ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Dinli (Moderatorer: Onlyhenke, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Dinli centhor 800 EFI-T3 // Hur man tar bort fartspärr!!
Import, sjöfrakter, förtullningar
Svenska apotek med tillstånd
« föregående nästa »
  • Svara
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: [1] 2 3  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Dinli centhor 800 EFI-T3 // Hur man tar bort fartspärr!!  (läst 10750 gånger)

Utloggad Boiboi

  • ATV Nybörjare
  • **
  • Antal inlägg: 2
  • Total likes: 0
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
Boiboi
Dinli centhor 800 EFI-T3 // Hur man tar bort fartspärr!!
« skrivet: 25 april 2014 kl. 10:38:20 »
  • Citera
Hejsan! Tänkte skriva lite till andra som har köpt eller tänkt köpa T3:an...hur man får den att gå som satan ska jag reda ut här. Jag köpte en nyss,förra veckan faktiskt och har redan ryckt ur skiten som bromsar loket till 45 ca. Strypet består av en metalldistans i primärvariatorn och inget annat. Folk pratar om elektronisk spärr hit å dit...glöm det nu!!
Man skruvar först bort fotstödet och plasten runt variatorsidan...en del massa små skruv och några bultar till fotstödet måste tas bort för att komma åt variatorkåpans alla skruvar. Sen tar man bort alla dessa skruvarna runt kåpan...ta loss kåpan och var rädd om gummipackningen som sitter bakom. Sen är variatorerna framme! Koncentrera er sedan på primären fram. Släpp på det yttre skyddet och fästet för variatorns stödlager,sitter med tre skruv runt variatorn. Sedan drar du i den hårt men försiktigt utåt,kan sitta lite då en hylsa på variatorn går in ett stödlager med stor precision och var rädd om lagret och oljetätningen i lagerfästet så man inte bryter i fästet. Helt plötsligt släpper det bara så var lite beredd bakåt. Sedan är variatorn helt ren. Släpp på centrumbulten med en mutterknack,typ trycklufts eller en elektrisk man byter däck med...den sitter som satan så gör inga försök med något annat!! Bulten är dessutom fingängad och limmad med loctite och ska så vara igen när detta skruvas tillbaks igen. När bulten är ur så ta bort den yttre delen av variatorn,håll fast tryckplattan med skivan mot remmen med båda händerna. Risk finns om man inte gör detta är att de delas och alla viktrullar åker ut på golvet överallt och blir skitiga...inte bra!! Sådär...nu är yttre delen på variatorn borta och där ser ni vad ni ska ta bort...en stor tung skinande distans i stål,ett enkelt rör som sitter mellan halvorna. Ta bort den försiktigt och kasta den åt H-vete...eller varför inte ha den till prydnad på hyllan att visa polarna när ni dricker öl. Den här prylen gör att halvorna inte kan gå ihop över en viss gräns och när man når 45 bottnar halvorna mot denna. Se där...nu är det fixat!!! Skruva tillbaks allt nu i omvänd ordning. Tänk bara på att göra rent bult och centrumhålet med gängen på variatorn från gamla rester utav loctite. Ha sedan på ny loctite när ni skruvar ihop variatorn igen. Använd mutterknacken även här så sitter bulten stenhårt och finns ingen risk att den släpper efter ett tag med total katastrof som följd!! Tänk att inte ha 100 kg inställt bara...40-50 kg räcker då det är både lim och fingäng.
När maskinen är ihop igen så ska ni få se på skillnad A LA GRANDE!! Jävlar i London vilket blåååås det blir för denna maskin har potential i motorn på 750 cc och ett 7-jäkla vridmoment som är långt mer än godkänt!=) Lycka till nu med skruvandet och ha sedan en TOTALT ny maskin som går som ett trimmat lok!=) :headbang:

Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad skogsbonne

  • If you don't like loggers, try to wipe your ass with plastic
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2888
  • Total likes: 625
  • Kön: Man
    • Visa profil
skogsbonne
SV: Dinli centhor 800 EFI-T3 // Hur man tar bort fartspärr!!
« Svar #1 skrivet: 25 april 2014 kl. 11:12:37 »
  • Citera
varför köper man en traktor reggad om man ändå ska göra den 100 % olaglig och den är ju dessutom dyrare i inköp?
Anmäl till moderator   Loggat
Can-am Outlander 650 Pro -19
Polaris Rzr Xp 1000 Turbo -18
Can-am Renegade 1000R xmr -17

Avestavagnen 4.2 H


Sålda
Yamaha Grizzly 700 Le Pro -13
Can-am Renegade 1000 xxc -15
Yamaha Grizzly 700 Eps -11
Sprint 150 cc kina skit
Yamaha Raptor 700 - 07
Can-am Outlander 1000 Xtp - 13
Yamaha Yfz 450 - 04
Smc Wildcat 500 med 600 Yamaha motor -10
Polaris outlaw 500 -06
Yamaha Raptor 700 -08
Yamaha Yfz 450 - 07
Yamaha Grizzly 350 -08
Arctic cat 400 -07

Utloggad Atheos

  • *Quad Riders Sweden*
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 489
  • Total likes: 136
  • Kön: Man
  • Yamaha Raptor 700R SE 2014
    • Visa profil
Atheos
SV: Dinli centhor 800 EFI-T3 // Hur man tar bort fartspärr!!
« Svar #2 skrivet: 25 april 2014 kl. 11:36:53 »
  • Citera
Citat från: skogsbonne skrivet 25 april 2014 kl. 11:12:37
varför köper man en traktor reggad om man ändå ska göra den 100 % olaglig och den är ju dessutom dyrare i inköp?

chansning här, men det kanske beror på avskrivningsregler.
Anmäl till moderator   Loggat

2014 Yamaha Raptor 700R SE "Midnight Blue"
DMC Force 4 duals, FCI with box, PC5 With Auto tune,
HotCams stage 2, 11:1 piston, 15T/37T,
TM Works case saver, ASV F3 levers, ProArmor killswitch,
Nerf Bars Pro Peg Alba Pro Elite, Streamline steering stabilizer,
Miedl Quadlights, Koso RX1n, PowerMadd handguards

Braaap!

Utloggad Ulmersmyg

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 68
  • Total likes: 0
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
Ulmersmyg
SV: Dinli centhor 800 EFI-T3 // Hur man tar bort fartspärr!!
« Svar #3 skrivet: 25 april 2014 kl. 12:19:25 »
  • Citera
Citat från: Atheos skrivet 25 april 2014 kl. 11:36:53
chansning här, men det kanske beror på avskrivningsregler.
Dinlitrimmaren borde kanske upplysa att inga försäkringar gällerom en olycka skulle hända. Måste ju kännas skönt att ha ett ett skadeståndskrav kanske på flera miljoner. Bara för att tjäna några tusenlappar om året. Bara hoppas att man inte möter en sådan idiot på allmän väg. Det är min uppfattningi denna frågan :help:
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad TheJo

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 365
  • Total likes: 29
  • Kön: Man
  • Sportgubbe 800
    • Visa profil
TheJo
SV: Dinli centhor 800 EFI-T3 // Hur man tar bort fartspärr!!
« Svar #4 skrivet: 25 april 2014 kl. 16:55:59 »
  • Citera
Tycker det är roligt när folk förklarar och gör guider.  ()p
Men titta gärna på andra guider här på forumet.
Så kanske du får tips på hur du ska få till lite mer struktur i din text.

Sen skadar det aldrig med några bilder.  ()p
Anmäl till moderator   Loggat
"Rätt vad de e så har man en 700-kubikare. Då e man ju kung igen!"

Utloggad ahoj

  • Livsnjutare
  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 163
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
ahoj
SV: Dinli centhor 800 EFI-T3 // Hur man tar bort fartspärr!!
« Svar #5 skrivet: 25 april 2014 kl. 21:52:50 »
  • Citera
Bra initiativ med denna guide, men lite bilder hade inte skadat.

Vad det gäller moralpredikan,  det även inte mer olagligt å ta bort hastighetsspärr på en traktorreggad atv än strypningen på en mc-reggad atv? I så fall känns det som någon just idiotförklarat majoriteten av alla som åker vägreggad fyris.
Anmäl till moderator   Loggat
--
Jocke

http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=50947.0

Utloggad skogsbonne

  • If you don't like loggers, try to wipe your ass with plastic
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2888
  • Total likes: 625
  • Kön: Man
    • Visa profil
skogsbonne
SV: Dinli centhor 800 EFI-T3 // Hur man tar bort fartspärr!!
« Svar #6 skrivet: 25 april 2014 kl. 22:18:57 »
  • Citera
en mc reggad är det ju inte lika lätt att öka fast med men med en traktor som få gå 45 och den gör 100 så är det ju rätt uppenbart, den kostar dessutom mer så förstår inte vitsen  :dntknow:
Anmäl till moderator   Loggat
Can-am Outlander 650 Pro -19
Polaris Rzr Xp 1000 Turbo -18
Can-am Renegade 1000R xmr -17

Avestavagnen 4.2 H


Sålda
Yamaha Grizzly 700 Le Pro -13
Can-am Renegade 1000 xxc -15
Yamaha Grizzly 700 Eps -11
Sprint 150 cc kina skit
Yamaha Raptor 700 - 07
Can-am Outlander 1000 Xtp - 13
Yamaha Yfz 450 - 04
Smc Wildcat 500 med 600 Yamaha motor -10
Polaris outlaw 500 -06
Yamaha Raptor 700 -08
Yamaha Yfz 450 - 07
Yamaha Grizzly 350 -08
Arctic cat 400 -07

Utloggad ahoj

  • Livsnjutare
  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 163
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
ahoj
SV: Dinli centhor 800 EFI-T3 // Hur man tar bort fartspärr!!
« Svar #7 skrivet: 25 april 2014 kl. 22:24:38 »
  • Citera
Citat från: skogsbonne skrivet 25 april 2014 kl. 22:18:57
en mc reggad är det ju inte lika lätt att öka fast med men med en traktor som få gå 45 och den gör 100 så är det ju rätt uppenbart, den kostar dessutom mer så förstår inte vitsen  :dntknow:

Billigare i försäkring,  får köra på allmän väg,  lättare att göra avdrag för...  Inte lika lätt å åka fast,  nej kanske inte.  Men lika olagligt likväl?
Anmäl till moderator   Loggat
--
Jocke

http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=50947.0

Utloggad CrozOver

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1987
  • Total likes: 40
  • Kön: Man
  • Honda TRX500FE
    • Visa profil
CrozOver
SV: Dinli centhor 800 EFI-T3 // Hur man tar bort fartspärr!!
« Svar #8 skrivet: 25 april 2014 kl. 22:36:28 »
  • Citera
Det är ju lag  att ha den där fjantiga sadeln på en T3 reggae ATV.
En stor nackdel!
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad skogsbonne

  • If you don't like loggers, try to wipe your ass with plastic
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2888
  • Total likes: 625
  • Kön: Man
    • Visa profil
skogsbonne
SV: Dinli centhor 800 EFI-T3 // Hur man tar bort fartspärr!!
« Svar #9 skrivet: 25 april 2014 kl. 22:44:29 »
  • Citera
nej man behöver inte ha stol på traktor reggade.

Visst lika olagligt men man åker ju oftast inte fast med mc reggade maskiner
Anmäl till moderator   Loggat
Can-am Outlander 650 Pro -19
Polaris Rzr Xp 1000 Turbo -18
Can-am Renegade 1000R xmr -17

Avestavagnen 4.2 H


Sålda
Yamaha Grizzly 700 Le Pro -13
Can-am Renegade 1000 xxc -15
Yamaha Grizzly 700 Eps -11
Sprint 150 cc kina skit
Yamaha Raptor 700 - 07
Can-am Outlander 1000 Xtp - 13
Yamaha Yfz 450 - 04
Smc Wildcat 500 med 600 Yamaha motor -10
Polaris outlaw 500 -06
Yamaha Raptor 700 -08
Yamaha Yfz 450 - 07
Yamaha Grizzly 350 -08
Arctic cat 400 -07

Utloggad CrozOver

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1987
  • Total likes: 40
  • Kön: Man
  • Honda TRX500FE
    • Visa profil
CrozOver
SV: Dinli centhor 800 EFI-T3 // Hur man tar bort fartspärr!!
« Svar #10 skrivet: 25 april 2014 kl. 22:52:32 »
  • Citera
Citat från: skogsbonne skrivet 25 april 2014 kl. 22:44:29
nej man behöver inte ha stol på traktor reggade.

Visst lika olagligt men man åker ju oftast inte fast med mc reggade maskiner

Så har det varitiallafall!
« Senast ändrad: 25 april 2014 kl. 22:54:04 av CrozOver »
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad skogsbonne

  • If you don't like loggers, try to wipe your ass with plastic
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2888
  • Total likes: 625
  • Kön: Man
    • Visa profil
skogsbonne
SV: Dinli centhor 800 EFI-T3 // Hur man tar bort fartspärr!!
« Svar #11 skrivet: 25 april 2014 kl. 22:54:29 »
  • Citera
Honda tolka lagen fel, det är ju fjädrarna sits för man har ju dämpare både fram och bak  ()p
Anmäl till moderator   Loggat
Can-am Outlander 650 Pro -19
Polaris Rzr Xp 1000 Turbo -18
Can-am Renegade 1000R xmr -17

Avestavagnen 4.2 H


Sålda
Yamaha Grizzly 700 Le Pro -13
Can-am Renegade 1000 xxc -15
Yamaha Grizzly 700 Eps -11
Sprint 150 cc kina skit
Yamaha Raptor 700 - 07
Can-am Outlander 1000 Xtp - 13
Yamaha Yfz 450 - 04
Smc Wildcat 500 med 600 Yamaha motor -10
Polaris outlaw 500 -06
Yamaha Raptor 700 -08
Yamaha Yfz 450 - 07
Yamaha Grizzly 350 -08
Arctic cat 400 -07

  • Svara
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: [1] 2 3  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Dinli (Moderatorer: Onlyhenke, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Dinli centhor 800 EFI-T3 // Hur man tar bort fartspärr!!
 


Online just nu.

