Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Dinli centhor 800 EFI-T3 // Hur man tar bort fartspärr!!  (läst 9038 gånger)

Utloggad Boiboi

Dinli centhor 800 EFI-T3 // Hur man tar bort fartspärr!!
« skrivet: 25 april 2014 kl. 10:38:20 »
Hejsan! Tänkte skriva lite till andra som har köpt eller tänkt köpa T3:an...hur man får den att gå som satan ska jag reda ut här. Jag köpte en nyss,förra veckan faktiskt och har redan ryckt ur skiten som bromsar loket till 45 ca. Strypet består av en metalldistans i primärvariatorn och inget annat. Folk pratar om elektronisk spärr hit å dit...glöm det nu!!
Man skruvar först bort fotstödet och plasten runt variatorsidan...en del massa små skruv och några bultar till fotstödet måste tas bort för att komma åt variatorkåpans alla skruvar. Sen tar man bort alla dessa skruvarna runt kåpan...ta loss kåpan och var rädd om gummipackningen som sitter bakom. Sen är variatorerna framme! Koncentrera er sedan på primären fram. Släpp på det yttre skyddet och fästet för variatorns stödlager,sitter med tre skruv runt variatorn. Sedan drar du i den hårt men försiktigt utåt,kan sitta lite då en hylsa på variatorn går in ett stödlager med stor precision och var rädd om lagret och oljetätningen i lagerfästet så man inte bryter i fästet. Helt plötsligt släpper det bara så var lite beredd bakåt. Sedan är variatorn helt ren. Släpp på centrumbulten med en mutterknack,typ trycklufts eller en elektrisk man byter däck med...den sitter som satan så gör inga försök med något annat!! Bulten är dessutom fingängad och limmad med loctite och ska så vara igen när detta skruvas tillbaks igen. När bulten är ur så ta bort den yttre delen av variatorn,håll fast tryckplattan med skivan mot remmen med båda händerna. Risk finns om man inte gör detta är att de delas och alla viktrullar åker ut på golvet överallt och blir skitiga...inte bra!! Sådär...nu är yttre delen på variatorn borta och där ser ni vad ni ska ta bort...en stor tung skinande distans i stål,ett enkelt rör som sitter mellan halvorna. Ta bort den försiktigt och kasta den åt H-vete...eller varför inte ha den till prydnad på hyllan att visa polarna när ni dricker öl. Den här prylen gör att halvorna inte kan gå ihop över en viss gräns och när man når 45 bottnar halvorna mot denna. Se där...nu är det fixat!!! Skruva tillbaks allt nu i omvänd ordning. Tänk bara på att göra rent bult och centrumhålet med gängen på variatorn från gamla rester utav loctite. Ha sedan på ny loctite när ni skruvar ihop variatorn igen. Använd mutterknacken även här så sitter bulten stenhårt och finns ingen risk att den släpper efter ett tag med total katastrof som följd!! Tänk att inte ha 100 kg inställt bara...40-50 kg räcker då det är både lim och fingäng.
När maskinen är ihop igen så ska ni få se på skillnad A LA GRANDE!! Jävlar i London vilket blåååås det blir för denna maskin har potential i motorn på 750 cc och ett 7-jäkla vridmoment som är långt mer än godkänt!=) Lycka till nu med skruvandet och ha sedan en TOTALT ny maskin som går som ett trimmat lok!=) :headbang:


Inloggad skogsbonne

SV: Dinli centhor 800 EFI-T3 // Hur man tar bort fartspärr!!
« Svar #1 skrivet: 25 april 2014 kl. 11:12:37 »
varför köper man en traktor reggad om man ändå ska göra den 100 % olaglig och den är ju dessutom dyrare i inköp?
Polaris Rzr Xp 1000 Turbo -18
Can-am Renegade 1000R xmr -17
Yamaha Grizzly 700 Le Pro -13


Avestavagnen 4.2 H

Can-am Renegade 1000 xxc -15 såld
Yamaha Grizzly 700 Eps -11 såld
Sprint 150 cc kina skit såld
Yamaha Raptor 700 - 07 såld
Can-am Outlander 1000 Xtp - 13 såld
Yamaha Yfz 450 - 04 såld
Smc Wildcat 500 med 600 Yamaha motor -10 såld
Polaris outlaw 500 -06 såld
Yamaha Raptor 700 -08 såld
Yamaha Yfz 450 - 07 såld
Yamaha Grizzly 350 -08 såld
Massey ferguson 400(arctic cat) såld - 07

