... k¤khuvud som ligger i röven på en...
Hmm... ja... just det.Gällande gänga så finns det fästen att köpa, även sådana som integreras med tex bromsvätskebehållare osv.Det får jag kika efter så småningomOch skall man bara ha en spegel så är ju vänster klart bättre än höger.Tog den enklaste o snabbaste lösningen nu, får hålla lite till vänster när jag väl behöver ha perfekt koll vid exempelvis en vänstersväng...och skall man ha designade specialspeglar så kolla i Italien, där dräller det av sånt... eller till de italienska cyklarna... Ducati tex.När man har en sån snygg spegel som jag hittade nu så spar man italienpengarna till annat Gällande att ha folk tätt inpå så släpp förbi dem genom att bromsa in sakta till de åker om... eller kör ifrån dem.Är jag bak styret har jag aldrig folk tätt inpå bakom.Det är ett riskmoment man skall väck från.Självklart gör man så när möjligheten finns men ibland inne i stan med folk framför en och mötande trafik så är nog den enda riktiga lösningen att flasha med en 9mm så kanske de saktar av lite
Snurra skallen vid vänstersväng, eller använd dig av en egen liten spansk sväng (kolla Wikipedia om du inte känner till svängen).Att hålla till vänster mm är en självklarhet dessutom.....och stanna ALDRIG i mitten på en landsväg vid sväng åt vänster pga tex möte... använd spansk sväng.Att ha bil bakom och tätt inpå även framtill ändrar man som sagt genom att bromsa in mer och mer... då förlängs avståndet framåt.För tro mig, om man nu tvunget skall bli påkörd bakifrån så är det klart bättre att bli det UTAN nån framme som bromsar upp smällen.Nä, nu har jag varit så präktig att jag minsann skall ut och burna!
Vart är bilderna? Det var ju flera minuter sedan du lovade bild Ska bli spännande att se hur de ser ut monterade. Är nämligen på jakt efter liknande speglar till LTZ:an...
Sorry om jag trampade på en öm tå.Den ömmar ordentligt Jag skriver ofta generellt, alltså inte alltid endast till den som startade tråden eller ställde nån fråga.Det är liksom rätt många mer än bara denne som faktiskt läser, och tyvärr är riskmedvetenheten ofta riktigt låååg bland fyrhjulingsförarna.De är vana vid bil och moped och tror sen att med hjälm är allt samma.Det vore inte fel med en riskutbildning för att få köra fyrhjuling på väg, då skulle man ju tex kunna få framföra med originaleffekten, lagligt...I like the sound of that! en väldigt bra idé det där med att riskutbildning för att sedan kunna köra med originaleffekten-Tummen uppDet vore ju nåt!