125 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 215. Flest online någonsin: 1238 (15 januari 2020 kl. 09:22:12)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Atorp: Hej. Någon som vet var man köper reservdelar till en Bronco vinsch
    9 februari 2021 kl. 15:53:44
  • Iceoutlander: Slippa att vajer går av vid plogning
    3 februari 2021 kl. 08:30:32
  • Pioneer82: Finns inte SMC andra Atver?
    28 januari 2021 kl. 11:50:18
  • Lernbopeter: Vilket variatorkit passar bäst till en sportsman 1000xp 2019 med 27"  hjul! //peter
    31 december 2020 kl. 16:16:19
  • Blix: Nålen kan böka till det på vissa kinaförgasre. Kolla så flotören rör sig fritt.
    23 december 2020 kl. 16:58:35
  • EmilP: Hjälp!, jag vet inte vad som är fel på min kina atv. Jag har gnista, kompression och även nyrengjord förgasare. När jag startar den så går denpå tomgång men så fort jag gasar "även i neutral" så boggar den och ibland så börjar den att gå vanligt. Motorn går även väldigt ojämnt men timingen är korrekt. vad kan det vara? (Den gick klockrent kvällen innan och jag rörde den inte under natten.)
    22 december 2020 kl. 14:03:43
  • Jupiter: Är det oljetrycket hade jag varit lite orolig......
    15 november 2020 kl. 15:58:11
  • KnaZ: funderar vars man kan hitta växellådsolja?
    15 november 2020 kl. 15:24:39
  • KnaZ: varningslampa för olja blinkar å piper, kollat fram å bakdiff samt motorolja
    15 november 2020 kl. 15:23:49
  • KnaZ: nån som e haj på goes
    15 november 2020 kl. 15:22:50
  • KnaZ: halloj
    15 november 2020 kl. 15:22:07
  • Blix: Jupiter. Jag kör rätt ofta. Har en polare som kör bakhjulsdrivet som hänger med ibland.
    3 november 2020 kl. 17:51:03
  • Jupiter: Finns det nån bana eller spår i närheten av Karlskrona?
    1 november 2020 kl. 22:45:39
  • Blix: Är det någon körning kring karlskrona nu för tiden?
    1 november 2020 kl. 11:04:52
  • Jupiter: Här var det dött.......
    27 oktober 2020 kl. 08:17:02
  • Jupiter: Har vi någon aktiv körning i södra Sverige längre? Någon?
    23 oktober 2020 kl. 20:01:23
  • 800max: Blinkersproblem höger funkar vänster blinkar alla fyra
    16 oktober 2020 kl. 08:02:47
  • Jupiter: Forumet blev aktivt kapat av några medlemmar som öppnade facebook grupper för inbördes beundran, där de kunde köra sitt race och hacka fritt på alla som inte delade deras uppfattningar.
    27 september 2020 kl. 13:14:03
  • Sandeen: Hfm avgas och box köpes
    20 september 2020 kl. 12:53:16
  • Högdahl: Nja du kan ju söka i gruppen efter inlägg men förstår vad du menar
    18 september 2020 kl. 16:28:55
  • H.Hansen: Tror forum kommer att få en återuppsving. FB sina sidor är ju inte sökbara på samma sätt som ett forum. Svårt att hitta kategorier och liknade. Där vinner forumen. Folk tröttnar på FB sitt dåliga utbud och letar sej tillbaka. Chatten är svårare det innebär att folk är inloggade och läser konstant samt svarar. Ser få den trenden på andra forum där jag är aktiv.
    18 september 2020 kl. 08:06:11
  • Högdahl: Ja många är på facebook pga aktiviteten och utbudet av massa olika grupper/sidor
    7 september 2020 kl. 19:15:40
  • Rickard Marklund: Mmm, synd att aktiviteten är så låg, men jag försöker i alla fall göra vad jag kan för att forumet skall fungera så bra som möjligt. Senaste månaderna har vi gjort en stor satsning på att öka användbarheten på mobiltelefoner, och snabbat upp forumet rejält. Känns inte som att jag kan göra så mycket mer. Tror att många som är aktiva har skapat grupper på facebook där de gör upp om körningar och sånt utan att det blir publikt...
    5 september 2020 kl. 12:57:50
  • Angry Chaplin: Tråkigt som fan
    4 september 2020 kl. 01:08:46
  • Angry Chaplin: Det känns att atvforum dog
    4 september 2020 kl. 01:07:52
  • Vian Senior: Hvordan byte bremseklosser på parkbrems cf 500 ?
    18 augusti 2020 kl. 09:53:00
  • tatto9709: Har en polaris outlow 500 skulle behöva en begagnad elmatta till den så är det någon här som vet eller hört något kan dom gärna få höra av dig till mej
    13 augusti 2020 kl. 19:24:39
  • Hermansson14: Hej! Jag har en Suzuki lt-f eiger 400 4x4. Det jag funderar på är om förra ägaren har varit på och ställt kamaxeln fel. Problemet är då att det inte kommer någon sopp till tändstiftet. Jag har fin gnista och får sopp in i flottörskålen. ”Har gjort rent alla munstycken med tryckluft”. Jag lossade ventilkåpan häromdagen och tänkte kolla på kammen och kolla så att den står rätt men det som kan vara är att den kan stå 180 grader fel? Jag tänker då om det kan vara att den öppnar insugventilerna och avgasventilerna fel? Vad tror ni? Mvh Christoffer
    7 augusti 2020 kl. 20:48:04
  • Sotarn: Någon som vet bra skogsvägar att köra i Bålsta?
    19 juli 2020 kl. 19:53:04
  • jea40: hur justerar man halvljus på en MXU500?
    14 juli 2020 kl. 19:20:05
  • Rickard Marklund: Test
    10 juli 2020 kl. 09:36:15
  • Lindbang: Mvh Carl
    15 juni 2020 kl. 23:08:13
  • Lindbang: Hej, jag har införskaffat mig en Access sp-450 och hastighetsmätaren är riktigt sliten så jag har beställt en annan, då är min fråga. Har någon koll på elschema eller vilka färger som går till vad?
    15 juni 2020 kl. 23:08:08
  • Hassetheking: Provat nytt tändstift Ville?
    15 juni 2020 kl. 06:23:46
  • Villetheking: Hej har en desert storm 250 . Va ute och körde och plötsligt bara dog den .och ingen gnista. Jag har prövat ny spole ,tändkabel,tändhatt,cdibox men ingen gnista ändå ...någon som är kunnig...???
    7 juni 2020 kl. 22:58:14
  • Andreas Lindqvist: Hej har en polaris sportsman 570 och undrar hur stora däck jag kan sätta på utan spacers? Sitter nu på 25-11-12 och 25-8-12
    5 juni 2020 kl. 16:08:49
  • Nisse45: Har delat växellådan och bytt packning v-sida nu saknar jag kontakt när jag ska starta?
    30 maj 2020 kl. 09:09:34
  • daviddavid2014: Isak19 vill du sälja ltz?
    17 maj 2020 kl. 10:13:54
  • Isak19: Start problem ltz 400
    15 maj 2020 kl. 22:58:53
  • OscarSJ: Tänkte starta igång den gamla fyrhjulingen men den behöver ny bromsolja och det står att man ska ha Dot 3 olja men jag undrar ifall man kan ta Dot 4 istället? Eftersom att jag inte kan hitta någon Dot 3.
    8 maj 2020 kl. 10:39:34
Import, sjöfrakter, förtullningar
Svenska apotek med tillstånd
  • SMF 2.0.17 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder
    SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID