Har läst lite om yamha n det är inte alla som gillar den. Och liten oljemängd skvallrar om tätare olje service. Och den har kortare räckvidd. Sen kostar dom väl en del mer och den sk super kvalitén kanske man inte behöver. Verkligen inte i mitt fall iaf. Kommer nog aldrig vara på cross bana .kommer köra mkt på vägarna då uppskattas verkligen räckvidd
Nu kan jag inte låta bli att blanda mig i. Yamaha´s normala bruksmaskiner Raptor serien lär inte diffa i oljebytes intervall kontra kinesmaskiner. Däremot är det garanterat en jädra skillnad i övriga behöva byta saker intervaller. Att jämföra en köra på gatan maskin med en YFZ450 som Thyrén påpeka en tävlingsmaskin gjord för bankörning är ju lika relevant som att att jämföra äpplen och päron. Vikt är högst objektivt jag anser min Raptor 350 vara för tung för hur jag kör och den väger väl runt en 180kg medan YFZ450 ligger runt en 155-165kg nåt sånt rätta mig om jag har fel. Hursom så är det inte jämförbara maskiner och om någon anser det så ser jag gärna er köra på crossbana och ta en platå i 50km/h+ varv efter varv en dag och säg sen om det är någon skillnad.