Utloggad Atheos

SV: Dinli centhor 800 EFI-T3 // Hur man tar bort fartspärr!!
« Svar #2 skrivet: 25 april 2014 kl. 11:36:53 »
varför köper man en traktor reggad om man ändå ska göra den 100 % olaglig och den är ju dessutom dyrare i inköp?

chansning här, men det kanske beror på avskrivningsregler.

2014 Yamaha Raptor 700R SE "Midnight Blue"
DMC Force 4 duals, FCI with box, PC5 With Auto tune,
HotCams stage 2, 11:1 piston, 15T/37T,
TM Works case saver, ASV F3 levers, ProArmor killswitch,
Nerf Bars Pro Peg Alba Pro Elite, Streamline steering stabilizer,
Miedl Quadlights, Koso RX1n, PowerMadd handguards

Braaap!

Utloggad Ulmersmyg

SV: Dinli centhor 800 EFI-T3 // Hur man tar bort fartspärr!!
« Svar #3 skrivet: 25 april 2014 kl. 12:19:25 »
chansning här, men det kanske beror på avskrivningsregler.
Dinlitrimmaren borde kanske upplysa att inga försäkringar gällerom en olycka skulle hända. Måste ju kännas skönt att ha ett ett skadeståndskrav kanske på flera miljoner. Bara för att tjäna några tusenlappar om året. Bara hoppas att man inte möter en sådan idiot på allmän väg. Det är min uppfattningi denna frågan :help:

Utloggad TheJo

SV: Dinli centhor 800 EFI-T3 // Hur man tar bort fartspärr!!
« Svar #4 skrivet: 25 april 2014 kl. 16:55:59 »
Tycker det är roligt när folk förklarar och gör guider.  ()p
Men titta gärna på andra guider här på forumet.
Så kanske du får tips på hur du ska få till lite mer struktur i din text.

Sen skadar det aldrig med några bilder.  ()p
"Rätt vad de e så har man en 700-kubikare. Då e man ju kung igen!"

Utloggad ahoj

SV: Dinli centhor 800 EFI-T3 // Hur man tar bort fartspärr!!
« Svar #5 skrivet: 25 april 2014 kl. 21:52:50 »
Bra initiativ med denna guide, men lite bilder hade inte skadat.

Vad det gäller moralpredikan,  det även inte mer olagligt å ta bort hastighetsspärr på en traktorreggad atv än strypningen på en mc-reggad atv? I så fall känns det som någon just idiotförklarat majoriteten av alla som åker vägreggad fyris.

Inloggad skogsbonne

SV: Dinli centhor 800 EFI-T3 // Hur man tar bort fartspärr!!
« Svar #6 skrivet: 25 april 2014 kl. 22:18:57 »
en mc reggad är det ju inte lika lätt att öka fast med men med en traktor som få gå 45 och den gör 100 så är det ju rätt uppenbart, den kostar dessutom mer så förstår inte vitsen  :dntknow:
Polaris Rzr Xp 1000 Turbo -18
Can-am Renegade 1000R xmr -17
Yamaha Grizzly 700 Le Pro -13


Avestavagnen 4.2 H

Can-am Renegade 1000 xxc -15 såld
Yamaha Grizzly 700 Eps -11 såld
Sprint 150 cc kina skit såld
Yamaha Raptor 700 - 07 såld
Can-am Outlander 1000 Xtp - 13 såld
Yamaha Yfz 450 - 04 såld
Smc Wildcat 500 med 600 Yamaha motor -10 såld
Polaris outlaw 500 -06 såld
Yamaha Raptor 700 -08 såld
Yamaha Yfz 450 - 07 såld
Yamaha Grizzly 350 -08 såld
Massey ferguson 400(arctic cat) såld - 07

Utloggad ahoj

SV: Dinli centhor 800 EFI-T3 // Hur man tar bort fartspärr!!
« Svar #7 skrivet: 25 april 2014 kl. 22:24:38 »
en mc reggad är det ju inte lika lätt att öka fast med men med en traktor som få gå 45 och den gör 100 så är det ju rätt uppenbart, den kostar dessutom mer så förstår inte vitsen  :dntknow:

Billigare i försäkring,  får köra på allmän väg,  lättare att göra avdrag för...  Inte lika lätt å åka fast,  nej kanske inte.  Men lika olagligt likväl?

