ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Barn Quad & andra ATV's (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: I valet och kvalet mellan två maskiner
Import, sjöfrakter, förtullningar
Spela harpan, kul spel helt enkelt
« föregående nästa »
  • Svara
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: [1]   Gå ned

Författare Ämne: I valet och kvalet mellan två maskiner  (läst 6820 gånger)

Utloggad heddan

  • ATV Nybörjare
  • **
  • Antal inlägg: 5
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
heddan
I valet och kvalet mellan två maskiner
« skrivet: 12 maj 2014 kl. 16:21:20 »
  • Citera
Min nu snart 9 åriga son har en 50cc Loncin sedan han var 3år, så nu börjar det vara dags att införskaffa en större maskin. Den nuvarande har gått klockrent förutom att jag har fått byta lite slangar och luftfilter eftersom gummit inte är av bästa kvalité.
Och då har jag fastnat för dessa två:
http://www.superbilligt.se/atv/atv-offroad-onroad/atv-125cc-loncin-quadsnake-automat-med-backvaxel-1
http://www.blocket.se/lulea/Dinli_110_cc___Prissankt_6000___52323731.htm?ca=1_9&w=3
Vårat krav har varit helautomat med back, elstart och gärna kick. Sedan skall maskinen var så låg och bred som möjligt för att öka stabiliteten.
Jag misstänker att Dinlin har något bättre kvalitet, men jag är inte rädd för att skruva så länge det inte blir motor/växellådshaveri.
Hur ska jag resonera när det gäller 2-takt kontra 4-takt? Sämre bottenvrid på 2-taktarn vid låga varvtal?
Jag läste någon som skrev att Dinlin har ett generalfel på startmotorn där några fjädrar lätt går sönder...
Är Dinlin värd nästan 5000:- till? Självklart vet jag att man får vad man betalar för. Dinlin har jag varit och klämt och kännt på flera ggr, men Loncin måste jag beställa så det blir lite att köpa grisen i säcken.
Eller har ni någon annan modell att rekommendera i denna prisklass och storlek, gärna så Quad-liknande som möjligt?
Ni får gärna ösa skit och beröm över dessa modeller så blir mitt val kanske lite lättare.
Anmäl till moderator   Loggat
Honda TRX500FA -08
Loncin 50CC -09

Utloggad Pv544

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 4838
  • Total likes: 83
  • Kön: Man
    • Visa profil
Pv544
SV: I valet och kvalet mellan två maskiner
« Svar #1 skrivet: 12 maj 2014 kl. 17:12:22 »
  • Citera
Vi har en hyosung 90cc, tvåtakt.

Den gillar mina grabbar starkt och jag tycker det verkar vara fin kvalitet jämfört med kineserna.
Dom kostade runt 20k nya...

Jag gillar ungarnas tvåtaktare, hade en fyrtakt ett tag. Kazuma 150cc... Mkt tråkigare...och med kineskvalitet.

Vi kollade lite på dinli förut, men som du säger så har dom ju haft lite problem. Och sen med deras rekonstruktion så känns det väl en smula osäkert med delar i framtiden och även andrahandsvärdet.

Suzuki lt80 är väl också ett alternativ. Bra grejer men ofta lite dyrare.

Mitt råd är att skippa kineserna och köpa lite bättre, gärna begagnat så blir det lite mer prisvärt.
Och köp skydd till grabben för pengarna du spar in.
Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad heddan

  • ATV Nybörjare
  • **
  • Antal inlägg: 5
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
heddan
SV: I valet och kvalet mellan två maskiner
« Svar #2 skrivet: 12 maj 2014 kl. 21:15:14 »
  • Citera
Jag måste bara rätta mig själv, sonen var 4år när han fick Loncin ATVn. Och nu blir våran andra son 4år i sommar så då tänkte vi låta honom ärva den ATVn.
Och som jag skrev så har jag inga dåliga erfarenheter av Loncin hittills. Sonen kör inte så extremt mycket så jag är nog inte beredd att betala nå mycket över 10.000:- om det då inte är nytt och av lite bättre kvalité. Det handlar mest om att bränna omkring på ängarna nedanför huset och att kunna följa med oss när vi tar en tur med Hondan på skogsbilvägarna i omgivningen. Dinlin var ju faktiskt så stor så man kan ha den som andra ATV åt frun också. Loncinen verkar inte vara speciellt mycket mindre den heller. Och som jag sa tidigare är jag inte rädd för att skruva heller, det är halva nöjet tycker jag...bara det inte blir kostsamma haveri på motor eller låda.
Så just nu lutar det mot en Loncin igen...om ingen här höjer ett varningens finger för just Loncins motor/låda...
Anmäl till moderator   Loggat
Honda TRX500FA -08
Loncin 50CC -09

Utloggad Pv544

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 4838
  • Total likes: 83
  • Kön: Man
    • Visa profil
Pv544
SV: I valet och kvalet mellan två maskiner
« Svar #3 skrivet: 13 maj 2014 kl. 08:17:25 »
  • Citera
Står att den där loncinmaskinen gör 65km/h i maxfart.
35-40 tycker jag räcker gott på en barnmaskin.

Men det går väl att dreva ner, man vill ju att dom ska orka i lägre fart också. Alltså inte bara strypa gasen.

Polaris har ju fina småmaskiner också, 90cc. Kostar ju oftast kring 10 och uppåt.

En beg hyosung brukar dyka upp för 5-7000.

Sen att du inte är rädd att skruva är ju bra, aldrig fel att hålla efter maskinen.
Men en barnmaskin tycker jag ska vara pålitlig och säker, inte för snabb och ha fungerande bromsar och fjädring.

Inte alltid barnen uppskattar missad körning för att maskinen strular, och min uppfattning är att kineserna strular betydligt mer. Men det är vad jag tycker, och känner du mest för en loncin ska du köpa en sån.

Man har väl knappt någon garanti heller på barn/lekmaskiner. Så nyköp är väl inte så tryggt ur den synvinkeln heller.

Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad Mattismarkus

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2193
  • Total likes: 134
  • Kön: Man
    • Visa profil
Mattismarkus
SV: I valet och kvalet mellan två maskiner
« Svar #4 skrivet: 13 maj 2014 kl. 08:31:10 »
  • Citera
jag har en Suzuki 90 cc till ungarna överlägsen kvalite, men tyvärr ingen backväxel
däremot så har jag planer på att sälja suzukin, och köpa en utv till barnen istället.
då kan dom åka med varann å så sitter dom bältade med bur
då är det samma sak där polaris har en som går lös på 50000kr sen finns det en kina 150cc för ca 22000kr med loncin motor.
jag har en liten 70cc loncin problemet med den är lager i bakaxeln samt bakbromsen motorn går som en klocka.
har även loncin motor i snöslungan och den går bra. så själva motorerna verkar funka bra, det är det runtomking som faller sönder.

men det går inte o jämföra suzukin med loncinen...
suzukin har mkt bättre fjädring bra lättanvända bromsar och mkt stadigare o stabilare...
Anmäl till moderator   Loggat
TGB1000LTX T3 beställd kommer utrustas med band samt IronBaltic V plog gen 2
TGB 600 med servo 580 mil  såld
Kör en Wildcat Trail 700 för tillfället såld
Honda rubicon 500 som bruksmaskin såld
Gick från kvalitetsmaskiner till en TGB 1000 såld
Har en king quad 750 2014 med extra allt såld
King quad 750-12 utan servo Farsans
Suzuki 90cc såld
Honda TRX420FPM-12 såld
Honda TRX500FPE - 13 såld
Yamaha (dresel) Grizzly 700 såld
TGB 450 såld
Linhai 300 såld

Utloggad composite wizard

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 162
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Tvåtakt såklart!
    • Visa profil
    • Blogg
composite wizard
SV: I valet och kvalet mellan två maskiner
« Svar #5 skrivet: 13 maj 2014 kl. 08:35:04 »
  • Citera
Jag skulle personligen välja Dinlin alla gånger.

Tvåtakts-motorn på den verkar vara en variant av Minarellis liggande motor som återfinns på en mängd scootrar vilket gör att eftermarknadsutbudet på motordelar är ENORMT. Brukar själv ta delar härifrån:
http://www.scooter-attack.com/shop/#!/en/Yamaha/Jog-R-50-AC-air/
Startmotorn kostar bara några hundringar och är lätt att byta, så den skulle jag inte bekymra mej om så mycket.

