På min cf funkade det också klockrent.
nä tog bort den i stället, en dag när jag va i skogen o sågade blev den ståendes i lite uppförslut i ca 1 timme, sen vägrade den o starta. Kollade under på "smuts behållaren" under luftburken o såg att de va bensin i, tog bort den och ca 1/2 liter bensin rann ur sen blev de hem o montera av och svära lite!
Tillför lite information i tråden.. om än gammal.Dial-A-Jet enheten ska inte flöda över för att den är satt som på bilden, eller för att du står i uppförslut. Förutsatt att den inte är monterat tokigt=fel, typ att flottörnivån är högre än DAJ enheten. Men de är svårt att se på bilden. Man kan även montera på olika sätt för att de ska bli optimalt, men de förutsätter jag att dom som monterat har koll på. Du har inget bränsle genom den kretsen förrän undertrycket blir nog stort så att DAJ börjar spraya in extra bränsle. Så är den monterat rätt ska man inte har några problem.Dom flesta problem som dyker upp hos kunder som köpt DAJ, beror ofta på felmontage och/eller att man inte kalibrerat och justerat in systemet korrekt.