ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Dinli (Moderatorer: Onlyhenke, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Dinli centhor 800 EFI-T3 // Hur man tar bort fartspärr!!
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: [1] 2 3  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Dinli centhor 800 EFI-T3 // Hur man tar bort fartspärr!!  (läst 13823 gånger)

Utloggad Boiboi

  • ATV Nybörjare
  • **
  • Antal inlägg: 2
  • Total likes: 0
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
Boiboi
Dinli centhor 800 EFI-T3 // Hur man tar bort fartspärr!!
« skrivet: 25 april 2014 kl. 10:38:20 »
Hejsan! Tänkte skriva lite till andra som har köpt eller tänkt köpa T3:an...hur man får den att gå som satan ska jag reda ut här. Jag köpte en nyss,förra veckan faktiskt och har redan ryckt ur skiten som bromsar loket till 45 ca. Strypet består av en metalldistans i primärvariatorn och inget annat. Folk pratar om elektronisk spärr hit å dit...glöm det nu!!
Man skruvar först bort fotstödet och plasten runt variatorsidan...en del massa små skruv och några bultar till fotstödet måste tas bort för att komma åt variatorkåpans alla skruvar. Sen tar man bort alla dessa skruvarna runt kåpan...ta loss kåpan och var rädd om gummipackningen som sitter bakom. Sen är variatorerna framme! Koncentrera er sedan på primären fram. Släpp på det yttre skyddet och fästet för variatorns stödlager,sitter med tre skruv runt variatorn. Sedan drar du i den hårt men försiktigt utåt,kan sitta lite då en hylsa på variatorn går in ett stödlager med stor precision och var rädd om lagret och oljetätningen i lagerfästet så man inte bryter i fästet. Helt plötsligt släpper det bara så var lite beredd bakåt. Sedan är variatorn helt ren. Släpp på centrumbulten med en mutterknack,typ trycklufts eller en elektrisk man byter däck med...den sitter som satan så gör inga försök med något annat!! Bulten är dessutom fingängad och limmad med loctite och ska så vara igen när detta skruvas tillbaks igen. När bulten är ur så ta bort den yttre delen av variatorn,håll fast tryckplattan med skivan mot remmen med båda händerna. Risk finns om man inte gör detta är att de delas och alla viktrullar åker ut på golvet överallt och blir skitiga...inte bra!! Sådär...nu är yttre delen på variatorn borta och där ser ni vad ni ska ta bort...en stor tung skinande distans i stål,ett enkelt rör som sitter mellan halvorna. Ta bort den försiktigt och kasta den åt H-vete...eller varför inte ha den till prydnad på hyllan att visa polarna när ni dricker öl. Den här prylen gör att halvorna inte kan gå ihop över en viss gräns och när man når 45 bottnar halvorna mot denna. Se där...nu är det fixat!!! Skruva tillbaks allt nu i omvänd ordning. Tänk bara på att göra rent bult och centrumhålet med gängen på variatorn från gamla rester utav loctite. Ha sedan på ny loctite när ni skruvar ihop variatorn igen. Använd mutterknacken även här så sitter bulten stenhårt och finns ingen risk att den släpper efter ett tag med total katastrof som följd!! Tänk att inte ha 100 kg inställt bara...40-50 kg räcker då det är både lim och fingäng.
När maskinen är ihop igen så ska ni få se på skillnad A LA GRANDE!! Jävlar i London vilket blåååås det blir för denna maskin har potential i motorn på 750 cc och ett 7-jäkla vridmoment som är långt mer än godkänt!=) Lycka till nu med skruvandet och ha sedan en TOTALT ny maskin som går som ett trimmat lok!=) :headbang:

Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad skogsbonne

  • If you don't like loggers, try to wipe your ass with plastic
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2888
  • Total likes: 625
  • Kön: Man
    • Visa profil
skogsbonne
SV: Dinli centhor 800 EFI-T3 // Hur man tar bort fartspärr!!
« Svar #1 skrivet: 25 april 2014 kl. 11:12:37 »
varför köper man en traktor reggad om man ändå ska göra den 100 % olaglig och den är ju dessutom dyrare i inköp?
Anmäl till moderator   Loggat
Can-am Outlander 650 Pro -19
Polaris Rzr Xp 1000 Turbo -18
Can-am Renegade 1000R xmr -17

Avestavagnen 4.2 H


Sålda
Yamaha Grizzly 700 Le Pro -13
Can-am Renegade 1000 xxc -15
Yamaha Grizzly 700 Eps -11
Sprint 150 cc kina skit
Yamaha Raptor 700 - 07
Can-am Outlander 1000 Xtp - 13
Yamaha Yfz 450 - 04
Smc Wildcat 500 med 600 Yamaha motor -10
Polaris outlaw 500 -06
Yamaha Raptor 700 -08
Yamaha Yfz 450 - 07
Yamaha Grizzly 350 -08
Arctic cat 400 -07

Utloggad Atheos

  • *Quad Riders Sweden*
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 489
  • Total likes: 137
  • Kön: Man
  • Yamaha Raptor 700R SE 2014
    • Visa profil
Atheos
SV: Dinli centhor 800 EFI-T3 // Hur man tar bort fartspärr!!
« Svar #2 skrivet: 25 april 2014 kl. 11:36:53 »
Citat från: skogsbonne skrivet 25 april 2014 kl. 11:12:37
varför köper man en traktor reggad om man ändå ska göra den 100 % olaglig och den är ju dessutom dyrare i inköp?

chansning här, men det kanske beror på avskrivningsregler.
Anmäl till moderator   Loggat

2014 Yamaha Raptor 700R SE "Midnight Blue"
DMC Force 4 duals, FCI with box, PC5 With Auto tune,
HotCams stage 2, 11:1 piston, 15T/37T,
TM Works case saver, ASV F3 levers, ProArmor killswitch,
Nerf Bars Pro Peg Alba Pro Elite, Streamline steering stabilizer,
Miedl Quadlights, Koso RX1n, PowerMadd handguards

Braaap!

Utloggad Ulmersmyg

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 68
  • Total likes: 0
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
Ulmersmyg
SV: Dinli centhor 800 EFI-T3 // Hur man tar bort fartspärr!!
« Svar #3 skrivet: 25 april 2014 kl. 12:19:25 »
Citat från: Atheos skrivet 25 april 2014 kl. 11:36:53
chansning här, men det kanske beror på avskrivningsregler.
Dinlitrimmaren borde kanske upplysa att inga försäkringar gällerom en olycka skulle hända. Måste ju kännas skönt att ha ett ett skadeståndskrav kanske på flera miljoner. Bara för att tjäna några tusenlappar om året. Bara hoppas att man inte möter en sådan idiot på allmän väg. Det är min uppfattningi denna frågan :help:
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad TheJo

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 365
  • Total likes: 29
  • Kön: Man
  • Sportgubbe 800
    • Visa profil
TheJo
SV: Dinli centhor 800 EFI-T3 // Hur man tar bort fartspärr!!
« Svar #4 skrivet: 25 april 2014 kl. 16:55:59 »
Tycker det är roligt när folk förklarar och gör guider.  ()p
Men titta gärna på andra guider här på forumet.
Så kanske du får tips på hur du ska få till lite mer struktur i din text.

Sen skadar det aldrig med några bilder.  ()p
Anmäl till moderator   Loggat
"Rätt vad de e så har man en 700-kubikare. Då e man ju kung igen!"

Utloggad ahoj

  • Livsnjutare
  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 163
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
ahoj
SV: Dinli centhor 800 EFI-T3 // Hur man tar bort fartspärr!!
« Svar #5 skrivet: 25 april 2014 kl. 21:52:50 »
Bra initiativ med denna guide, men lite bilder hade inte skadat.

Vad det gäller moralpredikan,  det även inte mer olagligt å ta bort hastighetsspärr på en traktorreggad atv än strypningen på en mc-reggad atv? I så fall känns det som någon just idiotförklarat majoriteten av alla som åker vägreggad fyris.
Anmäl till moderator   Loggat
--
Jocke

http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=50947.0

Utloggad skogsbonne

  • If you don't like loggers, try to wipe your ass with plastic
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2888
  • Total likes: 625
  • Kön: Man
    • Visa profil
skogsbonne
SV: Dinli centhor 800 EFI-T3 // Hur man tar bort fartspärr!!
« Svar #6 skrivet: 25 april 2014 kl. 22:18:57 »
en mc reggad är det ju inte lika lätt att öka fast med men med en traktor som få gå 45 och den gör 100 så är det ju rätt uppenbart, den kostar dessutom mer så förstår inte vitsen  :dntknow:
Anmäl till moderator   Loggat
Can-am Outlander 650 Pro -19
Polaris Rzr Xp 1000 Turbo -18
Can-am Renegade 1000R xmr -17

Avestavagnen 4.2 H


Sålda
Yamaha Grizzly 700 Le Pro -13
Can-am Renegade 1000 xxc -15
Yamaha Grizzly 700 Eps -11
Sprint 150 cc kina skit
Yamaha Raptor 700 - 07
Can-am Outlander 1000 Xtp - 13
Yamaha Yfz 450 - 04
Smc Wildcat 500 med 600 Yamaha motor -10
Polaris outlaw 500 -06
Yamaha Raptor 700 -08
Yamaha Yfz 450 - 07
Yamaha Grizzly 350 -08
Arctic cat 400 -07

