Varför inte köpa tex en beg grizzly 450 för 50000:- som man vet går 5000h innan det kanske är dags att byta första delen efter normalt användande ?
En begagnad maskin är alltid begagnad ett visst märke på tanken säger inget om hur den har varit skött av förra ägaren.Jag gick personligen på en rejäl mina med dyra reparationer som följd det var en dyr läxa som kostade närmare 40000 i reparationer.punkten jag missade var att det var onormalt tjock olja i motorn för att dölja hur misshandlad den varit.Och det var en Suzuki 400 med knappt 100 timmar på mätaren och jättefin till det yttre.Så om man känner sig osäker på vad man ska titta på när man granskar en begagnad atv så kan en av dom bättre kineserna eller taiwan maskinerna vara ett tryggare val med sina garantier än att få en misshandlad begagnad märkesmaskin hahaha dagens överdrift Ska visa den för en bekant tror inte han som grizzly ägare håller med riktigt.Han har inte kört onormalt med den och har bytt det mesta i tändsystem och haft problem med knutarna.ps den har gått 600 timmar
hahaha dagens överdrift Ska visa den för en bekant tror inte han som grizzly ägare håller med riktigt.Han har inte kört onormalt med den och har bytt det mesta i tändsystem och haft problem med knutarna.ps den har gått 600 timmar
Då tycker jag du ska räkna upp alla "fel" i tändsystemet på den.Ett tändstift som paja eller?Grizzly är ju för tusan bland det bästa maskiner man kan köpa!
Ja du kan ju räkna upp alla Cf som gått över 600h med endast dom problemen !
En Grizzly går säkert 5000h, det tvekar jag inte på.Nu drar jag upp Honda igen, ursäkta, men en bekants gamla Foreman har gått 4200h.Bara starta och åka.
En har jag själv kört och Patrick heter ägaren tror det är en 500:a från 2011 han har, på den är det bara bytt normala slitdelar som brombelägg , tändstift mm på den . För 3 veckor sedan stod den på c:a 700 timmar.Sedan har vi Eriks Den vet jag är en 500 Black den hade gått 500 timmar i höstas och går fortfarande utan problem och med tanke på hur mycket den går så har den garanterat passerat 600 timmar nu.Det man kan flinka in är att dessa två herrar är pedanter och sköter sina maskiner exakt enligt instruktionsboken och mer ändå.Använder dom som transportmedel på jakt och fisketurer, kör ut ved samt vilt ur skogen, kör ut foder till sina djur och kör snö inget intresse av att köra på crossbanor eller i surhål.
Har cf ens timmräknare ? Har aldrig sett någon med det nämligen !
nej men vissa väljer att sätta dit en
Okej som dom han nämde ovan då antar jag Om det nu var en 2011 så har han bara använt den 350h per år typ 1h i snitt per dag. Det va inte illa måste jag säga !