ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Access (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: varför är våra accesser 450 tyngst i sin klass? svar på sid 10-11 eller ?
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 ... 13 [14] 15  Alla   Gå ned

Författare Ämne: varför är våra accesser 450 tyngst i sin klass? svar på sid 10-11 eller ?  (läst 25249 gånger)

Utloggad Hydro

  • Posör, knappast
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8483
  • Total likes: 331
    • Visa profil
Hydro
SV: varför är våra accesser 450 tyngst i sin klass? svar på sid 10-11 eller ?
« Svar #156 skrivet: 26 februari 2014 kl. 12:52:15 »
Johannes, lägg istället din energi från körabstinensen på att planera rutter, körningar, resor, äventyr osv osv inför sommaren!

Det ger mer än påhittade argument uppbyggda utav låtsassiffror.

Jag kör periodvis rätt mycket och bor du i närheten så är du välkommen att hänga med på nån tur.
Jag har dock ingen vägreggad fyrhjuling i nuläget så det blir därför med mc, men har kört mycket ihop med folk på fyrhjuling och det är inget problem.

Jag föreslog tidigare att vi här på forumet skulle ha en avdelning för reseskildringar och i samma mening föreslog jag även teknikavdelningen.

Den sistnämnda slog väl ut trots mångas skepsis och nu snart kanske vi är mogna för en reseavdelning?

Alltså ett ställe där vi dels ger varandra inspiration och erfarenheter, men även ett ställe där man kan drömma sig bort lite och lägga upp trådar gällande saker man TÄNKT genomföra... planer som sedan kanske kan följas upp sen på hösten med nån eventuell skildring... av vad det nu blev av det hela.

Det kanske även vore en lösning på dina vikt/olje-funderingar?
 ()p


Utan att det rörde sig det minsta om nåt rekordförsök så blev min längsta dagsetapp på fyrhjuling 81 mil för några år sedan, och då matades det inte motorväg hela tiden utan det var besök vid Läckö slott, mm, mm och det var inga problem alls, varken med mackar eller kroppen... man blir ju härdad ju mer man kör!
 
Anmäl till moderator   Loggat
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad Johannes rydberg

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 302
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
Johannes rydberg
SV: varför är våra accesser 450 tyngst i sin klass? svar på sid 10-11 eller ?
« Svar #157 skrivet: 26 februari 2014 kl. 15:25:14 »
Okej  ()p


Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Johannes rydberg

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 302
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
Johannes rydberg
SV: varför är våra accesser 450 tyngst i sin klass? svar på sid 10-11 eller ?
« Svar #158 skrivet: 26 februari 2014 kl. 18:04:38 »
ni har rätt. jag köpte hojen har inte kunnat köra nånting nästan.  :-\
har en familj och det blir ingen tid alls   :-\ :( 

har kunnat greja lite med den .

vet inte vad som gäller med att ta med en 5åring på fyrhjuling.
har försökt kolla upp det men hittar  inte riktigt nåt.

så JA  jag har nog kör abstinens .. :help: :D

mkt bra ide iaf   roligt att träffas och köra några st.
tycker det är kul att disskutera våra hojar.

självklart är yamha suzuki  m.m  bättre hojar än access  men  jag gillar ändå att det är mer olja och bränsle . det passar mej väldigt bra. känns oxå som access  har ett litet kvalitets tänk

vet ju själv hur viktigt det är med oljemängd  då jag kör trimmad supra.  då vevlagrena  går ner sej  eftersom oljan kan överhettas  när man trimmar mkt.
finns ju även nissan 200sx som ex  och dom tidigare wag  med 1,8l turbo motorn
med den erfarenheten ser jag det som väldigt posetivt.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad hell-man

  • -=[ TibroTrailTrackers ]=-
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 10377
  • Total likes: 233
  • Just nu: Försöker lufta bromsar...😢
    • Visa profil
hell-man
SV: varför är våra accesser 450 tyngst i sin klass? svar på sid 10-11 eller ?
« Svar #159 skrivet: 26 februari 2014 kl. 18:38:46 »
Förutsatt att du kör vägreggat så är det ok så länge barnet sitter bakom dig och har hjälm. Upp till 7år har jag dessutom för mig att cykelhjälm räcker. Men det kanske jag har drömt.
Anmäl till moderator   Loggat
Gatmaskin: Raptor 700 SE -08, Badass Mudder: Honda TRX350ES(/FE) -04, Bygge: Campermodul, Sålda: Raptor 350 -06, 2st SMC 250 -05, Polaris Indy 600 -94, 2x200cc lonchinkopia, Buggy Kinroad Xt150gk -05

Utloggad toyboy

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2306
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • pıuןı ㄣϛ0
    • Visa profil
toyboy
SV: varför är våra accesser 450 tyngst i sin klass? svar på sid 10-11 eller ?
« Svar #160 skrivet: 26 februari 2014 kl. 18:40:47 »
jag tror inte du drömt detta. jag har läst någonstans typ samma sak men hittar det inte nu, själv tycker jag det låter helt korkat med en sån hjälm
Anmäl till moderator   Loggat
Dinli 450!