Utloggad ahoj

  • Livsnjutare
  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 163
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
ahoj
SV: Dinli centhor 800 EFI-T3 // Hur man tar bort fartspärr!!
« Svar #7 skrivet: 25 april 2014 kl. 22:24:38 »
Citat från: skogsbonne skrivet 25 april 2014 kl. 22:18:57
en mc reggad är det ju inte lika lätt att öka fast med men med en traktor som få gå 45 och den gör 100 så är det ju rätt uppenbart, den kostar dessutom mer så förstår inte vitsen  :dntknow:

Billigare i försäkring,  får köra på allmän väg,  lättare att göra avdrag för...  Inte lika lätt å åka fast,  nej kanske inte.  Men lika olagligt likväl?
Anmäl till moderator   Loggat
--
Jocke

http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=50947.0

Utloggad CrozOver

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1987
  • Total likes: 40
  • Kön: Man
  • Honda TRX500FE
    • Visa profil
CrozOver
SV: Dinli centhor 800 EFI-T3 // Hur man tar bort fartspärr!!
« Svar #8 skrivet: 25 april 2014 kl. 22:36:28 »
Det är ju lag  att ha den där fjantiga sadeln på en T3 reggae ATV.
En stor nackdel!
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad skogsbonne

  • If you don't like loggers, try to wipe your ass with plastic
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2888
  • Total likes: 625
  • Kön: Man
    • Visa profil
skogsbonne
SV: Dinli centhor 800 EFI-T3 // Hur man tar bort fartspärr!!
« Svar #9 skrivet: 25 april 2014 kl. 22:44:29 »
nej man behöver inte ha stol på traktor reggade.

Visst lika olagligt men man åker ju oftast inte fast med mc reggade maskiner
Anmäl till moderator   Loggat
Can-am Outlander 650 Pro -19
Polaris Rzr Xp 1000 Turbo -18
Can-am Renegade 1000R xmr -17

Avestavagnen 4.2 H


Sålda
Yamaha Grizzly 700 Le Pro -13
Can-am Renegade 1000 xxc -15
Yamaha Grizzly 700 Eps -11
Sprint 150 cc kina skit
Yamaha Raptor 700 - 07
Can-am Outlander 1000 Xtp - 13
Yamaha Yfz 450 - 04
Smc Wildcat 500 med 600 Yamaha motor -10
Polaris outlaw 500 -06
Yamaha Raptor 700 -08
Yamaha Yfz 450 - 07
Yamaha Grizzly 350 -08
Arctic cat 400 -07

Utloggad CrozOver

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1987
  • Total likes: 40
  • Kön: Man
  • Honda TRX500FE
    • Visa profil
CrozOver
SV: Dinli centhor 800 EFI-T3 // Hur man tar bort fartspärr!!
« Svar #10 skrivet: 25 april 2014 kl. 22:52:32 »
Citat från: skogsbonne skrivet 25 april 2014 kl. 22:44:29
nej man behöver inte ha stol på traktor reggade.

Visst lika olagligt men man åker ju oftast inte fast med mc reggade maskiner

Så har det varitiallafall!
« Senast ändrad: 25 april 2014 kl. 22:54:04 av CrozOver »
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad skogsbonne

  • If you don't like loggers, try to wipe your ass with plastic
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2888
  • Total likes: 625
  • Kön: Man
    • Visa profil
skogsbonne
SV: Dinli centhor 800 EFI-T3 // Hur man tar bort fartspärr!!
« Svar #11 skrivet: 25 april 2014 kl. 22:54:29 »
Honda tolka lagen fel, det är ju fjädrarna sits för man har ju dämpare både fram och bak  ()p
Anmäl till moderator   Loggat
Can-am Outlander 650 Pro -19
Polaris Rzr Xp 1000 Turbo -18
Can-am Renegade 1000R xmr -17

Avestavagnen 4.2 H


Sålda
Yamaha Grizzly 700 Le Pro -13
Can-am Renegade 1000 xxc -15
Yamaha Grizzly 700 Eps -11
Sprint 150 cc kina skit
Yamaha Raptor 700 - 07
Can-am Outlander 1000 Xtp - 13
Yamaha Yfz 450 - 04
Smc Wildcat 500 med 600 Yamaha motor -10
Polaris outlaw 500 -06
Yamaha Raptor 700 -08
Yamaha Yfz 450 - 07
Yamaha Grizzly 350 -08
Arctic cat 400 -07

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: [1] 2 3  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Dinli (Moderatorer: Onlyhenke, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Dinli centhor 800 EFI-T3 // Hur man tar bort fartspärr!!
 


Online just nu.

853 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 896. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
  • Jennil: Hej någon som har plast kåpor till suzuki lt250r? Helst 1986? Men funkar mellan 85-92 maila mig isåfall, ultra_jens@hotmail.com
    18 februari 2023 kl. 09:40:29
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info