Utloggad CrozOver

SV: Dinli centhor 800 EFI-T3 // Hur man tar bort fartspärr!!
« Svar #8 skrivet: 25 april 2014 kl. 22:36:28 »
Det är ju lag  att ha den där fjantiga sadeln på en T3 reggae ATV.
En stor nackdel!

Inloggad skogsbonne

SV: Dinli centhor 800 EFI-T3 // Hur man tar bort fartspärr!!
« Svar #9 skrivet: 25 april 2014 kl. 22:44:29 »
nej man behöver inte ha stol på traktor reggade.

Visst lika olagligt men man åker ju oftast inte fast med mc reggade maskiner
Polaris Rzr Xp 1000 Turbo -18
Can-am Renegade 1000R xmr -17
Yamaha Grizzly 700 Le Pro -13


Avestavagnen 4.2 H

Can-am Renegade 1000 xxc -15 såld
Yamaha Grizzly 700 Eps -11 såld
Sprint 150 cc kina skit såld
Yamaha Raptor 700 - 07 såld
Can-am Outlander 1000 Xtp - 13 såld
Yamaha Yfz 450 - 04 såld
Smc Wildcat 500 med 600 Yamaha motor -10 såld
Polaris outlaw 500 -06 såld
Yamaha Raptor 700 -08 såld
Yamaha Yfz 450 - 07 såld
Yamaha Grizzly 350 -08 såld
Massey ferguson 400(arctic cat) såld - 07

Utloggad CrozOver

SV: Dinli centhor 800 EFI-T3 // Hur man tar bort fartspärr!!
« Svar #10 skrivet: 25 april 2014 kl. 22:52:32 »
nej man behöver inte ha stol på traktor reggade.

Visst lika olagligt men man åker ju oftast inte fast med mc reggade maskiner

Så har det varitiallafall!
« Senast ändrad: 25 april 2014 kl. 22:54:04 av CrozOver »

Inloggad skogsbonne

SV: Dinli centhor 800 EFI-T3 // Hur man tar bort fartspärr!!
« Svar #11 skrivet: 25 april 2014 kl. 22:54:29 »
Honda tolka lagen fel, det är ju fjädrarna sits för man har ju dämpare både fram och bak  ()p
Polaris Rzr Xp 1000 Turbo -18
Can-am Renegade 1000R xmr -17
Yamaha Grizzly 700 Le Pro -13


Avestavagnen 4.2 H

Can-am Renegade 1000 xxc -15 såld
Yamaha Grizzly 700 Eps -11 såld
Sprint 150 cc kina skit såld
Yamaha Raptor 700 - 07 såld
Can-am Outlander 1000 Xtp - 13 såld
Yamaha Yfz 450 - 04 såld
Smc Wildcat 500 med 600 Yamaha motor -10 såld
Polaris outlaw 500 -06 såld
Yamaha Raptor 700 -08 såld
Yamaha Yfz 450 - 07 såld
Yamaha Grizzly 350 -08 såld
Massey ferguson 400(arctic cat) såld - 07

 


Online just nu.

172 gäster, 4 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
monster, skogsbonne, mdk, CFM,
Flest online idag: 200. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    Idag kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att få hästar så vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bänk? används för att slippa värmen på ett visst område
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgår man alltid från att den är varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bänk där just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. Däremot vill de som säljer skiten slå i folk att man får snabbare gasväxling om man sätter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjärnceller. Tycker du ska läsa på ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
  • Jupiter: Jasså? På vilket vis?
    9 juli 2018 kl. 20:48:06
  • skogsbonne: fast det hjälper ju?
    9 juli 2018 kl. 19:39:13
  • Jupiter: ”Enbart”
    9 juli 2018 kl. 19:23:53
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme