rejäl skillnad om min maskin dör vid 6-7000 varv på femman och plockar bort givaren så drar han upp till typ 9000 rpm?Har ni andra moddat om era maskiner och hur stor skillnad blev det och vad blev tophastigheten?
Fast är den inte mappad högre än spärren vetofan vad det ger Alltid bänka Raptor på fyran. Nästan nästan 1:1 i utväxling och inga spärrar.
Du har en poäng där... Jeffeboy kolla din mapp hur han ser ut, sen får du kanske jämföra med mappar från nätet o fylla i där det saknas... Hur går han på fjärdeväxeln? kan du dra han till varvstoppet?
Hade 3-4 mm toe in innan och tyckte maskinen var helt hysterisk på vägen.Har ställt den på ca 1mm toe in och då blev den betydligt bättre.Tror mina framdäck som ser ut som mc hjul (rundade) är en bidragande faktorHar styrdämparen på det hårdaste och på släta fina vägar är det inga problem men så fort man kommer ut på en liten slingrande asfalterad kostig (med lagad asfalt och dyl) så far den över vägen.testade med terränghjul fram och det blev en helt annan maskin men körde dock inte så jättefort