ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Dinli (Moderatorer: Onlyhenke, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Knastens Dinli, Shims & Kamkedje byte + service.
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: [1] 2  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Knastens Dinli, Shims & Kamkedje byte + service.  (läst 9737 gånger)

Utloggad Knastonius

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 267
  • Total likes: 10
  • Kön: Man
  • Owning a quad means quadruple the fun!
    • Visa profil
Knastonius
Knastens Dinli, Shims & Kamkedje byte + service.
« skrivet: 23 mars 2014 kl. 21:39:52 »
Hejsan hallå!  8)

Nu är de så att jag ska serva min Dinli jag köpte här i veckan!

Och jag hittade inte riktigt någon tråd som visade lite steg för steg vad processen innebär och hur det hela ser ut (om jag inte bara missat den tråden?).

Så jag tänkte att jag visar med lite bilder hur de ser ut steg för steg och hur jag gjorde, så kanske folk får lite referens eller svar på något dem undrar själva, fråga gärna saker! :)

Och jag ber om ursäkt i förväg för den dåliga svenskan, Skolan va aldrig riktigt min grej  :-\

Den här första posten/uppdateringen visar hur jag gjorde för att komma åt shimsen snabbt och enkelt utan att riva hela motorn samt kolla om jag tycker kamkedjan börjar bli för slack.

När jag hade mätt shimset satte jag tillbaka det direkt och började plocka loss nästa shims, sen när jag mätt alla en efter en satte jag ihop locket provisoriskt bara för att undvika få in skit i motorn tills jag fått de nya delarna. När de nya delarna kommit så kommer jag uppdatera tråden med visning att fortsatt rivning av motor för att byta kamkedjan också!

Såhär ser toppen ut innan demontering, tänk på att lossa bultar korsvis lite i taget, för att undvika att något blir skevt eftersom det är lättmetall/Aluminium.
Bättre vara extra försiktig än att det går åt helvete! För då blir de bara tråkigt..
Glöm inte att ta loss tändkabeln också.


Sen när topp locket är borta så ser det ut såhär, nu ser man kam axlarna, kedjan samt tryckarna.
Detta är sett fram i från maskinen!
Jag skrev ut bilden på papper och använde till att kladda ner måtten jag fick på shimsen.
På så sätt kan jag enkelt räkna ut senare på måtten så jag får rätt shims.
1 o 2 är avgasventilerna och 3 o 4 är insugsventilerna.


Sedan om man tittar på vänstra sidan av motorn om man kollar bakifrån maskinen så ska man ta loss denna plast plug med en stor Insex, Bakom här sitter en mutter på vevaxeln som du kan använda dig utav för att vrida runt motorn så du får kamaxlarna rätt när du ska mäta dem med blad mått (har du inget finns det på biltema!).


För att det ska bli rätt så ska kamaxlarna peka åt var sitt håll som på bilden, jag försökte få dem så lika som möjligt för att få noggrann mätning, enklast att titta från sidan av motorn.


Jag satte sen fast kedja med stripes, mest för att kamkedjan inte ska kunna hoppa från kamaxlarna, så det hela ligger någorlunda stilla sen när jag börjar lossa på allt och lyfta axlarna för att komma åt shimsen.


Men för att kunna lossa på hållaren till kamaxlarna samt lyfta på allt så måste vi först ta loss kamkedje spännaren.
Sitter den kvar när du lossar på allt så riskerar du att den spänner in mer och "rycker upp" kamaxlarna eftersom den spänner kedjan medans axlarna blir lösare.
Kamkedje spännaren är den jag håller med handen på.


Nu har jag lossat på hållaren till kamaxlarna.


Nu har jag lyft försiktigt ena kamaxeln, tänk på för helvete att det sitter en halv ring på kullagret som hindrar den från att rulla med kamaxeln, du måste försiktigt ta bort denna så du inte tappar ner den i motorn!


Här är en tryckare samt shims i mitten av tryckaren.


Här ser du en del av ventilens fot och fjäder med "knast" som håller de på plats.
Rör för bövelen inte det, lossnar "knasten" så flyger fjädern och ventilen åker ner i cylindern och då får du ta loss hela toppen för att fixa det. Så pilla inte!  :nono:


Här är den legendariska Shimsen! Liten rackare som jävlas med dig  :knupple:




Uppdatering följer när de nya delarna har anlänt!
Har ni frågor/Tips så prata på! :)
« Senast ändrad: 23 mars 2014 kl. 21:59:16 av Knastonius »
Anmäl till moderator   Loggat
Kawasaki KFX 450R -09       (SÅLD)
Kawasaki KFX 450R -08       (SÅLD)
Yamaha YFM350Raptor -07  (SÅLD)
TGB Blade 550i SE 4x4 -13  (SÅLD)
Adly 542RR Königser -08     (SÅLD)
Hyosung TE450 Rapier -07  (SÅLD)
SYM Quadlander 250 -06     (SÅLD)
Barossa 250 -05                  (SÅLD)
Dinli 901-450 -06                (SÅLD)
SMC Blast 250 -06               (SÅLD) (Min första ATV)

Utloggad oliwer_98

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2077
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
  • Yamaha slider 2013 Cf moto x7 lång
    • Visa profil
oliwer_98
SV: Knastens Dinli, Shims & Kamkedje byte + service.
« Svar #1 skrivet: 23 mars 2014 kl. 22:44:14 »
spännande och intressant läsning  :djump:
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad thol

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 304
  • Total likes: 13
  • Kön: Man
  • Quad
    • Visa profil
thol
SV: Knastens Dinli, Shims & Kamkedje byte + service.
« Svar #2 skrivet: 23 mars 2014 kl. 23:37:07 »
det där med stripesen var en smart grej :) det kan även vara taktiskt att märka upp på svänghjulet så att man ser om vevaxeln har rört sig som extra säkerhet, och det görs enkelt genom hålet ovanför det som man snurrar runt motorn igenom.
samt att motorn alltid ska dras runt så att den slaka sidan på kamdrivningen hamnar mot spännaren ()p (för den som inte vet)
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad ahoj

  • Livsnjutare
  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 163
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
ahoj
SV: Knastens Dinli, Shims & Kamkedje byte + service.
« Svar #3 skrivet: 24 mars 2014 kl. 00:20:53 »
Bra tråd, behöver du shimsa mycket?
Anmäl till moderator   Loggat
--
Jocke

http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=50947.0

Utloggad Knastonius

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 267
  • Total likes: 10
  • Kön: Man
  • Owning a quad means quadruple the fun!
    • Visa profil
Knastonius
SV: Knastens Dinli, Shims & Kamkedje byte + service.
« Svar #4 skrivet: 24 mars 2014 kl. 06:06:34 »
Nja någorlunda, Fick shimsa om alla fyra.

1. Bladmått 0.25 - Shims 1.92
2. Bladmått 0.25 - Shims 1.96
3. Bladmått 0.05 - Shims 1.86
4. Bladmått 0.00 - Shims 1.90

Så det är för lite ventilspel på min maskin, så jag riskerar få brända ventiler.

Värst vart ju nr. 4 som inte hade något ventilspel alls, förstår inte riktigt hur dem kan ha blivit så tighta.

Är de som maskinen blivit "inkörd" eller något?  :hmmm:
Anmäl till moderator   Loggat
Kawasaki KFX 450R -09       (SÅLD)
Kawasaki KFX 450R -08       (SÅLD)
Yamaha YFM350Raptor -07  (SÅLD)
TGB Blade 550i SE 4x4 -13  (SÅLD)
Adly 542RR Königser -08     (SÅLD)
Hyosung TE450 Rapier -07  (SÅLD)
SYM Quadlander 250 -06     (SÅLD)
Barossa 250 -05                  (SÅLD)
Dinli 901-450 -06                (SÅLD)
SMC Blast 250 -06               (SÅLD) (Min första ATV)

Utloggad Dany

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1125
  • Total likes: 4
    • Visa profil
Dany
SV: Knastens Dinli, Shims & Kamkedje byte + service.
« Svar #5 skrivet: 24 mars 2014 kl. 06:49:52 »
Riktigt bra  ()p
Anmäl till moderator   Loggat
LTZ 400 (2007) - såld
Dinli 450- såld
Adly 300 Crossroad- såld
PGO X-rider 150- såld
Lifan 150- såld

Utloggad Pelle_jkpg

  • Hunt the Wolf 2017 - Team Sweden
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8570
  • Total likes: 107
    • Visa profil
Pelle_jkpg
SV: Knastens Dinli, Shims & Kamkedje byte + service.
« Svar #6 skrivet: 24 mars 2014 kl. 07:46:57 »
Citat från: Knastonius skrivet 24 mars 2014 kl. 06:06:34
Nja någorlunda, Fick shimsa om alla fyra.

1. Bladmått 0.25 - Shims 1.92
2. Bladmått 0.25 - Shims 1.96
3. Bladmått 0.05 - Shims 1.86
4. Bladmått 0.00 - Shims 1.90

Så det är för lite ventilspel på min maskin, så jag riskerar få brända ventiler.

Värst vart ju nr. 4 som inte hade något ventilspel alls, förstår inte riktigt hur dem kan ha blivit så tighta.

Är de som maskinen blivit "inkörd" eller något?  :hmmm:

Efter 8 år kan visst slitage visa sig ;)

Är fullt normalt.
Dock borde ju detta kanske upptäckts lite tidigare om service skötts.
Anmäl till moderator   Loggat
Renegade 1000R xxc -17 Triple Black - BKT Tires
Renegade 1000 xxc
Grizzly 700
Polaris 800
Grizzly 700
Renegade 800x
Renegade 800R xxc
Outlander 650
Outlander 800
Outlander 800R xxc
Renegade 800
Dinli 800
Rincon 680
Sportsman 850 EPS
Foreman 500FA
Outlander 500
Foreman 450
Kodiak 400
Trx350
GasGas 450
DS 450xmx
AC 500
Grizzly 700
Grizzly 600
Renegade 800X
Big Bear 350
LTR 450
Raptor 350
Suzuki 500F
Big Bear 350
455 Diesel
YFZ 450
Raptor 700
Grizzly 700
Big Boss 400
Renegade 800R
TRX 350
LTZ 400

Utloggad ahoj

  • Livsnjutare
  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 163
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
ahoj
SV: Knastens Dinli, Shims & Kamkedje byte + service.
« Svar #7 skrivet: 24 mars 2014 kl. 09:01:09 »
Citat från: Knastonius skrivet 24 mars 2014 kl. 06:06:34
Nja någorlunda, Fick shimsa om alla fyra.

1. Bladmått 0.25 - Shims 1.92
2. Bladmått 0.25 - Shims 1.96
3. Bladmått 0.05 - Shims 1.86
4. Bladmått 0.00 - Shims 1.90

Så det är för lite ventilspel på min maskin, så jag riskerar få brända ventiler.

Värst vart ju nr. 4 som inte hade något ventilspel alls, förstår inte riktigt hur dem kan ha blivit så tighta.

Är de som maskinen blivit "inkörd" eller något?  :hmmm:

Ventilen sätter väl sig djupare och djupare i ventilsätet, eller så sträcks ventilerna därav minskar spelet istället för att öka, vilket det hade gjort om enbart nockarna på kammen var slitna t.ex.
Anmäl till moderator   Loggat
--
Jocke

http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=50947.0

Utloggad Knastonius

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 267
  • Total likes: 10
  • Kön: Man
  • Owning a quad means quadruple the fun!
    • Visa profil
Knastonius
SV: Knastens Dinli, Shims & Kamkedje byte + service.
« Svar #8 skrivet: 24 mars 2014 kl. 17:22:44 »
Citat från: ahoj skrivet 24 mars 2014 kl. 09:01:09
Ventilen sätter väl sig djupare och djupare i ventilsätet, eller så sträcks ventilerna därav minskar spelet istället för att öka, vilket det hade gjort om enbart nockarna på kammen var slitna t.ex.

Fan, du va riktigt smart du ju, hade jag helt missat när jag satt o tänkte.

Nu när jag tänker på de så låter det väldigt logiskt och rimligt.

De är fan tur jag är med här på forumet, hade blivit spontan antändning i skallen på mig annars :lol:
Anmäl till moderator   Loggat
Kawasaki KFX 450R -09       (SÅLD)
Kawasaki KFX 450R -08       (SÅLD)
Yamaha YFM350Raptor -07  (SÅLD)
TGB Blade 550i SE 4x4 -13  (SÅLD)
Adly 542RR Königser -08     (SÅLD)
Hyosung TE450 Rapier -07  (SÅLD)
SYM Quadlander 250 -06     (SÅLD)
Barossa 250 -05                  (SÅLD)
Dinli 901-450 -06                (SÅLD)
SMC Blast 250 -06               (SÅLD) (Min första ATV)

Utloggad ahoj

  • Livsnjutare
  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 163
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
ahoj
SV: Knastens Dinli, Shims & Kamkedje byte + service.
« Svar #9 skrivet: 25 mars 2014 kl. 09:54:18 »
Haha, ja, så kan det bli ibland.. Men initialt tänker man ju allt slitage gör ett spel större, och inte mindre, känns mer naturligt.  ()p
Anmäl till moderator   Loggat
--
Jocke

http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=50947.0

Utloggad Knastonius

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 267
  • Total likes: 10
  • Kön: Man
  • Owning a quad means quadruple the fun!
    • Visa profil
Knastonius
SV: Knastens Dinli, Shims & Kamkedje byte + service.
« Svar #10 skrivet: 25 mars 2014 kl. 17:27:01 »
Hehe exakt, brukar bli ju hårdare man klurar på de, ju mer vilse blir man med.

Eller det kanske bara är jag? hahaha  ;D
Anmäl till moderator   Loggat
Kawasaki KFX 450R -09       (SÅLD)
Kawasaki KFX 450R -08       (SÅLD)
Yamaha YFM350Raptor -07  (SÅLD)
TGB Blade 550i SE 4x4 -13  (SÅLD)
Adly 542RR Königser -08     (SÅLD)
Hyosung TE450 Rapier -07  (SÅLD)
SYM Quadlander 250 -06     (SÅLD)
Barossa 250 -05                  (SÅLD)
Dinli 901-450 -06                (SÅLD)
SMC Blast 250 -06               (SÅLD) (Min första ATV)

Utloggad Knastonius

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 267
  • Total likes: 10
  • Kön: Man
  • Owning a quad means quadruple the fun!
    • Visa profil
Knastonius
SV: Knastens Dinli, Shims & Kamkedje byte + service.
« Svar #11 skrivet: 29 mars 2014 kl. 22:41:46 »
Update 2014-03-29!

Idag kom de nya shimsen o kamkedjan  :D

Så imorgon, Söndag så är det dags o pilla vidare på Dinli'n i hopp om att ha igång den igen imorgon och hoppas den går som den ska nu! :)




Tills nästa update!
Ha det!  ()p
Anmäl till moderator   Loggat
Kawasaki KFX 450R -09       (SÅLD)
Kawasaki KFX 450R -08       (SÅLD)
Yamaha YFM350Raptor -07  (SÅLD)
TGB Blade 550i SE 4x4 -13  (SÅLD)
Adly 542RR Königser -08     (SÅLD)
Hyosung TE450 Rapier -07  (SÅLD)
SYM Quadlander 250 -06     (SÅLD)
Barossa 250 -05                  (SÅLD)
Dinli 901-450 -06                (SÅLD)
SMC Blast 250 -06               (SÅLD) (Min första ATV)

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: [1] 2  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Dinli (Moderatorer: Onlyhenke, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Knastens Dinli, Shims & Kamkedje byte + service.
 


Online just nu.

673 gäster, 1 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Breeelin
Flest online idag: 692. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
  • Jennil: Hej någon som har plast kåpor till suzuki lt250r? Helst 1986? Men funkar mellan 85-92 maila mig isåfall, ultra_jens@hotmail.com
    18 februari 2023 kl. 09:40:29
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info