hej alla access ägare. är ny här .köpte mej en access 450sp har läst om dom här och fått uppfattningen överlag när jag läst om dom att ägarna är nöjda.hursom helst så slog jag till på en i helgen har aldrig kört quad maskin för enbart provat skogs fyrhjuling innan 2-3gg någera min. så jag har ingen erfarehet alls. hojen jag köpte har gått under 100mil precis enligt mätaren.men nu undrar jag lite över några grejer.1. hastighetsmätaren verkar glappa hela mätaren slocknar och blinkar lite beroende på hur man gasar till eller så bara glappar det hursomhelstvad trort ni kan vara fele? har kollat kontakter m.m och batteri poler2. upptäcker nu efter riktigt provkörning att maskinen spårar nåt hejdlöst?knappt körbar från 50kmh typ. den är riktigt jobbig . kan ju inte vara såhär ??såg att framdäcken knappt ar nån luft i sej . man kan trycka med lätthet in däcken mot fälgen bägge fram är exakt likadana? 3. maskinen har borttagna strypningar böjen blir glödhet och är röd gul nästan allstå på iktigt glöder. undrar om den går för snålt eller nåt. vad skall jag göra här? störrre munstycke i förgasaren eller ? mvh Johannesär MKT tacksam för hjälp
den maskinen jag hade mest problem med var en suzuki dr 350 95 a där rasa sista växeln? men detta var 15-17årsen
Det är bra nu Henke.Dina inlägg tyder bara på att du inte läser mina inlägg innan du svarar. Jag skriver sällan negativt om Dinli men när ett döende märke ställs mot ett världsledande så blir ju svaret som man förmodar.Tycker du kommit fram med din poäng.Du är nöjd med Dinli.Njut av livet medans vi sitter här.
Att ens göra jämförelsen är ett hån mot suzukin. Det är ju en riktig.
har faktiskt läst att även ltz 450 har vissa växelådsras har allt sneglat på suzuki innan jag köpte accsess. men jag körde suzuki enduro offroad så var dom kända för veka låder. inget jag vill riskera om det nu även händer med ltz?
Hur du än vrider och vänder på det så stämmer mitt första inlägg i denna tråden:
Har du läst vad jag skrev?Och det var verkligen ingen köttig kommentar som du tycker vi ska göra. Det är en gammal vanlig spydig kommentar som inte ger den som är intresserad ett smack.Gör ett försök till varför jag ska köpa en då.
Att jag går hårt på Johannes är för han klart o tydligt skrev han inte har egen erfarenhet av LTR / LTZ.Inte heller Dinli. Så varför ens börja skriva i denna tråd om man inte vill tjafsa?Ett sånt här inlägg är vatten värt.Jag har hört av någon som skrivit och hört av någon.JAG skriver av egna och nära vänners erfarenhet.Och om jag nu har läst något är jag mycket kritisk utan källfakta.Som i de flesta fall gällande kinesmärken.T.ex Access största säljargument."Stora framgångar i tävlingssammanhang"CF moto"Med can-am känsla" och rimligt prissatta.Ni brinner för att försvara era märken.Och er taktik är att hoppa på oss med personliga angrepp. Vi brinner för att bevara ryktet om fyrhjulingar som inte är rullande dödsfällor eller faller i bitar (nej jag syftar faktiskt inte på dinli eller access nu) förstå skillnaden!
Jag tycker inte du ska köpa en suzuki. Det vore en skam för märket.