Sedan erbjuder tvåtaktarna några fördelar mot fyrtaktarna då den tidigare nämnda är i princip helt underhållsfri, har bättre gasrespons, är lättare, och har stort trimpotential om inte originaleffekten räcker till -vilket brukar komma emot i takt med att barnen växer.
Avsaknaden av vridmoment på låga varv hos tvåtaktaren löser man enkelt genom att bestycka om variatorernas tillslagsvarvtal, växlingsvarvtal mm.
En Atv i denna storlek behöver inte ha så hög topphastighet då det korta axelavståndet i regel gör den nervös i högre hastighter, fast till minarellimotorn finns andra utväxlingar att tillgå om Dinlins fart mot förmodan inte skulle räcka till.

Grannen tröttnade på att meka deras Loncin och sålde den för att den allt som oftast behövde underhåll i någon form och som Pv544 skrev är det surt för barnen att stå och vänta medan pappa "ska bara.." innan de kan köra.

Mina barn kör förvisso en gammal Dinli 50-kubikare från nångång på 90-talet, men den har varit ett under av driftsäkerhet förutom då mina egna modifieringar förstås  :)
Rent mekaniskt är det enda jag behövt göra på den under tre års hårt användande, att sätta en ny skruv av dom två som håller bromsoket på plats.

Om tillgången på originaldelar känns osäker finns det snarlika delar på andra motsvarande maskiner som en normalhändig ändå kan få att passa.

Kolla gärna projekttråden.
Anmäl till moderator   Loggat
Har ingen utrustning att skryta om.

Utloggad heddan

  • ATV Nybörjare
  • **
  • Antal inlägg: 5
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
heddan
SV: I valet och kvalet mellan två maskiner
« Svar #6 skrivet: 13 maj 2014 kl. 08:48:05 »
  • Citera
Ni har helt rätt, 30km/h räcker gott och väl...
Bromsarna har jag inte upplevt vara några problem med, men däremot fjädringen på 50 kubikaren är ju inte dimensionerade för ett barn på 20-30kg, den är mer anpassad för mina 100 pannor.
Och jag har alltid resonerat tidigare att det lönar sig med kvalité i längden. Men Loncinen har faktiskt fått mig se att det finns billiga saker som inte fungerar allt för dåligt...
Blocket är bra men jag och min son har inte ro att vänta på att det dyker upp något bra där, och speciellt här i norra Sverige kan man ibland få vänta länge om man inte vill åka 20-30 mil enkel resa...då är det bekvämt att köpa nytt...
Men om jag gör en kovändning och tittar på märkesmaskiner så är Can-ams DS90X väldigt intressant...men då pratar vi om helt andra pengar, men frågan är om det i slutändan blir billigare om man räknar in andrahandsvärde osv...har sett begagnade för dryga 20.000:-
Hur står sig Can-am mot andra stora märken (Honda, Suzuki, Yamaha osv...)?
Anmäl till moderator   Loggat
Honda TRX500FA -08
Loncin 50CC -09

Utloggad MikeLeaf

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 396
  • Total likes: 6
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
MikeLeaf
SV: I valet och kvalet mellan två maskiner
« Svar #7 skrivet: 13 maj 2014 kl. 09:43:16 »
  • Citera
Mina grabbar är 8 och 10 köpte en Loncin 150 Offroad till dom  ny i butik i somras, den var sänkt från 13995:- till 9995:-. Då var den hopmonterad . leveransservad och provkörd.

Måste säga att vi är väldigt nöjda med den maskinen , den gör 30 med gasskruven inskruvad. 
Den tål ju förare upp till 90 kg så dom kan säkert ha den en bra bit upp i tonåren har jag tänkt
 
Startar alltid direkt , inga problem har vi haft alls. Bara att köra och den har gått en hel del.

Dock har den ingen back.

Tittade en del på begagnade maskiner men de flesta var helt slutkörda , hitatde inget i 5-7000 kronor som var ok
och 10 var min maxgräns.


« Senast ändrad: 13 maj 2014 kl. 09:45:13 av MikeLeaf »
Anmäl till moderator   Loggat
CF Moto  500 Black Edition -13
Loncin Offroad  150 -13

Utloggad Mattismarkus

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2193
  • Total likes: 134
  • Kön: Man
    • Visa profil
Mattismarkus
SV: I valet och kvalet mellan två maskiner
« Svar #8 skrivet: 13 maj 2014 kl. 09:56:57 »
  • Citera
can ams ds 90 ser helgrym ut riktigt bred o stadig, samt även backväxel.
kollade på en sån i somras
Anmäl till moderator   Loggat
TGB1000LTX T3 beställd kommer utrustas med band samt IronBaltic V plog gen 2
TGB 600 med servo 580 mil  såld
Kör en Wildcat Trail 700 för tillfället såld
Honda rubicon 500 som bruksmaskin såld
Gick från kvalitetsmaskiner till en TGB 1000 såld
Har en king quad 750 2014 med extra allt såld
King quad 750-12 utan servo Farsans
Suzuki 90cc såld
Honda TRX420FPM-12 såld
Honda TRX500FPE - 13 såld
Yamaha (dresel) Grizzly 700 såld
TGB 450 såld
Linhai 300 såld

Utloggad heddan

  • ATV Nybörjare
  • **
  • Antal inlägg: 5
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
heddan
SV: I valet och kvalet mellan två maskiner
« Svar #9 skrivet: 13 maj 2014 kl. 10:19:23 »
  • Citera
Jag har också tittat på Loncins 150cc Offroad, den går nu också att få tag i för strax under 10000:-, Loncin verkar ta ut mycket mindre effekt ur sin 150cc än många andra noname-tillverkare. Vilket borde tyda på större marginaler och bättre hållbarhet. Bara synd att den inte har back, annars hade jag nog redan beställt den.
Can-ams DS90X är ju rågrymm, med en sådan så blir jag avundsjuk på sonen. Och den har allt det jag/sonen önskar. Frågan är om man har en sådan i 10-15år så kanske den har billigare totalekonomi än en billig kines...den lär ju gå att sälja för en hyffsad peng också.
Anmäl till moderator   Loggat
Honda TRX500FA -08
Loncin 50CC -09

Utloggad MikeLeaf

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 396
  • Total likes: 6
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
MikeLeaf
SV: I valet och kvalet mellan två maskiner
« Svar #10 skrivet: 13 maj 2014 kl. 11:03:25 »
  • Citera
Citat från: heddan skrivet 13 maj 2014 kl. 10:19:23
Jag har också tittat på Loncins 150cc Offroad, den går nu också att få tag i för strax under 10000:-, Loncin verkar ta ut mycket mindre effekt ur sin 150cc än många andra noname-tillverkare. Vilket borde tyda på större marginaler och bättre hållbarhet. Bara synd att den inte har back, annars hade jag nog redan beställt den.
Can-ams DS90X är ju rågrymm, med en sådan så blir jag avundsjuk på sonen. Och den har allt det jag/sonen önskar. Frågan är om man har en sådan i 10-15år så kanske den har billigare totalekonomi än en billig kines...den lär ju gå att sälja för en hyffsad peng också.

Själva storleken på maskinen är ju rätt viktigt (inte motorstorlek)  den 125:an tycker jag spontant känsn lite liten om Du ska tänka ett par år framåt?  Dom växer ju så det knakar.

Mått 93x95x144cm sitthöjd 68 cm. 

Min 150 är  90x103x168 sitthöjd 74 cm.

På Superbilligt är det väl denna som är jämförbar i storlek om Du är sugen på att köpa därifrån

http://www.superbilligt.se/atv/atv-150cc-ranger-automat-1

« Senast ändrad: 13 maj 2014 kl. 11:05:46 av MikeLeaf »
Anmäl till moderator   Loggat
CF Moto  500 Black Edition -13
Loncin Offroad  150 -13

Utloggad heddan

  • ATV Nybörjare
  • **
  • Antal inlägg: 5
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
heddan
SV: I valet och kvalet mellan två maskiner
« Svar #11 skrivet: 13 maj 2014 kl. 12:26:55 »
  • Citera
Jo jag har tittat på den också. Den har även växelspak och inte fotväxel som jag tror är ett plus. Och kickstart vilket är bra när batteriet är slut, som händer allt för ofta.
Jo jag har bara tittat på fysisk storlek, så låg och bred som möjligt har varit mina krav. Motorn upplever jag ofta är i största laget på de flesta Barn-ATV jag har provat... 50kubikaren vi har tycker jag går farligt fort t.o.m. för mig själv...
Min ämnesrubrik om 2 maskiner har nu nog utökats till närmare 10st att välja mellan...
Anmäl till moderator   Loggat
Honda TRX500FA -08
Loncin 50CC -09

  • Svara
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: [1]   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Barn Quad & andra ATV's (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: I valet och kvalet mellan två maskiner
 


Online just nu.

130 gäster, 1 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
gixxsu
Flest online idag: 326. Flest online någonsin: 1428 ( 3 augusti 2022 kl. 09:05:40)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
  • Jennil: Hej någon som har plast kåpor till suzuki lt250r? Helst 1986? Men funkar mellan 85-92 maila mig isåfall, ultra_jens@hotmail.com
    18 februari 2023 kl. 09:40:29
  • Mrhandsome: Tja, har två Suzuki Lt-f4wd (250cc) som jag säljer i delar om du söker något kan ni nå mig på hv.alexandersson@gmail.com eller 0709955029
    3 januari 2023 kl. 21:41:56
  • Grusbus: Någon som vet var man hittar en sprängskiss på Outlander 570 -18 så man ser hur vinschen är monterad?
    30 december 2022 kl. 17:06:41
  • Grusbus: Hej
    30 december 2022 kl. 15:56:40
  • klant: Hej ,har en Cf moto 800 2016 letar efter exra uttag för ljusramp.vad sitter den?
    27 november 2022 kl. 15:13:49
  • Mrhandsome: Hej, är det någon som har en reservdelsmotor till en Suzuki lt-f 250 eller 300 eller bara motorblocken så köper ja dom gärna mvh Hugo Ni kan maila mig på hv.alexandersson@gmail.com
    26 november 2022 kl. 22:57:26
  • Emgyll: Hej! Har köpt en Viarelli 550 gtx som är svårstartad kall såg att nån haft liknande problem och undrar ifall någon kommit på nått med felet? Och va är dom vanliga felen folk haft med dom? :)
    7 november 2022 kl. 23:02:27
  • Bibbi: Har ett problem med min polaris sportsman 500 -12. Bränsleslangen verkar ha släppt .den läcker bensin (dropp). Har skruvat bort en hel del för att komma åt men är ändå extremt trångt för att se vart den ska sitta på förgasarn förmodar jag. Dessutom hur kommer man åt till att byta tändstift.
    23 oktober 2022 kl. 16:36:01
  • Bibbi: Hej
    23 oktober 2022 kl. 16:32:04
  • Jote: hej låst växel låda  5 ans växel på en ODES 400 kubik tipps på åtgärd + växelknappen på retur funkar inte växel motorn går bara åt ett håll tog bort och provade
    15 oktober 2022 kl. 16:06:27
  • Mrhandsome: Hej är det någon som har någon defekt fyrhjuling som är till salu alltid smidiga affärer Maila mig på hv.alexandersson@gmail.com
    25 september 2022 kl. 10:38:08
  • Mrhandsome: Hej, är det någon som har en Reservdelsmaskin  Suzuki LT250 till salu det behöver inte sitta en motor i och den kan va i hur dåligt skick som helst maila mig på hv.alexandersson@gmail.com
    25 september 2022 kl. 10:35:52
  • Philip_M: Säkert en självklar fråga för många. Ska dreva upp min kinahjuling till 15 kugg fram (sitter 14 orginal). Det enda drevet jag hittat med samma axel dimension är ett 15 kugg till en 428 kedja. Kan detta funka till en 520 kedja? Eller släpper kedjan? Har inte fått drevet än så inte kunnat mäta. Tack för svar
    4 september 2022 kl. 10:15:48
  • tåsta: polaris sportsman 400
    13 augusti 2022 kl. 15:32:19
  • Pelle77: Hej har en grizzly 700 eps -15. Ställde in den i garaget och 2 dagar efter skulle jag starta den. Då går motorn runt men får fellod Er_1 och bränslepump startar ej och tror  inte jag har gnista hellrr. Byttbatteri och kollat att pumpen går genom bygling av relä.  Vad  tror ni?
    4 augusti 2022 kl. 19:40:42
  • Mathiast: Tjena! Köpte mig en 450 2008a för två veckor sen, idag hade jag lite tid över så passade på att byta olja + filter, allt gick vägen tills jag skulle provköra efteråt. Två skruvar sa hejdå och ville inte vara med längre, de på luckan till oljefiltret, ena går nog att ta bort med polygrip men den andra den ända ”långa” bulten gick av läääängst in, har kanske 20-50mm kvar av bulten längst in och andra änden sköt ut. Några tips på att få ut den längre bulten smidigt? Eller är de bara till att riva hela skiten
    29 maj 2022 kl. 20:03:02
  • Mrhandsome: Maila mig på hv.alexandersson@gmail.com
    24 maj 2022 kl. 21:11:38
  • Mrhandsome: Hej, är det någon som har en Reservdelsmaskin  Suzuki LT250 till salu det behöver inte sitta en motor i och den kan va i hur dåligt skick som helst mvh Hugo
    24 maj 2022 kl. 21:10:48
  • Thony: Citera
    Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️

    19 april 2022 kl. 12:53:47
  • Bora: Hej har en pgo x rider äldre där kablarna lossade från CDi fem stycken vet någon hu dom sitter sv/röd ,röd,grå,blå,blå/gul tacksam för hjälp
    10 april 2022 kl. 17:31:46
  • Fredrikth: Hallå! Lyckades dra på mig en liten specialare, yamaha raptor med en r1 motor på :D haft lite strul med förgasarna och nu vill den inte gå alls.. motorn dör om man nuddar gas. (Okunnig som fan) någon som vet vad det kan bero på?
    31 mars 2022 kl. 03:15:45
  • Högdahl: Hmm kolla ebay inom EU eller googla typ " Yamaha parts EU" men vet ej om det skiljer mycket i pris
    9 mars 2022 kl. 16:07:03
  • pellle87: Finns det nån bra EU sida för oem yamaha delar? eller måste man gå via yamaha center?
    26 februari 2022 kl. 16:44:46
  • Bamsefarsan: Jag vill köpa en begagnad can-am outlander xmr 1000r , har du en du vill sälja? joakim.nyholm@icloud.com
    25 februari 2022 kl. 21:39:43
  • Mrhandsome: Är det nån som har en cdi box till en Kawasaki kvf 400 2001 isåfall mejla mig på hv.alexandersson@gmail.com
    25 januari 2022 kl. 17:34:50
  • Emil88: Någon som hade kunnat hjälpa mig?
    25 januari 2022 kl. 16:45:11
  • Högdahl: Du har en symbol där du kan bifoga bilder i
    24 januari 2022 kl. 20:05:37
  • DunderBrass: Hur fasen lägger man upp bilder i sin tråd? Använder mobil.
    24 januari 2022 kl. 01:18:21
  • Mrhandsome: Ifall ni har någon defekt fyrhjuling kan ni mejla mig på hv.alexandersson@gmail.com
    15 januari 2022 kl. 17:17:53
  • Mrhandsome: Hej är det någon som har någon defekt fyrhjuling som är till salu mvh Hugo
    15 januari 2022 kl. 10:13:28
  • stroma: Hej! är det någon som åker access 450 här?
    14 januari 2022 kl. 10:48:05
  • sklir: hej ska byta växellådsolja på hisun 500 vart tömmer man och fyller på ???
    9 januari 2022 kl. 11:46:07
  • matte711: Goes 520
    29 december 2021 kl. 19:46:46
  • Jupiter: Här va de livat. 😁
    11 november 2021 kl. 20:08:55
  • Larsa570: POLARIS 570 FRÅN 2018
    6 november 2021 kl. 12:03:34
  • Tobbe85a: Servo
    3 oktober 2021 kl. 16:22:53
  • vretstorpsbo: Hej Jag har ett suzuki 250 projekt som behöver delar. Någon som vet om det finns någon atv - skrot ? Det är bl a en gaffel till bakre kardanknut som saknas. Till att börja med.... En verkstadshandbok vore också bra!
    30 september 2021 kl. 15:34:47
  • Vippen: Hej! Jag har en 125cc fyrhjuling som går på högsta varv när jag startar den.. måste ha choken helt öppen för att få igång den, kan inte göra något för att få ner varvandet.. har testat vrida på bränsle/luft skruven men inget händer, det är en trottelförgasare. Snälla hjälp då jag vill få den att gå bra innan vintern, mvh Ville
    29 september 2021 kl. 01:00:52
  • Limme: Tjena ja va ute å körde min fyrhjuling och sen så stanna den av den böööuuhhh sen dog den och ja kolla så ja int råka he på killswitchen men de va de ej och sen kolla ja om den hade nå gnista och nej det hade den ej ja ha kolla cdin och den får ström till den 13volt och sen kolla ja spolen och de ja gjorde va att ja satt röd på spolens fäste asså coilen och satt den svarta där kabeln gå in ti spolen där den svartvita å den gröna som är fast lödad i en liten pinne och då visa multin 0.1 ti 0.2. Äre statorn som ä trasig?
    27 september 2021 kl. 20:53:24
Import, sjöfrakter, förtullningar
Spela harpan, kul spel helt enkelt
  • SMF 2.0.18 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder
    SimplePortal 2.3.7 © 2008-2023, SimplePortal | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info