Utloggad vespa

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1317
  • Total likes: 36
  • Kön: Man
  • Sym Quadlander
    • Visa profil
vespa
SV: varför är våra accesser 450 tyngst i sin klass? svar på sid 10-11 eller ?
« Svar #161 skrivet: 26 februari 2014 kl. 18:45:47 »
Det beror på vikten och risken för nackskador.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Thyrén

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1377
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Vasaloppet nästa
    • Visa profil
Thyrén
SV: varför är våra accesser 450 tyngst i sin klass? svar på sid 10-11 eller ?
« Svar #162 skrivet: 26 februari 2014 kl. 18:53:57 »
Citat från: Johannes rydberg
link=topic=51017.msg518872#msg518872 date=1393434278
...känns oxå som access  har ett litet kvalitets tänk...
Precis ()p

Nä nu ska vi inte vara sånna, ut och kör i stället! Nåt bättre än en cykelhjälm skulle jag dock sätta på barnet.. Typ slalomhjälm, en bra sån väger inte så mycket mer än en cykelhjälm.
Lite konstigt det där med att barnet ska sitta bakom, själv föredrar jag framför.. Men det är klart, lättare för dem att hålla i sig bak, om de nu är tillräckligt stora för att klara det själva :dntknow:
Anmäl till moderator   Loggat
Sålda:
*Kawasaki BruteForce 750 -08 med en massa utrustning, en riktig skitmaskin som gjort att ATV åkandet lagts på hyllan...
*Suzuki LTZ 250 -04, bästa maskin jag någonsin kört.

Utloggad hell-man

  • -=[ TibroTrailTrackers ]=-
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 10377
  • Total likes: 233
  • Just nu: Försöker lufta bromsar...😢
    • Visa profil
hell-man
SV: varför är våra accesser 450 tyngst i sin klass? svar på sid 10-11 eller ?
« Svar #163 skrivet: 26 februari 2014 kl. 18:57:48 »
Kan de inte hålla i sig själva på ett vettigt sätt är de för små för att åka.
Anmäl till moderator   Loggat
Gatmaskin: Raptor 700 SE -08, Badass Mudder: Honda TRX350ES(/FE) -04, Bygge: Campermodul, Sålda: Raptor 350 -06, 2st SMC 250 -05, Polaris Indy 600 -94, 2x200cc lonchinkopia, Buggy Kinroad Xt150gk -05

Utloggad Johannes rydberg

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 302
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
Johannes rydberg
SV: varför är våra accesser 450 tyngst i sin klass? svar på sid 10-11 eller ?
« Svar #164 skrivet: 26 februari 2014 kl. 20:17:19 »
o det är detta jag har läst oxå på transportstyrelsens  sida  . trodde inte om jag tolka det rätt.
men tydligen är det så.  det verka aningens luddigt på nåt sätt.

har köpt en riktig klassad  mc hjälm kolfiber   som väger lite men tyvärr lite stor. grabben ser riktigt rolig ut i den,.    men jag har inte vågat ta med han förrän jag vet exakt vad som gäller. vill inte bli stannad och utskälld för att vara en ovarsam förälder
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad hell-man

  • -=[ TibroTrailTrackers ]=-
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 10377
  • Total likes: 233
  • Just nu: Försöker lufta bromsar...😢
    • Visa profil
hell-man
SV: varför är våra accesser 450 tyngst i sin klass? svar på sid 10-11 eller ?
« Svar #165 skrivet: 26 februari 2014 kl. 20:33:54 »
Det är för sådana här lägen som mamman uppfanns. Fråga henne.
Anmäl till moderator   Loggat
Gatmaskin: Raptor 700 SE -08, Badass Mudder: Honda TRX350ES(/FE) -04, Bygge: Campermodul, Sålda: Raptor 350 -06, 2st SMC 250 -05, Polaris Indy 600 -94, 2x200cc lonchinkopia, Buggy Kinroad Xt150gk -05

Utloggad Johannes rydberg

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 302
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
Johannes rydberg
SV: varför är våra accesser 450 tyngst i sin klass? svar på sid 10-11 eller ?
« Svar #166 skrivet: 26 februari 2014 kl. 22:11:43 »
Ja då får jag bara köra på små vägar ej i trafik så att säga :(

hon har väl rätt .Men det känns ändå säkrare jämfört när jag cyklar med han och har han i en cykel stol på pakethållaren.  En cykel känns väldigt utsatt.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Brolle81

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 425
  • Total likes: 3
  • Kön: Man
  • Den som inget frågar får inget veta.
    • Visa profil
Brolle81
SV: varför är våra accesser 450 tyngst i sin klass? svar på sid 10-11 eller ?
« Svar #167 skrivet: 27 februari 2014 kl. 09:21:23 »
Min son sitter framför mig när vi åker, det anser jag vara säkrare då mina ben och armar håller honom på plats samt att blir det ett hastigt gas pådrag tar han i bröstet på mig.
Anmäl till moderator   Loggat
YFM350R -06

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 ... 13 [14] 15  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Access (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: varför är våra accesser 450 tyngst i sin klass? svar på sid 10-11 eller ?
 


Online just nu.

640 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 668. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info